MotoNews.pl
  

Szeroka felga + wąska opona

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam w planach zalozyc do poloezidła fele 6 i 6,5" i teraz nasuwa mi sie pytanie. czy a taki felunek opona ze zwyklej 5" fel czyli 165 nie bedzie za waska? Juz slyszalem opinie ze spoko, ale tez, ze bedzie sie wykrzywiqac i zeby to mialo rece i nogi, to trzeba bedzie dmuchac ze 2,5 atmosfery. jak to z tym jest?
  
 
następny german-style.
  
 
hehe, ja na zime chyba wrzuce opone 175 na poszerzoną fele chyba 7 cali ma
a mi sie german style podoba!!
  
 
Ja mam na feldze 6,5 cała opone d-124 165 i jest dośc spory german stail. Cięzko jest dobić na tyle opone żeby ładnie doszła do samych rantów. Jak coś moge Ci zrobić fotke
  
 
byl bym wdzieczny
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 16:38:42 ]
  
 
julo , przestań kombinować. jak chcesz założyć takie felgi to kup do tego odpowiednie opony. a tak w woli informacji - opony do geran style nie są takie same jak zwykłe. maja dodatkowe wzmocnienia boczne - coś jak w wzmacnianych oponach do poldków trucków. robiąc trapez ze zwykłych opon narażacie zdrowie siebie i innych.
  
 
nie chce zadnego german style, hehe. wlasnie dlatego sie pytam jak to wszystko dziala itd, zeby nie zrobic jakiegos glupstwa
Wiec w takim razie jakie oponki do takich felg by pasowalo zalozyc?
  
 
od 205 w góre ale bez przesady. a teraz ulubione pytanie pagana - po co ?? na szerokich oponach poldek bedzie szukał drogi , każda nierówność to lekka zmiana kierunku jazdy, non stop bedziesz robił kontry. można się do tego przyzwyczaić ale po co sie męczyć. a parkowanie ?? weż kręć fajerą bez wspomy na szerokich kapciach. jak dla mnie najszersze opony na nasze wspaniałe drogi to 185 - fabryczny rozmiar fso np. w caro.
  
 


przód felga 7 cali - opona 175/70
tył felga 7.5 cala - opona 175/70

lekki trapez , ale nie było problemu z prowadzeniem , czy z czym kolwiek innym . Potem na tylnie ubrałem 205/60 , prowadzi się jak przyklejony , w szybkich łukach mimo szpery 100% równierz świetna trakcja .
  
 
No bo to jst tak, ze klasykow nie tykam, ale odkad mam polonezidło, to mam ochopte puścić wodzę fantazji i coś tam pozmieniać. Tu postarzyć, tu unowoicześnić. Mam takie 2 fele 6,5 juz, bede mial teraz 6" jeszcze, chcialem z nich zrobic uzytek, bo fajnie wygladaja takie z chomowanym dklem w srodku Ale w sumie bede myslal czy by nie poszuukac faktyczne 5" z okraglymi dziurwami. Po prostu chce dekielki
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 16:38:09 ]
  
 
Bimber - ale Ty to wykorzystujesz do "mniej standartowej jazdy" a Julo będzie sie przemieszczał sie po mieście i nijak nie wykorzysta walorów szerokich opon. jak nie zauważy różnicy to po co ma przepłacać
  
 
to moze ja sie wypowiadac w tym temacie chociaz wiedze mam na temat 9calowa felga i tylko 205
jesli chodzi o opony-to nie ma zadnych specjalnych opon do germana,kazda oponke mozna naciagnac(oczywiscie starych sparcialych nie polecam)i mozna sobie smigac
  
 
Na 6' elegancko wchodzi 185/70 r13
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 16:37:40 ]
  
 
moja 185/70 na szerokiej feldze z tyłu, ale i tak jak bede zmianiał to kupie 195 (ale nie wiem jakiej szerokosci mam felge)

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


[ wiadomość edytowana przez: santi dnia 2006-10-05 12:58:03 ]
  
 
Julo, powiem ci tak - jak chcesz to możesz założyć 165 -kę na felgę o szerokości 6-6,5" ale wówczas boki opony będą schodzić się do wewnątrz nadkola, co spowoduje iż ranty felgi będą odsłonięte i bardziej podatne na uszkodzenia np. od krawężnika itp. a o oponie nie wsponmę, że będzie bardziej podatna na uszkodzenia boku od np. ostrych kamieni... Kolejnym zagrożeniem jest to, że podczas wchodzenia w ostry zakręt z takimi kołami istnieje realne niebezpieczeństwo "ściągnięcia"opony z felgi a co za tym idzie, nie muszę chyba wyjaśniać... Lepiej jest założyć odpowiednią szerokość do danej felgi gdyż uniknie się wtedy różnych przykrości.
  
 
Da się zrobić wiele rzeczy, tylko po co. Można na przykład dla zmniejszenia oporów toczenia założyć sobie cztery wąskie dojazdówki i na bank będzie mniej palił.
  
 
Cytat:
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


2006-10-05 10:02:41, Blady pisze:
przód felga 7 cali - opona 175/70 lekki trapez , ale nie było problemu z prowadzeniem , czy z czym kolwiek innym .


--------------------------------------------------------------------------------

zapewne manewruje się jednym paluszkiem.



no a z kąd wiedziałeś ?? mam wspomaganie , przednie koła w lekki negatyw (szpera) i jest super , auto prowadzi się jak przyklejone , i uzywam go na codzień