Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-10-01 17:51:01 Trochę to wygląda na nagrzewnicę ...nie masz pod dywanikami lekkiego już mokradełka..??... |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-10-01 19:01:14 sprawdź czy:
1. działa wentylator chłodnicy - wiadomo co 2. czy chłodnica się mocno nagrzewa - jeśli nie - termostat? 3. od spodu, pod belką przekładni kierowniczej jest taka mała gumowa rurka wychodząca z kabiny i zagięta w dół. To odpływ skroplin i innych płynów z obudowy nagrzewnicy. Jeśli z rurki leci (kapie) płyn, lub po włożeniu w nią palucha masz na nim resztki tłustego glikolu to nagrzenica powiedziała 'sory winetu' |
![]() markon Klubowy Weteran Grand Vitara 2 , Vit ... Pajęczno (EPJ) | 2006-10-01 19:08:47 temperatura mówi za siedzi uszczelka pod głowica ale to ostatecznosc sprawdz to co koledzy pisali wczesniej a ja napisze jeszcze sprawdz po lewej stronie jak otworzysz maske jest na samum dole taki plastik prawie pod silnikiem czy jest mokry jak tak to pompa wody napisz co zaówarzyles po sprawdzeniu wszystkich opcji a my bedziemy mogli wiecej napisac ![]() [ wiadomość edytowana przez: markon dnia 2006-10-01 21:04:41 ] |
tomtu PRIMERA GT łódź | 2006-10-01 19:15:08 Spróbuj pojeździć z poluzowanym korkiem zbiornika wyrównawczego.
Jak temp. przestanie skakać to na 99% niestety uszczelka |
![]() SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2006-10-05 13:59:32 Gdyby się okazało, że to jednak kwestia uszczelki pod głowicą zadzwoń do mnie (tel. w profilu).
Dam Ci spory upust za naprawę ![]() ![]() Pozdrawiam - SpeedR ![]() |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2006-10-05 15:19:45 Ja bym uważał na te upusty, można się zdrowo nałykać ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2006-10-05 16:46:04
Dzięki Zolti, dzięki ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam - SpeedR ![]() |
![]() DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2006-10-13 07:38:57
Ja też to przerabiałem i czuć ![]() Jak wylewa płyn na zewnątrz silnika, a masz włączony nawiew to opary się dostaną do środka. |
![]() SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2006-10-13 12:57:37
Kwestia sporna. Jeśli uszczelka powiedziała "dość", to wariantów jest kilka: - płyn z kanałów wodnych wpada do cylindrów - jw. tylko płyn spływa po bloku silnika - jedno i drugie Czy cierpi silnik ... Ano jak w przypadku każdej niesprawności. Cierpi kilka podzespołów. Zauważ, że płyn chłodzący dostaje się również w kanały wydechowe w głowicy i dalej do wydechu. Niesprawna uszczelka pod głowicą często powoduje, że z końcowego tłumika poza białym dymem (pod warunkiem, że nie uczestniczyłeś w wyborze papierza) wydostają się również krople wody (płynu). Jak wiadomo woda w ukł. wydechowym = korozja (i niekiedy szybką śmierć katalizatora). Warto zrobić uszczelkę jak najszybciej i mieć spokój. Przy okazji zdejmowania głowicy warto też sprawdzić i ewentualnie wymienić takie rzeczy jak uszczelniacze zaworowe, prowadnice, etc. Co do kosztów, to jak wiadomo każdy kalkuluje inaczej. Pomijając pana Kazia, robiącego remont kapitalny za 100 zł. koszt zapewne będą oscylować w okolicach 400 - 450 zł. + ewentualne koszta prac "nadzwyczajnych". Pozdrawiam - SpeedR ![]() |
![]() Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2006-10-14 21:10:56
dokladnie. dywaniki nigdy nie beda mokre chyba ze ta oslona bedzie peknieta, ale to tez ciezko zrobic bo trudno ja uszkodzic. skoro auto nagrzewa sie dopiero po 5km to stawialbym na nagrzewnice - sam to przerabialem. ubytkow plynu nie widac bo na poczatku sączy sie glownie w trakcie jazdy a jak sie zgasi silnik to przestaje lac. przejedz 10km, wez cegle, poloz na pedale gazu zeby bylo 4 tys obrotow i wtedy zobacz pod auto - po paru sekundach na pewno bedzie mokro jesli to nagrzewnica. w aucie czuc "na słodko", zeby wyczuc ten zapach trzeba wyjsc z autka pooddychac swiezym powietrzem i wejsc spowrotem (jak juz silnik cieply i dmuchawa puszczona na cieplym powietrzu). po za tym jakby Ci wpindalalo pod uszczelka plyn to w silniku mialbys "pianke", na korku olejowym silnika bylby smieszny syf-osad, a pod korkiem zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego bylby podobny osad tylko taki bardziej klejacy. bulgotanie nie zawsze przy odkrecaniu oznacza padnieta uszczelke dlatego pisze o innych objawach. nagrzewnice da sie kupic na allegro nowa za ok 250zl ktora PRAWIE pasuje, tylko ze te moje prawie juz jezdzi rok i jakos nic sie nie dzieje a mechanik straszyl mnie jak mocno to ona nie pasuje - ale co tam ma do nie pasowania, dwa wezyki ?? pewnie chcial zebym kupil u niego druga i tyle bo to bylo w FSO Daewoo. a wymienil mi za 180zl bez zdejmowania calej deski wiec da sie w miare tanio wymienic nagrzewke. ps. niestety jak widac zarowno w przypadku uszczelki jak i nagrzewnicy problem zamyka sie w jednej kwestii 400-500zl. jesli to nagrzewnica to bedzie kapalo w okolicach podnuzka pasazera z przodu (patrzac od przodu po lewej przy podszybiu), kapac bedzie z takiej rurki wiszacej pionowo w dol - leci ona od oslony nagrzewnicy, jest po to zeby nie zalewalo dywanikow i ogolnie miejsca przedniego pasazera przy awarii nagrzewnicy. jak widac w tej kwestii ktos to przewidzial i pomyslal w DU. [ wiadomość edytowana przez: Cwikus dnia 2006-10-14 21:14:29 ] |
