Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
lukasino Ford Escort RS+LPG S ... Kędzierzyn-Koźle | 2006-10-07 22:22:59 Witam,
Ostanio trafiłem na oferte wałków sportowych "Świątek", pytałem o opinie Andrzeja Godule dostałem taką odpowiedź "Wzrośnie moc powyżej 4000 obr a poniżej zdecydowanie spadnie , czasami przy bardzo ostrych wałkach występują problemy z wolnymi obrotami. Nie mamy doświadczenia w montażu instalacji w samochodach z tych roczników .W nowych fordach są poważne problemy z uszkodzeniami gniazd zaworowych. " Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia z takimi wałkami bo na forum znalazłem tylko jeden wątek. |
![]() kornat BMW e-39 530d Wrocław | 2006-10-07 23:32:09 Z mojego doświadczenia wynika, że sporotwe wałki są ostre, ale cóż mogę się mylić ![]() |
![]() RedCar Ford Escort RS2000 Lublin | 2006-10-08 08:58:23 nie wstawiłem linka do strony świątka tam masz dużo opisowŚwiątek teoria
masz tam też rysunek techniczny krzywek sportowych , są duże owalne pełne a co za tym idzie mniej OSTRE, większe pełniejsze i wyższe ale kąty są pełniejsze , zawór zamyka sę późno ma szybki skok i zamyka się szybko. |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2006-10-08 08:59:53
I dlatego taki wałek nazywamy ostrym. Ze względu na "ostrą" pracę zaworów. Ale to tylko nazewnictwo. |
![]() RedCar Ford Escort RS2000 Lublin | 2006-10-08 09:01:56 Dla mnie ostry walek , to stożek typu " Górka ".
Słowo SOtry pochodzi od słowa ostrosłup. a wałki sportowe sa owalne. zależy co kto jak nazywa nie ważne. Te wałki są naprwde dobre i podobno nie drogie w porównaniu do wałków znanych firm tuningowych , a parametrami raczej odpowiadają droższym. [ wiadomość edytowana przez: RedCar dnia 2006-10-08 09:03:05 ] |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2006-10-08 09:04:34 Tyle, że w przypadku zmiany wałków potrzeba IMHO przeprogramować komputer. To nie Del'Orto, tylko wtrysk niestety. |
![]() kornat BMW e-39 530d Wrocław | 2006-10-08 10:59:51 TUTAJ ciekawy artykuł na temat sportowych wałków ![]() A tutaj cytat z końca artykułu: "Zastosowanie zbyt "ostrego" wałka w stosunku do konstrukcji silnika (na przykład samego wałka bez przeróbek silnika) spowoduje znaczną utratę elastyczności silnika. Typowo wyścigowe wałki zapewniają dobrą pracę silnika dopiero na wysokich obrotach (od ok. 4000-5000 obr./min). Poniżej silnik strzela, krztusi się i przy zastosowaniu seryjnej skrzyni biegów zazwyczaj ma kłopoty z ruszeniem z miejsca." |
joker Ford Escort Bydgoszcz | 2006-10-08 11:14:24 mieszkam niedaleko Światka, mialem mozliwosc wielokrotnie rozmawiac z mechanikami zdecydowanie sam walek nie wystarczy, musialbys sie szarpnac na kompleksowe przerobienie silnika z przeprogramowaniem kompa wlacznie....z doswiadczenia wiem ze u Światka jak mowia tak robia ![]() |
RGS Toyota Corolla Oświęcim | 2006-10-08 11:50:46 Jak mialem Fiata 126p ![]() ![]() ![]() |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2006-10-08 12:29:18 z tego co wiem to przy ostrzejszych wałkach trzebaby jeszcze koło zamachowe odelżyć.
Generalnie wszystkie opisywane tu modyfikacje mogą być uciążliwe w codziennej eksploatacji. |
![]() borys KOMBIca Konin | 2006-10-08 12:39:16
tyle ze jak juz Wilka napisal slowo "ostre" nie odnosi sie tu do ksztaltu krzywek walka tylko do ostrej (szybkiej i gwaltownej) charaktyrystyki pracy zaworow (sterowanych przez jak to piszesz owalne krzywki walka) |