MotoNews.pl
  

Ile oleju do klimy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam nadzieje ze na forum sa jacys spece od klimatyzacji. Postanowilem reaktywowac klime przed zima - kupilem za 360zl nowy skraplacz (moja najwieksza inwestycja w espero ) tyle ze mam teraz problem ile dolac oleju -kiedys mialem w bookmarkach jakas amerykanska strone poswiecona klimatyzacji samochodowej i tam bylo napisane ile procent ogolnej ilosci oleju w ukladzie trzeba dodac przy wymianie poszczegolnych podzespolow
(zdaje sie ze przy skraplaczu bylo to 40% ) ale niestety link po formacie dysku zniknal a ja wolalbym byc pewien , niestety w serwisowce espero nie znalazlem takiej informacji.Poza tym sprawa oleju - niestety nie udalo mi sie zdobyc tego PAGa , zamiast tego wleje SP-15 sandena - niby zamiennik paga tyle ze o mniejszej gestosci niz ten do espero , podobno sa mieszalne moglby to ktos potwierdzic /zaprzeczyc?
  
 
A mógłbyś nie zgrywać speca od klimy, który pojęcia zielonego nie ma? Pojedź do fachowców!
A tak na maginesie... klima w zimie... załóż na wiosnę - pół roku dłużej będzie sprawna
  
 
Cytat:
2006-10-03 09:21:22, Zzzz pisze:
tam bylo napisane ile procent ogolnej ilosci oleju w ukladzie trzeba dodac przy wymianie poszczegolnych podzespolow (zdaje sie ze przy skraplaczu bylo to 40% )




Oleju nalewasz 50 gram
  
 
przy nabijaniu klimy automat dozuje potrzebną ilość oleju więc nie rozumiem po cholerę chcesz sam dolewać...
do skraplacza dodaje się 30g oleju, chyba że ubytek czynnika z układu był gwałtowny (np. w wyniku kolizji i np. pęknięcia skraplacza) - wówczas wraz z czynnikiem ucieka w atmosferę około 90g zawieszonego w nim oleju. W tej sytuacji należy dodać 90g + wymaganą dla skraplacza ilość czyli w sumie 120g.
Źródło: książka serwisowa tom I str. 48
  
 
dzieki Caroline i Robert_S - klima byla niesprawna od kiedy kupilem auto czyli conajmniej dwa lata- dwa razy probowalem ja napelniac ale pierwszym razem podzialalo dwa dni ,za drugim jakiejs poltorej godziny .Uznalem ze przez dziure moglo ujsc tez troche oleju wiec dolalem troche wiecej niz proponowaliscie - 80ccm .Nie napelniam automatem tylko tradycyjnie czyli za pomoca pompki prozniowej ,wagi i kompletu wezy wiec automat nic za mnie nie policzy .
Klima dziala ok ale niestety okazalo sie ze puszcza lekko przewod
elastyczny miedzy osuszaczem a sprezarka - nie leci jakos mocno, po trzech dniach dalej klima dziala tym niemniej widac male babelki w miejscu gdzie przewod jest "zakuty" tzn rurka aluminiowa laczy sie z gumowa.
I teraz mam dylemat - w aso stwierdzili ze czesc jest nie do zdobycia , zostaje szukac uzywki na allegro (tyle ze nie wiem czy w tych przewodach nie jest to jakas typowa usterka podobnie jak
dziury w naszych skraplaczach i zakup uzywki jest bez sensu)
albo udac sie do fachowca dorabiajacego elastyczne cisnieniowe przewody hydrauliczne - podobno mozna naprawic przewod powtornie go "zakuwajac" - ma ktos moze z tym jakis doswiadczenia?

[ wiadomość edytowana przez: Zzzz dnia 2006-10-06 23:14:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: Zzzz dnia 2006-10-06 23:16:10 ]
  
