MotoNews.pl
  

CB w Oplu Corsa C - zakłócenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z zakłóceniami. Zestaw Alan 100+ i antena Sirio ML-145. Mobil Opel Corsa C 1.2 benzyna. Strasznie mi zakłóca. Jak dodaję gazu to mam takie "pierdzenia" im większe obroty tym bardziej się to nasila.
Stosowałem już filtry na zasilaniu, podłą czałem do akumulatora i nic. Jest delikatnie lepiej, ale... Ktoś ostatnio mi poleciła aby kupić lepsze radio z wbudowanym filtrem, np. Unidena 510 lub coś lepszego. Czy to coś zmieni? Może ktoś miał ten sam problem w Corsie? Będe wdzięczny za info.
  
 
radio z filtrem może złagodzić te zakłucenia ale nie wyeliminuje ich, problem lezy po stronie samochodu, najprawdopodobniej zakłucenia pochodzą z alternatora twojego samochodu, podłanczanie do innego akumulatora też nic nie da ponieważ będzie ci zakłucać przez mase anteny. najlepiej w tym przypadku zrobić remont alternatora, mialem u siebie tosamo, czyli wymiana szczotek i jeżeli się da to komutatora, jeżeli tam ograniczysz łuk jaki sie tworzy to masz najwieksze szanse na pozbycie się tych zakluceń. sprawdz jeszcze czy nie masz przy alternatorze i cewce zapłonowej kondensatorów przeciwzakłóceniowych, też warto byłoby się im przyjżeć czy nie są uszkodzone i spełniają sfoją funkcję.
  
 
Aparat zaplonowy tez dale takie zaklucenia. Jak rowniez wszystko to co daje iskre ( kazdy silnik elektryczny ) moze byc przyczyna zaklucen.
  
 
kolego Popierdywanie narastajace wraz z dodaniem gazu to zakłucnia z kabli wysokiego napiecia oraz układy zapłonowego aparat świece itd z tym raczej nic nie zrobisz nie wyizolujesz tego

U mnie w Obydwu oplach tzn stary rekord i omega "C" tez tak jest a raczej było zmieniłem radio na unidena 520 i po właczniu filtra ANL pierdzenie znika

FIltry ANL dostepne na allegro sa do bani nic to nie daje

Proponuje na chwile podpiac od znajomego 520 i sprawdzic


73!!!!


  
 
kolego sprawdz kable wysokiego napiecia i swiece czy sa odpowiednie do taego silnika i cz sa sprawne moze kturas ma uszkodzony izolator

pozdrawiam
  
 
Dzięki za odpowiedzi. Sprawdzałem juz cały układ w stacji obsługi Opla. Auto jest firmowe i wszystko gra. Sprawdzę jeszcze inne radio, ale już w zasadzie się zdecydowałem na zakup nowego. Tyle, że juz Unidenów nie ma Może jakis President Harry albo Hojnny.
  
 
Cytat:
Może jakis President Harry albo Hojnny.


Posiadam Harrego Clasica ( bez ASC ) Stwierdzam ze jest to, podobnie jak blizniaczy Johny bardzo czule radio. Z dluga, sprawna antena zbiera sporo szumow, pod tym wzgledem lepiej wypada Uniden. Natomiast filtr ANL w Harrym spelnia swoje zadanie w 100%, w dodatku ( np. na postoju ) mozna go wylaczyc. Z Presidentow polecam jeszcze Taylora.
  
 
Radio Midland/CTE 77/100. antena CTE 130cm. Masa radia podpieta do nadwozia. Zasilanie prosto do aku. Na wyłaczonym silniku wszystko ok. Przy właczonym "jek" wraz ze wzrostem obrotów zwieksza sie. Filtr przeciwzakłuceniowy powinien pomoc, czy zabierac sie za alternator?
  
 
Cytat:
2006-10-08 23:10:05, KraseK pisze:
Radio Midland/CTE 77/100. antena CTE 130cm. Masa radia podpieta do nadwozia. Zasilanie prosto do aku. Na wyłaczonym silniku wszystko ok. Przy właczonym "jek" wraz ze wzrostem obrotów zwieksza sie. Filtr przeciwzakłuceniowy powinien pomoc, czy zabierac sie za alternator?



FIltry moga pomuc ale niekoniecznie najlepiej kondensator na element zakłucajacy tj. alternator dmuchawa wycieraczki czy temu odobne

filtry dostepne na allegro sa do bani!!!!


73!!!
  
 
He no i filtr nie pomógł. Zdemontowałem alternator i ida do wymiany szczotki i łozyka (zaczelo je byc słychac). Mam nadzieje ze zakłocenia znikna badz zminimalizuja sie.
  
 
Zaklocenia sciaga antena, a nie radyjko !
  
 
Zakupiłem do mojej anteny (Sirio ML-145) radio President Herbert używane z pierwszej serii. POMOGŁO! Jest to ponoć jedne z lepszych radii na rynku. Cena jak za nowego Harrego, ale bez porównania. Filtr ANL i NB działa rewelacyjnie i nie mam już żadnych trzasków od silnika. polecam
  
 
Bo ma dobry filtr , jak w valerym