MotoNews.pl
  

Czy da sie i jak w 1.4 zamontować wskaźnik podciśnienia?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, jak w temacie, ma ktos takie cudo zamontowane? jak to zrobić i co tak faktycznie można odczytać po jego wskazaniach??

Takie samo pytanie mam dotyczące wskaźnika ciśnienia i temperatury oleju. Czy da się i w jaki sposób?
 
 
Cytat:
2006-10-03 20:40:59, zajob pisze:
witam, jak w temacie, ma ktos takie cudo zamontowane? jak to zrobić i co tak faktycznie można odczytać po jego wskazaniach??



W silniku N/A? wskaznik podcisnienia w dolocie? a ze sie zapytam "po kiego"?

Cytat:
Takie samo pytanie mam dotyczące wskaźnika ciśnienia i temperatury oleju. Czy da się i w jaki sposób?



A tu juz bardziej. Trojnik wkrecany w miejsce czujnika oleju. A pozniej to juz z gorki. Do tego czujniki i wskazniki do srodka i po zawodach.
  
 
Cytat:
2006-10-03 22:53:03, mazzi19 pisze:
W silniku N/A? wskaznik podcisnienia w dolocie? a ze sie zapytam "po kiego"?



no to jest dobre pytanie, dlatego spytałem co można z niego będzie odczytać,

"Wskaźnik informuje o aktualnym obciążeniu silnika na podstawie
ciśnienia panującego w kolektorze ssącym, które jest wypadkową
stopnia otwarcia przepustnicy oraz obrotów silnika.
Bardzo pomocny przy oszczędzaniu paliwa."

ile w tym prawdy?? i do czego zazwyczaj stosuje sie ten wskaźnik?
 
 
w silniku bez turbo tam chyba nie ba za bardzo cisnienia
jak jest turbina ten wskaznik jak najbardziej jest wskazany i fajnie lata sobie lewo-prawo
  
 
może i wolnossący, ale zawsze ssący

może to jest tylko kwestia skali, ale jakie jest główne zastosowanie tego wskaźnika?
 
 
Cytat:
2006-10-04 00:12:26, zajob pisze:
no to jest dobre pytanie, dlatego spytałem co można z niego będzie odczytać, "Wskaźnik informuje o aktualnym obciążeniu silnika na podstawie ciśnienia panującego w kolektorze ssącym, które jest wypadkową stopnia otwarcia przepustnicy oraz obrotów silnika. Bardzo pomocny przy oszczędzaniu paliwa." ile w tym prawdy?? i do czego zazwyczaj stosuje sie ten wskaźnik?



He? to ja myslalem ze jest to prawdziwy manometr. A to widze jakis dziwolong co liczy cos na podstawie potencjometru przepustnicy i sygnalu z cewki....Lipa
  
 
Cytat:
2006-10-04 00:20:47, zajob pisze:
może i wolnossący, ale zawsze ssący może to jest tylko kwestia skali, ale jakie jest główne zastosowanie tego wskaźnika?



W silniku doladowanym, w najwiekszym skrocie, wskaznik "boost" informuje kierowce co robi turbina.
Ale w aucie N/A to "na grzyba"
  
 
Cytat:
2006-10-04 23:07:54, mazzi19 pisze:
W silniku doladowanym, w najwiekszym skrocie, wskaznik "boost" informuje kierowce co robi turbina. Ale w aucie N/A to "na grzyba"



wiesz ile Ci LPG zasysa bo w sumie im wieksze podcisnienie tym wieksze zurzycie gazu...
  
 
Cytat:
2006-10-04 23:11:43, zenq pisze:
wiesz ile Ci LPG zasysa bo w sumie im wieksze podcisnienie tym wieksze zurzycie gazu...



a benzyny nie?

turbina chyba dmucha powietrze z tego co wiem, ale a normalnym silniku chyba też jest jakies podciśnienie?

no ale dalej nie wiem właśnie do czego to sie może przydać, do czego sie przydaje w silnikach z turbiną lub bez?

