FSO Polonez 1500 C - rocznik 1984

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM WSZYSTKICH

Teraz kiedy już szczegółowo zapoznałem się z zasadami panującymi na tym forum jeszcze raz opisze historię swojego poldka.

001



002



003



004



005



006




Pierwszy etap historii poldka zaczął się w 1984 roku kiedy to Mój Dziadek kupił za 720 000 zł Poloneza 1500 C(taki ma znaczek na tylnej klapie bo w dowodzie mam wpisane 125 PN).

Miał do wyboru "aż" trzy poldki wszystkie białe . Od 1984 r poldek stoi w ogrzewanym garażu. Dziadek jeździł poldkiem bardzo rzadko dlatego teraz po 24 latach poldek ma przejechane tylko 25 320 km. Jak się tak rzadko jeździ to dziadek nie miał opanowane dł. ani szer. Poldka dlatego czasem „zaliczał” jakieś krzaki lub słupek.

02



03



030



04



040



05



06



07



08



09



10



11



12



13




Drugi etap historii poldka zaczął się w 1999 roku kiedy to zdobyłem prawo jazdy.
Zacząłem od przerobienia poloneza tak żeby dało się nim jakoś jeździć, później bezpiecznie jeździć a na koniec zacząłem go tuningować. Gdy chodziłem do szkoły średniej to wszystkie kieszonkowe wkładałem w poloneza.
Oto lista niektórych przeróbek:
- kompletny układ wydechowy ze stali nierdzewnej (oryginalny kolektor GSI, strumienica Michael, pierwszy przelotowy, aluminiowy tłumik Michael, oraz końcowy tłumik typu Mugen KM)
- odpowiednio dobrane średnice wszystkich dysz paliwa oraz powietrza w gaźniku, przerobiony kształt gardzieli
- filtr stożkowy przerobiony tak by zastąpił oryginalną puszkę z wkładem powietrza
- świece brisk premium II
- „własnej” konstrukcji elektroniczny układ zapłonowy
- sportowe tarcze hamulcowe Brembo
- sportowe klocki hamulcowe Ferrodo
- białe tarcze zegarów
- silnik odpalany przyciskiem
- wymienione (tandetne) plastikowe : gałka zmiany biegów i rączka hamulca na stalowe polerowane
- sportowa kierownica
- przyciemnione szyby
- stroboskopy w czterech lampach (8 różnych efektów błysków)
- podświetlenie podwozia na niebiesko
oraz parę innych które widać na zdjęciach

20



200



21



24



25



26



27



28



29



30



31



32



33



34



35



36



37



POZDRAWIAM WSZYSTKICH




[ wiadomość edytowana przez: v-jk dnia 2006-11-30 15:04:26 ]
  
 
Bardzo fajny wyglada Twoj Borek!
  
 
dwa pytania:

1) czemu pas tylny jest cały czarny?

2) przedłużenie progów na przednim i tylnym błotniku powinno być czarne a nie jest, czemu?

poza tym fajny egzemplarz do odtuningowania
  
 
fajny tylko kołpaki bym wywalił
  
 
ad 1.pas tylny jest przemalowany na czarno: odcinek pod lampami i nad zderzakiem czarny mat, a pomiędzy lampami czarny połysk.
ad 2.przedłużenie progów na przednim i tylnym błotniku też jest zamalowane tyle tylko że pod lakier samochodu.
koncepcja była taka,
widok z boku :
bryła samochodu cała biała a to co "doklejone":gumy nad lampami,kierunki,lampy oraz zderzaki na czarno.
widok z przodu:
guma, grill,zderzak i pod zderzakiem wszystko czarne
z tyłu to samo.

co do kałpaków:

poldek ma kilka wersji wyglądu:

- taka jak na fotkach - sportowa lub

- klasyk z akcentami sportowymi :
wymieniam przedni grill - 8 wkrętów, zdejmuje kołpaxy

Image Hosted by ImageShack.us

po 30 sekundach :

Image Hosted by ImageShack.us

wymieniam wlot na masce na czarny "grzebyk",zamieniam tłumiki z Mugena na standardową "gwizdałkę", odkręcam 6 imbusów na kierownicy + nakrętkę z naby potem przykręcam oryginalną kierownice i gotowe (stroboskopy i podświetlenie jak nie są włączone to nikt nie wie że są zamontowane)

pozdro


[ wiadomość edytowana przez: v-jk dnia 2006-09-29 13:38:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: v-jk dnia 2006-09-29 13:43:06 ]
  
 
I to mi się podoba
  
 
deja-vu ?
  
 
Pold ogólnie fajny, ale czekam,aż napiszesz: po 2 godzinach;udało mi się zdrapać folie z szyb, po 3 godz usunąłem paski z dachu i maski, wlepke z baku...
  
