MotoNews.pl
  

Dlaczego do Opla "Ecotec" nie mogę założyć II generacji???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie: dlaczego w tych silnikach, mimo metalowego kolektora dolotowego nie mogę założyć II generacji LPG? Większość gazowników mówi, że te silniki nie są przystosowane do II generacji i trzeba wstawiać w nich sekwencję. Mają rację, czy chcą poprostu więcej zarobić? Mam kolegę, który ma II generację w Vectrze 1.6 16V z 2000 roku, zrobił na niej ponad 100.000 km i nic złego mu się nie dzieje - miał szczęście? No i na forum Vectry też wszyscy odradzają II generację? DLACZEGO???
Interesuje mnie zakup Astry II lub Vectry B po 1998 roku z silnikiem 16V, ale duży wpływ na to, czy kupię któreś z tych aut, ma możliwość zamontowania II generacji (jak by nie było, różnica między przyzwoitą II gen. a sekwencją to min. 1500 zł). Wiem, że zwykły 1.6 8V bardzo dobrze działa z II generacją, ale jest do tych aut troszkę za słaby.

I druga rzecz: interesuje mnie też Octavia min. 100KM. Kilka razy widziałem takie auta z II generacją i zamienionym kolektorem na stalowy: czy polecacie takie zmiany?
  
 
Można zakłądać II generację, kwestia dobre montażu

ja mam,zrobiłem 40 tys km i nic złego się nie dzieje, jednak dla własnego komfortu będę zmieniał na sekwencję

w chwili obecnej sekwencja to koszt ok 2 tys zł, także nie warto się pakować w II generację.
  
 
Cytat:
2006-09-27 09:09:29, Agamek12 pisze:
Większość gazowników mówi, że te silniki nie są przystosowane do II generacji i trzeba wstawiać w nich sekwencję.


Bzdura. Żaden silnik nie jest przystosowany do gazu. Ecoteki jeźdżą bez problemów na 2-gereacji pod warunkiem porządnego doboru podzespołów i montażu.
Jednakże za 3000-3500 założysz porządną sekwencję do 4-cylidrowca więc warto to rozważyć.
Komfort jazdy jednak jest większy.
  
 
Cytat:
2006-09-27 11:24:01, dRA_Killer pisze:
Bzdura. Żaden silnik nie jest przystosowany do gazu. Ecoteki jeźdżą bez problemów na 2-gereacji pod warunkiem porządnego doboru podzespołów i montażu. Jednakże za 3000-3500 założysz porządną sekwencję do 4-cylidrowca więc warto to rozważyć. Komfort jazdy jednak jest większy.



Dobra, zapędziłem się: chodziło mi oczywiście o to, że niektóre silniki nieakceptują LPG.
A co do II generacji ECOTEC-ów: opieram się na opiniach gazowników i ludzi z forum Vectry.
A tu szukam opini ludzi siedzących w branży LPG i montujących instalacje do tych motorów. I tu pytanie: czy II generacja się sprawdza (oczywiście pod warunkiem prawidłowego doboru komponentów i samego montażu)??? Czy nie zniszczy to przepływomierza, sondy Lambda, czy w tych silnikach nie ma OBD (2 sond)?
  
 
Pierwsze ecoteki na pewno mają jedną sondę, np. X20XEV. Natomiast Y22SE (nie wiem czy dobrze pamiętam kod silnika) może mieć dwie.

Jeśli zdecydujesz się na 2-generację to MUSI to być porządny sprzęt założony przez zakład znający sie na rzeczy. Gdy zaczniesz szukać "gdzie taniej" to będzie to początek Twoich problemów.
  
 
Cytat:
2006-09-27 12:02:05, dRA_Killer pisze:
Pierwsze ecoteki na pewno mają jedną sondę, np. X20XEV. Natomiast Y22SE (nie wiem czy dobrze pamiętam kod silnika) może mieć dwie. Jeśli zdecydujesz się na 2-generację to MUSI to być porządny sprzęt założony przez zakład znający sie na rzeczy. Gdy zaczniesz szukać "gdzie taniej" to będzie to początek Twoich problemów.



Jeden z dobrych gazowników, polecanych przez moich znajomych, mówi o II generacji, że w ECOTEC zainstaluje LPG za 1600-1800 zł (w zależności od komponentów i butli). Z kolei inny polecany warsztat chce za sekwencję 3.500 zł. Więc oszczędność jest na II generacji jednak spora.

