Obieg zamknięty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znowu zawracam gitarę ale cóż - w szukajce nie znalazłem a sam nie wiem więc pytam. Czy za brak smrodu w środku auta odpowiada filtr przeciwpyłkowy ? Dziś jechałem za smrodem i po włączeniu obiegu zamkniętego słychać klapnięcie ale smród i tak dostaje się do środka. Od razu zaznaczam że szyby zamknięte


[ wiadomość edytowana przez: bolciu dnia 2006-10-01 19:42:01 ]
  
 
Jeżeli zdążyło nalecieć w sęsie ,że poszedł dym z rury stara okopcił całą ome ty zaczołeś się dusić ,łzawić ,kaszleć i wtedy zamknołeś klapy to luz tak jest .Filtr przeciwpyłkowy jak sama nazwa wskazuje jest filtrem przeciwpyłkowym a nie smrodowym hehehheeh.
Pozdro 3maj się ! ! !
  
 
Nie - no widziałem że się do smroda zbliżam i odpowiednio wcześniej sobie zamknąłem. Wcześniej miałem astrę i tam to działało bez problemu a w moim nowym nabytku niestety nie. Stąd moje pytanie - czy za to odpowiedzialny jest ten filtr czy coś innego co by ewentualnie nadawało się do wymiany.
  
 
Moze jednak rozbierz schowek pasazera i zobacz czy zamyka Ci sie do konca ta "klapa" . Rozbierania nie ma az tak duzo, a pozatym jak dobrze pamietam byla instrukcja jak to zrobic, chyba jest nawet w dziaqle porady.

pozdr.
  
 
Cytat:
2006-10-01 22:07:52, Robson75 pisze:
Moze jednak rozbierz schowek pasazera i zobacz czy zamyka Ci sie do konca ta "klapa" . Rozbierania nie ma az tak duzo, a pozatym jak dobrze pamietam byla instrukcja jak to zrobic, chyba jest nawet w dziaqle porady. pozdr.



A nie wystarczy wyjąć filtr i sprawdzić czy klapka się domyka
Bo właśnie tam ona się chyba znajduje?
  
 
Dzięki za porady - jutro z rańca się za to zabieram. Opisze co i jak.
  
 
No, te problemy z obiegiem są normalnym i powszechnym zjawiskiem.
Albo się włącza albo nie.
A u mnie inaczej. Może ktoś z Was to przerabiał.
Działa, działa, a potem blokuje się klapka w położeniu zamkniętym. Jakby się przykleiła i nie miała siły się otworzyć. Gdy wyjmę filtr i palcem ją otworzę, znów pochodzi parę razy i znów się przykleja.
I co Wy na to ??

  
 
Cytat:
A u mnie inaczej. Może ktoś z Was to przerabiał.
Działa, działa, a potem blokuje się klapka w położeniu zamkniętym. Jakby się przykleiła i nie miała siły się otworzyć. Gdy wyjmę filtr i palcem ją otworzę, znów pochodzi parę razy i znów się przykleja.



proponuje wybrać sie do mario i kupić nowy siłownik który zamyka i otwiera klapkę z tym siłownikiem to jak z siłownikiem centrala jak już szwankuje to nie da rady naprawic.
pozdr
  
 
Czy chodzi o ten siłownik na podciśnienie na zdjęciu?? U mnie wszystko działa - przełączenia na nogi/szybe/twarz, tylko klapka od zamkniętego obiegu się nie zamyka, tylko ręką da się ją zamknąć, ale od razu opada z powrotem. Czego się doszukiwać jeszcze, żeby klapka się zamknęła, jeśli to nie ten siłownik??
  
 
jak najbardziej o ten słownik chodzi, czasami tez sie tak dzieje jeżeli masz gdzies nieszczelny układ podcisnienia. czyli musisz sprawdzić jakie panuej podciśnienie w układzie.
pozdr
  
 
Dzięki za odpowiedź. W międzyczasie zdążyłem zdjąć wężyk z tego siłownika i założyłem własny, żeby pociągnąć ustami powietrze i wytworzyć podciśnienie. Działa idealnie, zamyka się i trzyma jak zatkałem, więc teraz następne pytanie:
Dokąd idzie wężyk, który jest podłączony do tego?? Jedyne co widać, to że gdzieś za kokpit, ale jak mam się tam dostać i co dalej sprawdzać??
Przypominam, że samo sterowanie nawiewami chodzi idealnie, tylko ten obieg zamknięty nie.
  
