MotoNews.pl
3 Płyn wspomaganie (160529/72)
  

Płyn wspomaganie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szuakałem i nie znalazłem

Chciałbym wymienic olej w pompie wspomagania, lecz nie wiem jaki jest najlepszy. Czy zakupić w serwisie Opla (ciekawe jaka cena), czy na rynku są dostępne równie dobre płyny o podobnych właściwościach
Z góry dziękuje za pomoc
  
 
ja ostatnio wlałem Mobil ATF 220 cena ok 25zł. Pamiętaj aby był klasy dexron II lub dexron III
  
 
Panowe,

W ASO powiedzieli, że płyn do wspomagania układu kierowniczego to Dextron II ( czerwony ) ale...dorwałem instrukcje obsługi omegi, w której napisane jest na stronie 185, że płyn do wspomagania to Dextron III nr. katologowy 1940763 ( 90510269 ) Odpowie mi ktoś, który jest właściwy? Znając wiedzę pracowników ASO bardziej będę polegał na instrukcji opla, ale mam pytanko, jaki dokładnie ma byc to DextronIII, syntetyczny czy mineralny itd... Najlepiej, jak ktoś znalazł by w EPC lub TISie po nr katologowym ten olej i powiedział jakie ma dokładnie specyfikacje.

pozdr.
  
 
II czy III to chyba obojetne. Ktos kiedys tlumaczyl ze roznica miedzy nimi nie jest w syntetycznosci czy mineralnosci, tylko ze III ma ponoc ciut lepsze wlasciwosci, ale jakie to chyba nie wazne, bo roznica pewnie niewielka (moze w skrzyni biegow by lepiej wlac III?). Ja leje II i dolewam ostatnio go mnostwo bo mi cos zaczelo cieknac, tylko za cholere nie wiadomo co Bylo patrzone i kicha. A to co leje dokladniej nazywa sie wlasnie hipol 220 atf i kupilem to w intercarsie za psie pieniadze (chyba niecale 15zl za litr).
  
 
Dexron to opatentowana nazwa oleju ATF ( Automatic Transmission Fluid) znanej nam wszystkim marki ... GM. Oczywiście produkują to wszyscy pisząc że olej jest zgodny ze specyfikacją Dexron II, III itp.

ATF mamy równiez inne:

pierwszy był bodajże Type F forda, później Type CJ i Type H. W '87 Ford wymyślił sobie Mercon a póxniej Mercon V - stosowany od '97.

GM zrobił Dexron,Dexron II, Dexron II E, Dexron III i Dexron III/Saturn. Chrysler ma swoje 7176, 7176D i 7176E(ATF+3, ATF+4, ATF+5) a japońce GH ATF (Honda) i TTT(Toyota).

Różnica w Dexron II i III jest taka że III ma podniesioną odporność na korozję i utlenianie.

a specyfikacje są u wszystkich producentów np:

Mobil Multi-Vehicle ATF zgodny z Dexron III

Viscosity
cSt @ 40ºC 35
cSt @ 100ºC 7.1
cP @ -40ºC 12000
Viscosity Index 171
Flash Point, ºC (ºF) 180 (356)
Gravity, API 34.6
Color Red


Dexron III jest zgodny w dół ( np. można go było lać zamiast DII,DIIE), Dexron II nie można lac do skrzyni z grafitowymi uszczelniaczami - cokolwiek to znaczy

koniec końców lepiej III niż II jeśli tak podaje producent. no chyba że robią nas w balona ( pewnie tak jest)


ps: specyfikacje czasem nie są zgodne ze sobą, uniwersalne są Dexron III i Mercon V. ale do japończyków DIII się nie nadaje, chrysler też ma w dupie specyfikacje GM. wszystko po to by zarobić na nas


[ wiadomość edytowana przez: urg dnia 2006-10-02 13:25:27 ]
  
 
dzięki za pomoc
  
 
Jeszcze jedna konkretne pytanko, olej klasy DextronIII ale mineralny czy syntetyczny??

Urg, dzieki za jasne wytlumaczenie

pozdr.
  
 
Swego czasu dARTI napisal:

Cytat:
dextron II to olej mineralny
dextron III to rówież olej mineralny



I nikt ne kwestionowal wiec pewnie tak jest Zreszta jakie to ma znaczenie czy mineralny?