 
Docencie to, ze wlepka na baku jest wielkoscia i ksztaltem dopasowana, a nie jest np okragla jak to czesto bywa, buehehe.
Napisalem milego posta wczesinej ale go usunalem. Czemu? Przez twoj podpis...
  
 
Cytat:
2006-09-29 17:42:52, Kazio-Marymont pisze:
Pold ogólnie fajny, ale czekam,aż napiszesz: po 2 godzinach;udało mi się zdrapać folie z szyb, po 3 godz usunąłem paski z dachu i maski, wlepke z baku...


Paski są bardzo ładne. Sam mam sacmochód z paskami i uważam, że to jest "standardowy element dekoracyjny".
  
 
2 paskowe są bardziej zwrotne
  
 
dwa pasiaki dają kopa dowód: czas przejazdu 400m w Borsku w 2002 roku (wtedy był oryginalny układ wydechowy oraz gaźnik). Moja rada : Poldek + 2 pasiaki i najlepszy (z silników 1.5)

1. polonez 1.4
2. fiat 125 1.6
3. polonez 2.0
4. polonez 1.5 + dwa paseczki (nie trzy )
.
.
.
.
.
.
  
 
v-jk wydaje mi sie ze kiedys nalezales do FSO-PTK i miales numerek klubowy #39 czyli byles jednym z pierwszych. Dobrze prawie? Jezeli tak to wtedy miales ladniejsze kolka
  
 
"QBA - #039" - niestety było .Nawet dałem sobie zrobić na zamówienie blache "POLONEZ TUNING KLUB"
kółka są te same co kiedyś - tylko już pare latek mineło i teraz nałożone są ........... KOŁPAXY
  
 
witam
kilka fotek poldka z przeszlości - chyba 2001 rok

Image Hosted by ImageShack.us

eksperymenty z dolotem powietrza do gaźnika

Image Hosted by ImageShack.us

wymiana zaworu od nagrzewnicy ciepłego powietrza

Image Hosted by ImageShack.us

październik 2001.
wtedy jeszcze był hak i seryjny tłumik.

Image Hosted by ImageShack.us

pozdrawiam
  
 
Coś okropnego te białe zegary i siatex na masce. Normalnie tak samo, jak byś brał fajna, młoda, zgrabną, z kompletem zębów dupe na noc na zerżnięcie, lecisz między nogi, a jej wali jak z szambiary. To co robisz z tym autem to rozpacz połączona z wołaniem o zemste do nieba. Nie wiem ile musiałbys postawic flaszek najprzednieszej wódki na zlocie, abym sie do ciebie przekonał. Musiałoby być tak duzo, że zacząłbym bredzić, co wogóle mi sie nie zdarza, chyba, że zostanę spity strzykawką dożylnie.
Według mnie to bardzo ładne auto, tylko ma pecha do właściciela.
  
 
Cytat:
2006-10-24 22:22:08, PAGAN pisze:
Coś okropnego te białe zegary i siatex na masce.


Zgadzam się z przedmówcą...

Lubię oryginalne samochody i w związku z tym uważam, że tego poldka powinieneś przywrócić do oryginału, skoro jest w dobrym stanie blacharskim... Albo jak już ciebie fascynuje tuning, to wstaw sobie jakieś klasyczne alu-felgi z epoki Po co robić takie wydziwowiska z tymi neonami, siatexxem, czy kołpaxami z TESCO

  
 
Czepiacie się panowie - gdyby kolega zaspawał klamki, założył plastikowe zderzaki, z tyłu przyczepił wielkie "skrzydło" i pomalował auto na różowo np to Wasze uwagi były by na miejscu. Przecież to są łatwo odwracalne drobiazgi. "Przywrócić do oryginału" - z tym hasłem to już się jakaś "sekta" klubowa robi. Mnie się ten Polonez podoba, a siatka we wlocie do wentylacji to sprawa praktyczna zwłaszcza jesienią - liście w takich ilościach nie włażą.
  
 
Cytat:
2006-10-25 00:53:51, taxi1313 pisze:
Lubię oryginalne samochody i w związku z tym uważam, że tego poldka powinieneś przywrócić do oryginału, skoro jest w dobrym stanie blacharskim...



DUPA a nie powinien! jak tak bardzo chcesz przywrocenia do oryginalu to je odkup!
  
 
jakbym chcial miec klasyka to zamiast mojego układu wydechowego kupilbym sobie fiata z Giełdy FSO opis:
"Rok 1977,bardzo zadbany,garazowany do dnia dzisiejszego,nie jezdzony zima,.Wiecej na telefon.OKAZJA.POLECAM !!!Zdjecia na e-mail"

pozdrawiam Moderatora tego forum


[ wiadomość edytowana przez: v-jk dnia 2006-10-25 16:59:02 ]