PS: nie biorę pod uwagę ofert sekwencji za 2200zł i II generacji za 1200zł - coś podejrzanie tanio!!!
  
 
Wiesz ja mam 1,4 16v w Astrze I z 97 instalacje II gen Landi i od 22 tyś jeździ i nic się nie stało. Mam problemy że czasem przy zimnym nie chce mi się przełączyć na gaz ale to nie ta bajka. Myśle jednak że w Astrze II jest przepływomierz i chyba OBD więc z tym może być kłopot. Poprostu musisz patrzyć na konkretny silnik. Ja osobiście na razie nie przerabiałbym na gaz bo sytuacja jest trochę niepewna. Dziś cena gazu to ok 55% ceny benzyny a jak dojdzie do 70% to już się nie będzie opłacało, nie mówiąc o amortyzacji instalacji. Mi się zwróciło więc jeżdze ale na Twoim miejscu poczekałbym co się stanie po wyborach bo może się już nie opłacać.
Pozdr
  
 
Cytat:
2006-09-27 12:32:15, Agamek12 pisze:
PS: nie biorę pod uwagę ofert sekwencji za 2200zł i II generacji za 1200zł - coś podejrzanie tanio!!!


Twój wybór
skasztanić Ci mogą instalację za 3500, tak,że ta za 2200 będzie lepiej chodzić.
kumpel załozył miesiąc temu do laguny II 1.8 16V STAGA200 właśnie za 2200zł,zrobił już ponad 2 tys km i sobie chwali, nie czuć róznicy w osiągach,spalanie litr więskze niż benzyny
ja też będe zakładał STAGA,ale model 300 plus szybsze wtryski 1 omowe

poczytaj forum, nawet croma pisał,że montuje sekwencje STAG, czyli jakiś szit to to nie jest
  
 
Cytat:
2006-09-27 14:06:26, Grzesiek pisze:
Twój wybór skasztanić Ci mogą instalację za 3500, tak,że ta za 2200 będzie lepiej chodzić. kumpel załozył miesiąc temu do laguny II 1.8 16V STAGA200 właśnie za 2200zł,zrobił już ponad 2 tys km i sobie chwali, nie czuć róznicy w osiągach,spalanie litr więskze niż benzyny ja też będe zakładał STAGA,ale model 300 plus szybsze wtryski 1 omowe poczytaj forum, nawet croma pisał,że montuje sekwencje STAG, czyli jakiś szit to to nie jest



Ja jeszcze nie kupiłem auta, więc nie szukam do niego instalacji.
  
 
Cytat:
Ja jeszcze nie kupiłem auta, więc nie szukam do niego instalacji.



wiem że nie kupiłeś, wynika to przecież z Twego pierwszego posta

Cytat:
Interesuje mnie zakup Astry II lub Vectry B po 1998 roku z silnikiem 16V, ale duży wpływ na to, czy kupię któreś z tych aut, ma możliwość zamontowania II generacji (jak by nie było, różnica między przyzwoitą II gen. a sekwencją to min. 1500 zł).



ale chyba się przymierzasz

stwierdziłeś,że róznica miedzy II gen a sekw. to min 1500 zł, co jest nieprawdą, o czym pisałem już wcześniej
stąd moje posty w tym wątku

spójrz w mój profil, zobacz jakie mam auto, z jakim silnikiem i skorzystaj z czyichś doświadczeń
po co masz później kląć,że mogłeś dołozyć 500zł do IV gen a tego nie zrobiłeś, tak jak ja teraz-tyle ze dwa lata temu musiałbym dołożyć tysiaca, żałuję,że tego nie zrobiłem, bo nie byłoby czuć różnicy między gazem a benzyną,szczególnie przy włączonej klimie, spadku mocy szkoda mi najbardziej
  
 
Kolega jakieś 2 miesiące temu zagazował vectrę 1.6 16V instalacją II gen i chodzi mu jak pszczółka

Ja mam omegę 2.0 16V i qwa, wszystko się pie...li, tak jak poprzednicy piszą, będzie chodzić ale dobrze zamontowana (w moich rejonach około 2000zł )....

