MotoNews.pl
  

Skrzynia biegów 126p a BIS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam pytanie. Jaka jest różnica w obudowie skrzyni biegów od zwykłego maluszka a od wersji BIS? Chciałbym założyć taką do zwykłego FL-a, ale czy wystarczy zmienić obudwę sprzęgła by coś takiego zadziałało? Z tego co wiem, to główna zmiana ( oprócz obudowy sprzęgła) to inne przełozenie przekł. gł i napędu linki licznika, ale czy przełożenie poszczególnego biegu chyba się się nie zmieniło...
Szukałem w archiwach forum ale nic takiego nie znalazłem. Proszę o pomoc w tej sprawie, może ktoś już "ćwiczył" coś takiego?
  
 
Inne są poduszki lepsze wsumie wiezne, budzik chyba dobrze pokazuje a w skrzyni coś tam inaczej chyba dyfer ma jednego zeba wiecej ale tylko tak słyszałem nie potwierdze bo nigdy nie sprawdzałem
  
 
Bisowska skrzynia ma o niebo lepsze poduszki, Jeśli chodzi o wnętrze to wszystko to samo co Fl tylko na wałku atakującym ma o jeden ząb więcej(9 zębów a fl ma w wyniku czego jest szybsze przełożenie. No i rzecz jasna inny kołnierz skrzyni biegów, ale to można swobodnie wymienić.
  
 
tak jak pisze qba - zmieniasz kolnierz i masz nieco ekonomiczniej. Ja wlasnie jestem na etapie skladania skrzynki wlasnie z przelozeniami bisa. A co do poduszek to wystarczy wywiercic i nagwintowac otwory - sa zaslepione - i moznesz uzywac
  
 
ja miałem zaadoptowaną całą skrzynke z Bisa i oto różnice i podobienstwa:
zeby załozyc skrzynie BIS do FLa musisz:
-wymienić dzwon (obudowe sprzęgła) na FL
-bisowskie poduszki mają po 2 sruby mocowania do nadwozia w stosunku do FL, ale mozna je zamocowac na jednej srubie kazda w seryjne gwinty FL, seryjnymi srubami.
- wymiana skrzyni nie powoduje p[rzekłamania licznika

oto "+" :
-dłuzsze przełozenia, a wiec
-ekonomiczniejszy na trasie
-skrzynka nie dostaje tak w dupe przy upalaniu
-do 100kmh paradoksalnie lekko dłubane autko szybciej sie rozpedza (bo juz na 3 biegu ma 100kmh )
-wbrew pozorom korzystna na niezbyt ciasnych, i zarazem niezbyt szybkich KJS (tam gdzie inni wkładaja 3 bieg, ja mogłem leciec 70kmh na 2 biegu)
- poduszki - nieurywki, spisują sie swietnie, dzieki nim skrzynia jest unieruchomiona w kazdej płaszczyznie, w jezdzie sportowej, (nawroty/ dziury) nie wyskakuja samoistnie biegi, za to nie ma problemów z ich zmiana podczas nawrotów i dziur
- łatwy dostep do wszystkich mechanizmow skrzynki dzieki prostszej kołysce, (min wodziki, lizak itp)
-po załozeniu skrzyni nie ma koniecznosci jej regulacji na poduszkach aby wszystkie biegi wchodziły z powodu jej jedynej słusznej pozycji
-szybszy montaz i demontaz skrzyni biegów z auta


a teraz "-"
- przede wszystkim cena poduszek- wacha sie od 80 do 100pln za 2 nowe
-jednak dłuzsze przełozenia przy ciasnych KJS sa bardzo uciązliwe zwłaszcza na nawrotach, kiedy to autko przy seryjnym silniku ma za słaba moc na dobre odejscie z 2 biegu, konieczna jest redukcja na 1, co jest łatwiejsze nieco niz w skrzynce FL, ale moze dlatego ze miałem sprzegło z bisa (tłumiki drgan skretnych)
-drogie i ciezko dostepny jest tez naped szybkosciomierza, który ma o 1 zabek wiecej niz seryjny FL


praktyczna informocja na koniec:

na dłuzsza mete opłacałoby sie załozyc poduszki z BISa do skrzyni Fl z powodu w/w zalet, nawet pomimo ich ceny- bo w sumie przetrwa 3 kpl poduszek FLa oryginalnych (7-10pln/szt)- a wiec cena i tak ta sama.
jest 1 szkopuł:
kołyska z Bisa jest mocowana na 4 srubach- z kazdej strony po 2 sruby do obudowy. jedna ze srub jest w tym miejscu co w FLach, natomiast druga jest nieco nizej i z tyłu za pierwsza, w specjalnie zrobionym nadlewie.
tego nadlewu brakuje w starszych korpusach skrzyn z maluszka, ale pozniejsze serie FLa miały juz te nadlewki tyle ze zaslepione.
Zeby załozyc poduszki z BISa do seryjnej skrzynki wystarczy dokładnie i precyzyjniewywiecic w tych nadlewkach otwory na stepnie je przegwintowac i gotowe
  
 
no to co nieco rozszerzyles moja wypowiedz
  
 
Cytat:
2006-10-06 01:06:29, HNT pisze:
wymienić dzwon (obudowe sprzęgła) na FL



Jesteś pewien że to się da?
  
 
a obudowa sprzegła od bisa nie podpasuje czasami pod silnik 889?
  
 
Cytat:
2006-10-06 11:31:10, Krzemowy pisze:
Jesteś pewien że to się da?


Z Bisa sie da - z 700 sie nie da bo sa wieksze lozyska.
  
 
Cytat:
2006-10-06 12:27:29, rosck pisze:
a obudowa sprzegła od bisa nie podpasuje czasami pod silnik 889?


Nie.
  
 
Korzystając z okazji wsadzał ktoś SAMĄ przekładnię główną (atak + talerz) z Bisa do FL-a? Wchodzi bez przeróbek?
  
 
Cytat:
2006-10-07 21:03:05, dommel pisze:
Korzystając z okazji wsadzał ktoś SAMĄ przekładnię główną (atak + talerz) z Bisa do FL-a? Wchodzi bez przeróbek?



Bez problemu wchodzi.
  
 
Malo tego - mozna wymienic walek atakujacy bez rozbierania bebechow skrzyni
  
 
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i za wskazówki....
Mam maluszka z 1989 r i właściwie to nie wiem czy ta moja skrzynia ma wspomniane nadlewki czy nie...A poza tym mojego fiacika nie będę używać do wyścigów tylko do normalnej jazdy, by był właśnie nieco ekonomiczniejszy i cichszy przy danej prędkości. Troszkę czasu trzeba będzie poświęcić no i kasy również, ale chyba warto zainwestować, przeczytawszy "+" i "-" w bardzo ładnie opisanej wypowiedzi przez HNT - dzięki raz jeszcze...


[ wiadomość edytowana przez: OLI_F50 dnia 2006-10-13 10:41:50 ]