MotoNews.pl
9 Wymiana płynu chłodzącego. (160909/26)
  

Wymiana płynu chłodzącego.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam,
Czy ktoś może mi wyjaśnić na czym polega różnica między Zielonym a Rozowym Borygo? Lałem Zielone a teraz chce zmienic i zastanawiam się nad tym drugim bo dużo tansze jest

pzd
  
 
Chwyt marketingowy. Zresztą jak Ty często płyn do chłodnicy lejesz? Dziurawą masz czy jak?






A co mi tam - Czytaj
  
 
nie no jakaś różnica napewno jest. A ty co lejesz do swojego?
Ja poprostu wymieniam bo mialem mały wyciek i dlatego się pytam.

  
 
Cytat:
2006-10-01 11:11:01, Edgardo pisze:
nie no jakaś różnica napewno jest.



Głównie marketingowa, bo jeszcze chyba nikt nie udowodnił złego wpływu płynu chłodzącego na stan chłodnicy/silnika.

Cytat:
A ty co lejesz do swojego?



Petrygo.
  
 
Różowy zawsze się lało do chłodnic starego typy, zielony natomiast do aluminiowych. Coś się może teraz zmieniło. Do espero zawsze lałem zielony.
  
 
Na orginalnym płynie chłodniczym w Ładzie Samarze-imp.finlandia jeździłem do chwili awari pompy ok.15lat.Po wymiane na Petrygo rdza zaczęła wpieprzć korek zamykający zbiornik wyrównawczy.Do 15 lat korek był jak nówka.To świadczy o tym że orginalne płyny na b.niskie temp.są robione z naturalnych składników.W instr.obsługi wyczytałem że ten płyn był do -45 stop.Potwierdzeniem że dostępne na rynku płyny żrą jest fakt że w pompie do Espero którą wymieniłem nie padły uszczelniacze tylko płyn przeżarł obudowe i zaczeła lać.
  
 
Cytat:
2006-10-01 12:59:42, Rysiek2 pisze:
To świadczy o tym że orginalne płyny na b.niskie temp.są robione z naturalnych składników.



A co to są "oryginalne płyny"? Takie z napisem np. Skoda i charakteryzujące się tym, że składają się z np. petrygo, ale są 2x droższe.
  
 
Cytat:
2006-10-01 13:02:27, piotr_ek pisze:
A co to są "oryginalne płyny"? Takie z napisem np. Skoda i charakteryzujące się tym, że składają się z np. petrygo, ale są 2x droższe.

Tego uczą na wydziale chemi-np.uniwersytetów lub politechnik-a teraz można doszkolić się za pomocą internetu.Trochę chęci.Powodzenia.
  
 
a czy ktos z was wymianial juz płyn w swoim espero? Jest tam jakis kurek czy przez przewody zleci?
  
 
Najszybciej i prawie do dna spuścisz płyn;
Potrzebny kanał i starego typu odkurzacz lub kompresor.
1.Wejść pod samochód.
2.Podstawić np.miskę pod środek autka tuż za silnikiem.
3.Przy pomocy szczypiec-kombinerek -ściskając -zdjąć spężynową obejmę jednego z gumowych węży-powrotu z nagrzewnicy
4.Zsunąć ten wąż z króćca nagrzewnicy-popryskać złącze guma -metal-środkiem rozlużniającym-np.Wd 40-przy zsuwaniu węża pomóc można sobie szerokim wkrętakiem.
5.Powoli odkręcić korek zbiornika wyrównawczego.
6.W otwór zbiornika wyrównawczego włożyć i uszczelnić wylot węża odkurzacza-odkurzacz starego typu z możliwością dmuchania.
7.Włączyć odkurzacz i spokojnie czekać aż wszystki płyn wycieknie do miski.
8.Będzie tego ok.6-7 litrów
Inne sposoby nie dają efektu prawie całkowitego usunięcia płynu.
Dodatkowo prosto można tym sposobem przepłukąć układ chłodzenia np.przy zmianie ridzaju płynu.
Polecam ten sposób-po pierwszym razie to max.30min roboty
Powodzenia
  
 
Cytat:
2006-10-01 13:07:00, Rysiek2 pisze:
Tego uczą na wydziale chemi-np.uniwersytetów lub politechnik-a teraz można doszkolić się za pomocą internetu.Trochę chęci.Powodzenia.




Pier*licie Wicie! Z chemii to jeden wzór znam. C2H5OH

[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2006-10-01 13:52:40 ]
  
 
Tacy też są potrzebni.
  
 
Płyn który zawsze polecam klientom to Valvoline Max Life 50/50 (w slangu mechaników nazywany też "płynem kobiecym" - bez urazy dla pań )

Temperatura wrzenia w ciśnieniu atmosferycznym to 160 st.C. dodatkowo nie działa agresywnie na stopy aluminium, gumy, etc.

Jedyna wada to cena, gdyż 5L to kosztok. 120 zł.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2006-10-01 14:34:12, SpeedR pisze:
(w slangu mechaników nazywany też "płynem kobiecym" - bez urazy dla pań ) to Pozdrawiam - SpeedR


Bo ma kolor tzw.majtkowy-różowy.
  
 
Cytat:
2006-10-01 14:43:26, Rysiek2 pisze:
Bo ma kolor tzw.majtkowy-różowy.



Nie... cene ma jak z salonu mody damskiej
  
 
Cytat:
2006-10-01 14:43:26, Rysiek2 pisze:
Bo ma kolor tzw.majtkowy-różowy.



Trafiłeś w 100%

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
dzieki za wyjasnienia. Jak zmienie to dam znac czy sposob jest dobry
  
 
Cytat:
2006-10-01 13:49:12, Rysiek2 pisze:
Najszybciej i prawie do dna spuścisz płyn; Potrzebny kanał i starego typu odkurzacz lub kompresor. 1.Wejść pod samochód. 2.Podstawić np.miskę pod środek autka tuż za silnikiem. 3.Przy pomocy szczypiec-kombinerek -ściskając -zdjąć spężynową obejmę jednego z gumowych węży-powrotu z nagrzewnicy 4.Zsunąć ten wąż z króćca nagrzewnicy-popryskać złącze guma -metal-środkiem rozlużniającym-np.Wd 40-przy zsuwaniu węża pomóc można sobie szerokim wkrętakiem. 5.Powoli odkręcić korek zbiornika wyrównawczego. 6.W otwór zbiornika wyrównawczego włożyć i uszczelnić wylot węża odkurzacza-odkurzacz starego typu z możliwością dmuchania. 7.Włączyć odkurzacz i spokojnie czekać aż wszystki płyn wycieknie do miski. 8.Będzie tego ok.6-7 litrów Inne sposoby nie dają efektu prawie całkowitego usunięcia płynu. Dodatkowo prosto można tym sposobem przepłukąć układ chłodzenia np.przy zmianie ridzaju płynu. Polecam ten sposób-po pierwszym razie to max.30min roboty Powodzenia



Wszystko OK ale ja nie używałabym WD 40 na cokolwiek co jest gumowe, gdyż specyfiki te mają rozpuszczalniki, które rozpuszczają gumę która szybciej się starzeje (twardnieje, pęka i jest do dupy)
  
 
Cytat:
2006-10-02 05:54:27, Marzenkachilsz pisze:
które rozpuszczają gumę która szybciej się starzeje (twardnieje, pęka i jest do dupy)



W sam raz dla gejów