 
Cytat:
2006-10-06 23:12:06, Zzzz pisze:
dzieki Caroline i Robert_S - klima byla niesprawna od kiedy kupilem auto czyli conajmniej dwa lata- dwa razy probowalem ja napelniac ale pierwszym razem podzialalo dwa dni ,za drugim jakiejs poltorej godziny .Uznalem ze przez dziure moglo ujsc tez troche oleju wiec dolalem troche wiecej niz proponowaliscie - 80ccm .Nie napelniam automatem tylko tradycyjnie czyli za pomoca pompki prozniowej ,wagi i kompletu wezy wiec automat nic za mnie nie policzy . Klima dziala ok ale niestety okazalo sie ze puszcza lekko przewod elastyczny miedzy osuszaczem a sprezarka - nie leci jakos mocno, po trzech dniach dalej klima dziala tym niemniej widac male babelki w miejscu gdzie przewod jest "zakuty" tzn rurka aluminiowa laczy sie z gumowa. I teraz mam dylemat - w aso stwierdzili ze czesc jest nie do zdobycia , zostaje szukac uzywki na allegro (tyle ze nie wiem czy w tych przewodach nie jest to jakas typowa usterka podobnie jak dziury w naszych skraplaczach i zakup uzywki jest bez sensu) albo udac sie do fachowca dorabiajacego elastyczne cisnieniowe przewody hydrauliczne - podobno mozna naprawic przewod powtornie go "zakuwajac" - ma ktos moze z tym jakis doswiadczenia? [ wiadomość edytowana przez: Zzzz dnia 2006-10-06 23:14:03 ] [ wiadomość edytowana przez: Zzzz dnia 2006-10-06 23:16:10 ]



przewód kupisz na szrocie bez problemu, nie słyszałem o jego awarii, więc śmiało może to być używka.
Przewód ten jest dość skomplikowany, bo są to w sumie dwa przewody łączące się przy sprężarce. Jedna rura prowadzi od sprężarki do osuszacza, druga od sprężarki do skraplacza. Warto byłoby wymienić oringi - najgorzej z tymi przy sprężarce, bo są trudne do dostania Mają one postać metalowych pierścieni z gumowym uszczelnieniem. Każde dokręcenie do sprężarki powoduje odkształcenie metalu i mogą być problemy ze szczelnością.

Co do oleju - zbyt duża jego ilość w układzie powoduje, że sprężarka będzie źle pracowała, może dochodzić do zbyt dużego wzrostu ciśnienia w układzie, rozłączania się czujnika wysokiego ciśnienia a nawet wywalenia czynnika przez zawór upustowy wysokiego ciśnienia. Jednak niewielka nadwyżka nie powinna powodować aż takich objawów, choć układ może pracować mniej wydajnie a jednocześnie bardziej obciążać silnik, nawet doprowadzając do jego gaśnięcia przy załączaniu sprężarki.


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2006-10-07 12:01:17 ]
  
 
odgrzebuje ten troche stary temat bo dopiero teraz kupilem przewod - w okolicy na szrocie nie bylo zadnego esperaka a na allegro sprzedawcy troche duzo chcieli za ten przewod - w okolicy 80zl + transport . Udalo mi sie w koncu zakupic nowke na wyprzedazy za 102zl razem z transportem wiec jest ok
W sobote planuje wymienic (zime mamy ciepla wiec moze sie klima przydac ) ale po lekturze archiwum trafilem na info ze przy odkreceniu przewodu od sprezarki trzeba wymienic tez jakas dziwna trudnoosiagalna uszczelke .
Ma ktos moze katalog czesci zamiennych i moze mi znalezc nr katalogowy tej uszczelki bo dzwonilem do aso aby sie dowiedziec czy mozna u nich ja kupic (tam gdzie kupowalem rurke uszczelki niestety nie posiadali) ale bez nr katalogowego sprzedawca nie byl w stanie udzielic mi pewnej informacji.
No i ile mniej wiecej moze to cudo kosztowac?
  
 
gdzie kupiłeś tak tanio ten przewód?
potrzebuje też taki...

a uszczelki o które pytasz mają nr 52455752
podejrzewam że w porządnym serwisie klimy powinnni mieć takie w dobrej cenie, bo w aso dałem swego czasu chyba 18 zł za kawałek gumy i metalu...
  
 
Przewod (nr kat 96168988 ) kupilem w http://www.autoart.com.pl/
z wyprzedazy http://www.autoart.com.pl/pliki/DAEWOO.pdf .Obsluga mila ale troche zakrecona i musialalem wymienic kilka maili zanim sie dogadalem ( mimo wczesniejszego ustalenia wszystkiego telefonicznie , np musialem powolac sie na plik oferty wyprzedazy bo w oficjalnym cenniku maja zupelnie inne ceny) no i trzeba im najpierw przelac kase na konto -nie wysylaja za pobraniem .