Czasem możesz zaoszczędzić 400 zł ale kto wie ile później starcisz nerwów i pieniędzy.... najlepiej montuj u jakiegoś sprawdzonego speca, który zrobił auto jakiemuś Twojemu znajomemu - on Ci powie jak naprawdę jeździ

  
 
mam Omegę 2.0 16V z 1998, gaz wrzuciłem rok temu i nie mam problemu, wsadziłem rurę doprowadzającą powietrze do filtra, którą gazownicy wyjęli (pewnie po to żeby auto nie gasło po wrzuceniu na luz) i nic się nie pieprzy, instalka kosztowała 2300. Byłem w serwisie żeby wymienić regulator wolnych obrotów i tam mechanik stwierdził, że Omega nie będzie jeździć na tej instalce, zaoferował mi założenie instalacji za 4500.

[ wiadomość edytowana przez: red1 dnia 2006-09-30 14:56:28 ]
  
 
Ja mam astrę II 1,4 16 V z 1999r. Instalacja II generacji, przebieg na gazie ok. 75 000. Pali mało, nie było z nią żadnych kłopotów. Tylko dobra instalacja i firma, która zakłada. Potem dbałość o szczegóły i wszystko OK. Jednak pewnych rzeczy człowiek nie przewidzi.
  
 
miałem II gen w Omedze 2.0 16V chodziło to powiedzmy ok, brat ma taki sma zestaw do dziś jeździ, choć są problemy na zimnym silniku na pb.
Obecnie przy drugiej omedze 2.0 16V mam sekwencje Omegas Landi. Kosztowała 2 tyś zł więcej (3900zł) ale warto było dołożyć
Zero problemów, auto jeździ praktycznie jak na pb. Teraz zmieniłem przewody wysokiego nap. (były oryginalne z 99roku po przebiegu 100tyś km). Omka na gazie z tymi przewodami chodziła bez problemów. Jaka II gen. to potrafii ?? Lub kto to zaryzykuje??
Poza tym nie ma problemów z sondą, checkiem itp.
Moim zdaniem warto dołożyć do sekwencji. Wbrew pozorom, na dłuższą "mete" bardziej się opłaca
  
 
Ja dziś sie umówiłem na srodę 18.X na wymianę II generacji na Staga 300, wtryski valtek 1 ohmowe, reduktor zavoli do 150 KM
oczywiscie w firmie AC, u producenta staga
regulacja instalacji odbywa sie na hamowni
cena, hmm, wyższa o 200 zł niż proponowano mi w innym zakładzie,ale raz się zyje
  
 
Cytat:
2006-10-10 11:11:31, Grzesiek pisze:
Ja dziś sie umówiłem na srodę 18.X na wymianę II generacji na Staga 300, wtryski valtek 1 ohmowe, reduktor zavoli do 150 KM oczywiscie w firmie AC, u producenta staga



Elo

Ja dokładnie to samo zakładam u nich w ten czwartek... po montażu opisze wrażenia
  
 
Nooo, to git

czekam na opinie, mam nadzieję że odrazu opiszesz swoje wrażenia,a jeszcze fajniej by było z fotkami
  
 
Cytat:
2006-10-09 21:52:50, czacha pisze:
[...]Teraz zmieniłem przewody wysokiego nap. (były oryginalne z 99roku po przebiegu 100tyś km). Omka na gazie z tymi przewodami chodziła bez problemów. Jaka II gen. to potrafii ?? Lub kto to zaryzykuje??[...]



I że te 100kkm na kablach to coś nadzwyczajnego ?
Pozdro.
  
 
Elo

Tak jak obiecywałem, krótka relacja po montażu STAGa 300 w firmie AC w Białymstoku (czyli bezpośrednio u producenta)

PO PROSTU REWELACJA !!! I to zarówno jeżeli chodzi o jakość montażu (profesjonalizm gaz menów) jak i samego STAGa.

Nie czuć ŻADNEJ różnicy w stosunku do PB (to mój 4 car z LPG tak że jako takie doświadczenie w tej kwestii mam)
Na razie przegoniłem tylko fure ostro z białego do augustowa -czyli jakieś 100 kilometrów- (V 150-170 praktycznie cały czas) i spalanie w granicach 13-14 L tak ze wynik bardzo dobry (PB by spalił ok 12).

Jutro zrobię i zapodam jakieś foto...

Ale tak na gorąco to jestem naprawdę cholernie zadowolony i bardzo polecam ten zakład.
  
 
dzięki za opinię
potwierdziły się moje przypuszczenia

ja swoje wrażenia opowiem w srode