MotoNews.pl
  

Płyn hamulcowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jakie stosujecie płyny hamulcowe,jakich firm i czy je wymieniacie zgodnie z zaleceniami .
  
 
Hi.
Ja plynu hamulcowego jeszcze nie wymienialem ani nie uzupelnialem. Nie wiem czy mi to wyjdzie na dobre ale na razie jest ok. Samochod mam od nowosci i przejechane niecale 75 kkm.
  
 
Witam,

DOT-4 Organiki, zwykły polski. Ostatnio wymieniałem, po 6-ciu latach. Widać różnicę. Stary płyn już się gotował po dłuższej jeździe po mieście.


Pozdrawiam,
Andys
 
 
Ja mam DOT-4 i jest super, wymieniam zgodnie z zaleceniami to bardzo ważne, od tego zależy sprawność układu hamulcowego. Ale następna wymiana będzie na DOT-5 jeszcze lepszejszy.
  
 
Witam wszystkich, a pamiętacie panowie nazwę R3 ?? To byl płyn, stosowany do dziś przezemnie, oczywiście co dwa lata wymiana, jest doprze. Pozdrawiam.
  
 
Panowie
W zakupionym niedawno polonezie (GLE 1,6) stwierdziłem,
że w układzie hamulcowym jest płyn koloru żółtego (tak jak DA-1).
O ile wiem płyn R-3 jest chyba zielony. Nie wiem co z tym robić.
Jeżeli ktoś z klubowiczów zna się na tym to prosiłbym o pomoc.
  
 
Stawiam na DOT-4 jest on żółty.
Weż odrobinę tego płynu w strzykawkę(ze zbiorniczka) i zmieszaj w jakimś naczyniu z nowo zakupionym płynem DOT-4. Jeżeli niezmieni właściwości typu (zwazył się, spienił, lub innych zauważlnych gołym okiem) tojest to na 100% DOT-4
Pozdrawiam BIALY_1987
Ps. Ale chyba też DOT-3 też ma taki kolor



[ wiadomość edytowana przez: Bialy_1987 dnia 2003-02-02 15:12:34 ]
  
 
Jeśli płyn jest stary to wymień go profilaktycznie.Natomiast nie bój się,że jest to DA1,bo żółte(lub nawet prawie bezbarwne)są też płyny DOT3 i DOT4.Wszystko zależy od producenta płynu.pozdrawiam!
  
 
No dobrze, a jaki płyn jest teraz zalecany przez
producenta ?
Chodzi mi o ewentualną wymianę (zakładając oczywiście,
że ruszę odpowietrzniki)
W F125p stosowałem zawsze R-3.
  
 
Dzisiaj stosuje sie DOT-4 albo DOT-3
  
 
Jak wymieniać płyn to już na DOT 4. Ma lepsze właściwiści a na gumy działa tak samo...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Jeżeli to DA-1 , to rozpoznać go mozna po ostrym, kwaśnym zapachu,(jak smakuje to nie wiem nie próbowałem). Dobrze by było wiedzieć czy to DA-1 czy też któryś z DOT-ów.
Pozdrawiam!
  
 
No właśnie bo sam się zastanawiam! Mam żółty i bardzo gęsty i śmiem stwierdzić że to olej! He he
  
 
nie zapomnij też o przepłukaniu całego układu, bo jak ostatnio robilłem taką sztuczkę, to się mocno zdziwiłem, ile się syfu nazbierało w układzie
  
 
Odświerzam temacik

ostatnio spotkałem się z opinią że najlepszym płynem do starego układu hamulcowego (tarcze z przod+tył) jest R3. Tutaj piszecie wszyscy o DOT-4 , to jak jest z tym naprawdę
  
 
no co im wiekszy dot to wyzsza jest temp wrzenia plyniu wiec teoretycznie dot4 lepszy od 3 jest
  
 
Witam
Jeżdżę na dot 4 już dosyc długo i wszystko jest ok poza tym dot 4 jest mniej żrący od R3 czyli łagodniejszy dla części gumowych i ma wyższą temp wrzenia
  
 
ja tam nie wiem. Na dot4 przejechalem 90kkm i dopiero niedawno wymienilem. zauwalazlnej roznicy brak.
  
 
hmmm mozliwe ze jak kolega napisal "mniej zracy.." to moze ma mniejszy okres sprawnosci trzeba sie zainteresowac
Aleeeee to nie dzisiaj
  
 
Ja stosuję "HBF Total" stosowany w Citroenach( powiedzmy... odpowiednik DOT-4 ).