| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kowal_cabrio Ford Escort xR3i Cab ... Ostrołęka | 2006-10-06 23:50:29 Witam..
A wiec tak jak w temacie- zaczelo sie to dziac jakis miesiacc temu. Podczas jazdy przy jakichkolwiek dziurach, nierownosciach, nawet bardzo delikatnych zaczyna sciagac albo w jedno albo w drugo...Tak jakby kola same uciekaly ... Pojechalem na zbierznosc- kotra jest ok.Po 3 dniach poechalem znow na zbeirznosc i na calkowita kontrole i znow okazalo sie ze wszystko jest dobrze.Spedzilem na stacji diagnostyczniej okolo 1,5 h Sprawdzili wszystko. Lacznie z jazda probna. Koles stwierdzil ze nie ma nigdziej luzu.Sprawdzal przekladnie, tuleje na wachaczach, ....tlno belke przy okazji.... Powiedzial ze to kola.Ze nie powinny byc o takim rozmiarze- 195/55 r15 ze sa za duzo....Ale czemu kiedys tego nie bylo na takich samych ? NIe umial wyjasnic... Pojechalem do mechanika...Stwierdzil ze trzeba wymienic tuleje na wachaczacch...Jestem wstepnie umowiony na nastepny tydzien na wymiane... Dzis pozyzylem kola na przod- co prawda na 14 i zimowki- 185 no i wszystko cacy!!!!! I co teraz? Prostwac lekko zwichrowane alumy, czy moze nowe opony.CZy jednak posluchac i wymienic tuleje- ktore moze dopiero daja sie we znaki przy szerszych oponach?? |
ZajaC23 GTI 1.8T 20V Ostrołęka | 2006-10-06 23:59:21 kowal Ty masz 195/50/R15 czy te nowe to są na 55 ???? |
micab ford, vw, mercedes, ... k/Szczecina | 2006-10-07 00:12:10 może masz opony nierównomiernie zużyte ? miałem dokładnie to samo w swoim cabrio, opony zjechane od środka, w zawieszeniu zero luzów, po wymianie opon problem przestał istnieć ![]() |
Arturek Sympatyk FEFK Escort kombi Kraków | 2006-10-07 00:15:34 Na 100% tuleje w wachaczach - też tak miałem. Ew. dodatkowo sprawdź końcówki drążków kierowniczych.
pozdrawiam Arturek |
ZajaC23 GTI 1.8T 20V Ostrołęka | 2006-10-07 00:19:44 u kowala jest jeszcze to dziwne że auto stoi strasznie wysoko, tak mi sie wydaje, a jest bardzo twardo jak jeździełem. Nie ma żadnych gum powkładanych czy czegoś w tym stylu. Trochę to dziwnie wygląda i dziwnie się prowadzi, ciąga go po małych nierównościach nawet |
kowal_cabrio Ford Escort xR3i Cab ... Ostrołęka | 2006-10-07 07:20:57 tak- jest twardo- ale wg mnie to wina niskiego profilu opony i felgi15'... |
Biedrona Sympatyk FEFK Ford S-Max Warszawa | 2006-10-07 07:23:37
nie ty jeden |
kowal_cabrio Ford Escort xR3i Cab ... Ostrołęka | 2006-10-07 07:23:46 hm a jesli chodzi o tuleje na wachaczach- to czemu jesli to ich wina- to po zmianie kół przednich na kola - 14' z oponami 185 nie rzucalo? Czy jesli to bylyby tuleje to na 14 nie daja sie we znaki?? |
kowal_cabrio Ford Escort xR3i Cab ... Ostrołęka | 2006-10-07 08:08:41 No i na co stawiacie- opony czy tuleje? Mechanior mowi ze tuleje ROBIC!! A na pzregladzie ktory trwal 1,5 godziny ze tuleje sa super!! |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2006-10-07 08:18:28
55 to niski profil???
ja na twoim miejscu zrobiłbym tuleje... predzej czy pózniej i tak je trzeba bedzie zrobic. |
kowal_cabrio Ford Escort xR3i Cab ... Ostrołęka | 2006-10-07 08:24:33 profil mam 50--- pomylka w druku mam 195/50 r15..ale jesli nie sa to tuleje to po co wymieniac |
kowal_cabrio Ford Escort xR3i Cab ... Ostrołęka | 2006-10-07 08:26:44 Zreszto - na przegladzie mowili ze nei widac zeby byly wybite...A po drugie- po zaciagnieciu recznego - i probie ruszania- nie ma luzu......Przypominam tez ze na przegladzie sprawdzali dokladnie...Szarpaki ,ogledziny itd
A jesli chodzi o wypowiedz zająca23 to gadalem zkolesiami z roboty co siedzo w tym fachu od kilkunastu lat i mowia ze moze byc wina amortyzatorow( ktore zmienialem rok temu z tylu) Wzielem kayaba- ktore sa podobno twardsze niz inne..... [ wiadomość edytowana przez: kowal_cabrio dnia 2006-10-07 09:47:38 ] |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2006-10-07 15:18:08 Tuleje wahaczy.Sprawdzone na sobie. Kup orginaly i zadne tam podroby. Szkoda czasu. Przerabialem temat tak ze trzy razy wahacze wyciągałem. Przerabialem tez podrabiane wahacze - szajs. JEdne tuleje za miękkie, inne konstrukcyjne spaprane tak ze gymy pękają. Orginaly mają taką budowę ze są twarde ale rownocześnie podatne na "wahanie". Podroby albo są twarde i pękają albi są miękkie i koła pływają. Zbiezność na postoju bedzieszz mial czesto dobrą a podczas jazdy a zwlaszcza przyspieszania gumy zapracują i zbieżnośc sie zmniejsza - i to duzo. Odczuwasz to jako pływanie fury. Krytyczne są małe tuleje . Duze nie są odczuwalne. Efekty potęgują szersze opony
Trzy rozwiązania: - orginalne tuleje, przy okazji sworznie nie koniecznie orginalne - koszt to około 60 - 70 na stronę przy założeniu że wahacz jest okay - orginalny wahacz - koszt 260 za stronę - orginalny wahacz ze szrotu (koszt mały) + jak w pozycji pierwsze Diagnostyke zawiechy sobie w d mogą wsadzić mnie trzepali na przeglądzie i bylo okay a na asfalcie jechac sie nie dalo [ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2006-10-07 15:30:06 ] [ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2006-10-07 15:30:38 ] |
magir ESCORT CABRIO XR3i Siemianowice Śl. | 2006-10-11 11:05:19 A próbowałeś jeździć na trzeźwo???? |