![]() adid11 ESPERO 2.0 CD LPG Jaworzno | 2006-10-15 14:36:51
Może i po to też, ale głównie po to by usuwać wodę która kondensuje się na parowniku klimatyzacji (oczywiście w modelach wyposażonych w to cudo, a w modelach bez klimy pewnie po to co pisze Cwikus ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: adid11 dnia 2006-10-15 14:37:40 ] |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2006-10-15 23:10:12 Podłącze sie do tematu
Dzisiaj po roku wymienilem plyn chłodniczy -mialem jeszcze z zeszlego roku 5 litrów petrygo wiec odpiełem wąż przy termostacie,po drugiej stronie na srodku chlodnicy oraz od nagrzewnicy... po tym jak stary plyn zlecial poskrecalem wszystko i przez zbiorniczek wyrównawczy wlalem petrygo-troche nim pobujałem ,pogazowalem,zeby sie w miare odpowietrzyl przy okazji dolewając plynu no i ... zauwazyllem ze mi plyn chlodniczy wylatuje przez tą rurke która jest kolo nagrzewnicy-poczatkowo pomyslalem ze to moze jest normalne ale później jak sie okazalo to przy dodawaniu gazu przez tą rurke leci ciurkiem jak z kranu ![]() Mialem nadzieje ze to niejest wina nagrzewnicy ale po tym jak tu poczytalem dzisiaj to chyba na 100% nagrzewnica-mam jeszcze tylko mala nadzieje ze moze sie sama naprawi bo po calej operacji jak wracalem do domu to przeechalem jakies 4km i w zbiorniczku wyrównawcym bylo caly czas tyle samo plynu chlodniczego CZY JEST JAKAS INNA OPCJA-np nadzieja ze to niejest nagrzewnica? Czy jesli to nagrzewnica to co mozna zrobic oprócz kupna nowej ...?? generalnie nielubie ale moze jakis super specyfik do uszczelniania chlodnic??regeneracja nagrzewnicy?? a moze jakbym ją wyciagnął to da sie to pospawać??albo ile moze kosztowac uzywana i czy mozna takowaą dostac? Co ciekawe przed wymianą plynu chlodniczego wszystko bylo ok i nic nieciekle-ale wiadomo ze jak sie przepłukał uklad to moze i cos wyplukalo.... ![]() Cwikus pisze w poście z Wysłany: 2006-03-01 13:40:17
[ wiadomość edytowana przez: tommi3737 dnia 2006-10-15 23:25:01 ] |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2006-10-16 15:06:18 Wlasnie przejechalem sie jakies 5km i zauwazylem dosc dziwne objawy-woda podczas mojej jazdy leciala xcaly czas-pozatym kiedy stalem na swiatlach przez kilka minut to wskazówka od temperatury doszla do maxa a co najciekawsze jak juz zajechalem do domu i pod domem sprawdzilem ile jest plynu w zbiorniczku wyrównawczym bylo caly czas tyle samo co wczoraj jak nalewalem-równo polowa zbiorniczka ,oprócz tego przygazowalem go i tak trzymalem az do momentyu kiedy niezałączyla sie dmuchawa i ani kropelka juz nieleciala przez caly czas kiedy stalem pod domem=O CO KUR.. CHODZI?? |
![]() Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2006-10-16 15:47:36 tommi3737, wrzuc linka do mojej wypowiedzi ktora sobie zacytowales bo nie kojarze zebym cos takiego pisal - jesli tak bylo, to sam sobie raczej robilem nadzieje szukajac po googlach.
u mnie nagrzewnica byla piznieta i jesli leje Ci ciurkiem to nie bedzie lepiej. Opcje sa dwie: nagrzewnica jest uszkodzona osobiscie, tj pekniete zeberko lub... uszkodzone jest doprowadzenie lub odprowadzenie plynu ale to chyba w koncu wezyk by wyskoczyl przy wysokich obrotach i wylaloby sie wszystko - sprawdzic na oko nie sprawdzisz bo nagrzewnicy nie widac.,, ale to raczej sama nagrzewnica... ... a co do tego ze temp. Ci rosnie a plyn nie ma obiegu (tj. nie cieknie) to sprawdz czy masz obieg, tj. odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego i popatrz czy plyn krazy, jesli nei to moze to byc jeszcze klopot z ... pompa wody, chyba ze termostat nie otwiera 2 obiegu to tylko termostacik wymienic... wentylator sie wlacza? |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-10-16 15:53:21 mnie się lało strasznie gdy zapomniałem założyć opaskę zaciskową na króciec nagrzewnicy... |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2006-10-16 16:57:38 ale ja opaski niemoglem zapomniec bo leje mi się przez tą rurkę która jest skierowana w dół-ktos juz opisywal ze jest ona po to aby to co sie skropli z nagrzewnicy nielecialo na nogi-wiec wezxyki odpadają-ale przed chwilą zszedlem znowu do samochodu zapalilem przygazowalem i ani kropli niewylecialo ?????
Co do twojego postu Cwikus to pisales tak w pierwszym poscie przy okazji zakladnia tematu nagrzewnica-cos tam jak ją wymienić ... termostat napewno dziala a pompa wody byla wymieniana dwa lata temu i raczej chodzi... Tylk oto jedno mnie zastanawia czemu raz leci z tej nagrzewnicy a czemu nie |