AAA i jeszcze jedno, nie jest to jak kolega wspomniał wskaźnik ciśnienia doładowania turbiny czyt BOOST

podciśnienie zwane jest VACUUM, więc to sa dwa różne wskaźniki
 
 
A jak drodzy panowie lub za pomocą czego podłączyć np. wskaźnik ciśnienia oleju do czujnika?? tak sam z ciśnieniem??
albo np. voltomierz??
  
 
czujnik wkręcasz w blok, wskażnik montujesz wewnątrz łączysz przeodami i tyle. a voltomierz to podłączasz pod prąd po prostu plus do plusa i minus -masa
  
 
no ale przecież jest jakiś czujnik ciś oleju?? to trzeba go zmienić na jakiś inny czy jak??
  
 
Cytat:
2006-10-16 22:51:46, ari10 pisze:
no ale przecież jest jakiś czujnik ciś oleju?? to trzeba go zmienić na jakiś inny czy jak??


tak.musisz zmienić na inny. do tego nie podepniesz wskaźnika
  
 
Cytat:
2006-10-16 22:51:46, ari10 pisze:
no ale przecież jest jakiś czujnik ciś oleju?? to trzeba go zmienić na jakiś inny czy jak??



czujnik jest, ale dziala tylko w 2 trybach - jest cisnienie albo go nie ma. a do wskaznika potrzebujesz pelnego wskazania:] to tak jak porownywac kontrolke rezerwy paliwa do wskaznika jego ilosci w baku...
  
 
Jak wyglada i gdzie kupic taki czujnik? Ma ktos takie coś może zamontowane?
 
 
kolega elJefe ostatnio zamieszczał zdjątko takiego czujnika..
wygląda tak mniej więcej

jak widzisz ma dwa wyjścia.. jedno pod kontrolkę na desce drugie pod wskażnik.



[ wiadomość edytowana przez: VinCe dnia 2006-10-17 18:03:11 ]
  
 
odkopuje temat, jako,ze natrafilem na niego i widze tu mase nieścislosci. przede wszystkim koledzy mazzi19 i pytlar myla pojecia. wskaznik podcisnienia w kol. ssacym to nie jest t osamo co wskaznik doladowania turbiny. ten 2 mierzy zarowno podcisnienie jak i nadcisnienie w dolocie wywolane przez turnine. natomiast sam wskaznik podcisnienie mierzy jedynie podcisnienie, gdyz w silniku n/a w kol ssacym nie wystepuje nadcisnienie. dlatego tez zegar o ktory pytal zajob ma pelne zastosowanie w silnikach n/a, jest bardzo pomocny dla poczatkujacych kierowcow, pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-01-21 17:24:01 ]
  
 
Cytat:
2007-01-21 12:06:19, maciek701 pisze:
odkopuje temat, jako,ze natrafilem na niego i widze tu mase nieścislosci. przede wszystkim koledzy mazzi19 i pytlar myla pojecia. wskaznik podcisnienia w kol. ssacym to nie jest t osamo co wskaznik doladowania turbiny. ten 2 mierzy zarowno podcisnienie jak i nadcisnienie w dolocie wywolane przez turnine. natomiast sam wskaznik podcisnienie mierzy jedynie podcisnienie, gdyz w silniku n/a w kol ssacym nie wystepuje nadcisnienie. dlatego tez zegar o ktory pytal zajob ma pelne zastosowanie w silnikach n/a, jest bardzo pomocny dla poczatkujacych kierowcow, zamontowalem taki mojej siostrze hehe pozdrawiam




!!RESPECT!!

Teraz tylko powiedz jak to zrobic i co oprócz zegara będzie potrzebne
 
 
zegar podciśnienia + wężyk 4-5mm z metra + trójnik, no i do prądu aby podświetlenie było..
w zasadzie możesz wskaźnik doładowania założyć.. ale tylko na minus będzie biegał

- podłączyć możesz do dowolnego wężyka dochodzącego do kolektora ssącego... (no może nie koniecznie do serwa)
  
 
jak kupisz czujnik cisnienia oleju to z reguly dostaje sie specjalny trojnik ktory montoujesz miedzy wiltrem a blokiem.Ewenetualnie go dokupujesz...