 
No droga podciśnienie jest taka: podciśnienie biegnie wężykiem od kolektora dolotowego do tzw. zbiornika podciśnienia (w Oplu taka czarna puszka). W tymże zbiorniczku jest zaworek zwrotny i tam ma sie zbierać podciśnienie. Nawet po długim czasie postoju samochodu w tym zbiorniczku to podciśnienie ma być. Ze zbiorniczka podciśnienia idą rurki do różnych układów sterowanych podciśnieniem. Jak włączasz obieg zamknięty to elektrozawór który jest między zbiornikiem podcis. a tą pompką się otwiera i podciśnienie "zasysa" tą pompkę którą ręcznie sobie ruszałeś (pompka zamyka klapy). Tak więc przede wszystkim cały układ ma być SZCZELNY (wszelkie stare, sparciałe gumki łączące wężyki podciśnienia do wymiany). Jeżeli o jest ok to jeszcze może byś uszkodzony zaworek zwrotny w zbiorniku podciśnienia - tego sie nie da naprawić, zbiornik do wymiany. Tak więc zacznij od znalezienia miejsca w kolektorze dolotowym z którego wychodzi rurka i dalej po nitce do kłębka.



[ wiadomość edytowana przez: tomciar dnia 2007-08-01 21:37:58 ]
  
 
Dobrze, ale dokąd idzie wężyk z tego silniczka podciśnienia na zdjęciu - nad nogi kierowcy, czy za kokpit radia, bo nie będę przecież rozbebeszał niepotrzebnie połowy auta??

Rozumiem, że chodzi o ten zbiornik zaraz nad filtrem przeciwpyłkowym, przy samym podszybiu po stronie pasażera??
W zbiorniku podciśnienia, gdzie jest ten zaworek zwrotny chyba wszystko jest OK, skoro wszystkie nastawy działają, oprócz obiegu zamkniętego. Chyba, że obieg zamknięty działa na innej części podciśnienia, niż sterowanie nastawami nawiewu nogi/szyba/twarz.
  
 
Widzę, że nikt nie chce podpowiedzieć, więc będzie wstyd, jak sam sobie odpowiem dzisiaj wieczorem
  
 
No niestety dzis sprawdzilem i dupa tez nie dziala wszystko inne dziala oprocz obiegu zamknietego klapa sie recznie rusza ale nie reaguje z konsoli wlancajac obieg
Na zbiorniku podcisnienia jest jakis czujnik z do ktorego dochodza kable orientuje sie ktos co to jest? Czy to jest czujnik do automatycznego obiegu zamknietego "A" ktory zamyka obieg po wykryciu zanieczyszczen?
I jeszcze jedno gdzie jest elektrozaworek od obiegu zamknietego moze to on przyczyna?


[ wiadomość edytowana przez: trakerr dnia 2007-08-02 18:10:31 ]
  
 
Zaworek podciśnieniowy masz na zdjęciu kilka postów wcześniej, kwestia tylko dokąd idzie wężyk do niego wpięty i co wytwarza podciśnienie na drugim końcu tego wężyka.
Jak dam radę, to dzisiaj spróbuję się tam dogrzebać i zrobić fotki z naprawy, bo na forum jest tylko o tym ramieniu, ale u mnie ono jest jak nowe.
Może ktoś ma jakieś schematy tego wężyka gdzie jest podpięty oprócz tego zaworku podciśnienia.
  
 
Zgadza sie zaworek podcisnieniowy tzw membranka ale gdzies musi byc elektro zaworek bo przeciez naciskajac przycisk obiegu zamknietego idzie sygnal do jakiegos elektrozaworku ktory otwiera przelot i dopiero dochodzi podcisnienie
jesli sie myle to mnie poprawcie
  
 
Orientule sie ktos gdzie jest dokladnie ten elektrozaworek??
Bo u mnie obieg raz dziala a raz nie dziala moze to on jest przyczyna.
  
 
trakerr, już wiesz, bo wczoraj Ci wysłałem sms-a, co i jak.
Dla pozostałych informuję, że są 2 sztuki nad prawą nogą kierowcy, zaraz przy kokpicie. U mnie jeden nie żyje - do niego dochodzi wężyk, który jest podłączony do tej membranki podciśnieniowej za schowkiem. Jutro kupuję nowy i zobaczę czy obieg zamknięty działa. Jutro wrzucę fotki co i jak sprawdzić i jak sobie z tym poradzić.
  
 
Dzisiaj odwiedziłem ASO, powiedzieli mi 222pln za ten zaworek , także raczej poszukam zamiennika, jeśli są dostępne.

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-08-06 09:44:01 ]