Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() chevy01 Omega Caravan Poznań | 2006-10-09 18:14:55 Otóż sprawa ma się tak:
Sam aku w stanie spoczynku generuje ok 12,3V, ale jak widzę altek nie nadąża ładować i do nominalnych 14,4V brakuje mu sporo. Poniżej dane z pomiarów sprzed i po czyszczeniu masy. Ładowanie na biegu jałowym i przy ok 2-3tys/obr, przed i po czyszczeniu masy (V): Bieg jałowy 2-4tys/obr PRZED PO PRZED PO bez niczego: 13,53 13,65 13,57 13,65 światła: 13,30 13,46 13,32 13,49 klima: 13,30 13,61 13,36 13,63 klima + światła: 12,70 13,38 12,70 13,40 Własicwie niewielka różnica jeśli wziąć pod uwagę bieg jałowy i 2-4 tys obr., oraz przed czy po czyszczeniu masy. Największa różnica to 0,70V (przy włączonej klimie i światłach) na 2-3tys/obr. Najgorsze jest jednak to, że o ile 13,5-13,6V ładowania jest w miarę ok 9bez obciążenia), to 12,7V z max. obciążeniem (bez ogrzewania siedzeń, lusterek i tylnej szyby) - podejrzewam, że wtedy mogłoby spaść do 12,2V - 12,4V już jest niepokojące. A przecież zbliża się zima, brzydka pogoda, parowanie szyb, więc te urządzenia (włącznie z klimą) będą chodzić na pewno. ![]() ![]() CZY PRZYCZYNĄ MOZE BYĆ REGULATOR NAPIĘCIA I WYTARTE SZCZOTKI? A może jednak coś innego? Panowie jak zwalczyliście niedoładowanie aku??? ![]() |
![]() ROBERTHO LOB WETERAN 2xV6 K C H | 2006-10-09 18:39:26 Duże spadki napięć ładowania miałem u siebie nie na kablu "masowym" , lecz plusowym. Ja zrobiłem najprościej jak się dało - oczyściłem styki na alternatorze przy okazji na rozruszniku i dodałem sobie extra jeden dodatkowy przewód biegnący bezpośrednio z akumulatora do alternatora. Oczywiście w odpowiednim rozmiarze, biegnący obok orginalnego. Na światłach po tym zabiegu - 14.2V ![]() Pozdrawiam |
seweryn80 LOB MEMBER Opel Omega B 2,5 v6 Będzin | 2006-10-09 19:21:12 Witam zrobiłem tak samo zamonotowałem kabel "+" i "-" łądowanie 13.9 bez obciążenia 12.8 max obciążenie i nie wiem co dalej robić żeby było lepiej. ps jak regulator pada to albo łąduje 17 v albo jest skok napięcia czyli miganie swiateł skok miedzy 12.5 a 13.6 v około |
Scooby Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2006-10-09 19:34:09 A próbowałeś mierzyć bezposrednio na alternatorze?
To może wyjaśnić kilka spraw. Ja spostrzegłem ostatnio że klema dodatnia mi się grzeje. Ciekawe czy to nie sławetne kable dostają rezystancji na łączeniu. |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2006-10-09 19:39:15 witam
ja na początek sprawdziłbym szczotki i regulator napięcia (jesli to alternator BOSCHa to regulator jest ze szczotkami). Jeśli szczotki są długie i wyglądają ok to sprawdz jeszcze komutator (taki podwójny pierścień miedziany na osi wirnika alternatora do którego to dotykają szczotki. Ten komutator z czasem się wyciera, najczęściej jedna strona wcześniej i wtedy napięcie zbiera tylko jedna szczotka. Efektem może być niższe napięcie ładowania. Stan komutatora można sprawdzić organoleptycznie przez dotyk ![]() ![]() Miłej zabawy ![]() Pozdro ILKU |
![]() chevy01 Omega Caravan Poznań | 2006-10-09 20:13:38 na pewno mam boscha. czy trzeba wyjac altka zaby wyjac szczotki wraz z regulatorem i organoleptycznie sprawdzic ten komutator? (bo to jedna czesc).
i jakie dlugie powinny byc szczotki po wyjeciu? kiedy uznaje je sie za zuzyte? ![]() |
![]() chevy01 Omega Caravan Poznań | 2006-10-09 20:14:54
mierzylem tylko na klemach aku. jakos nie widze dojscia aby mierzyc bezposrednio na altku ![]() |
![]() chevy01 Omega Caravan Poznań | 2006-10-09 20:18:07
a ile miales wczesniej? |
![]() DJ-Wielebny Omega B Suwałki | 2006-10-09 20:21:49 jeżeli chodzi o spadki napięć to tak jak wspomniano przedewszystkim należy sprawdzić wszystkie połączenia elektryczne wszelkie wsówki połączenia śróbowe oraz klemy na zaciskach przy elternatorze i przy rozruszniku oraz masie może być spadek nawet powyżej 1V a to naprawdę bardzo dużo. kiedyś miałem taki przypadek że było to spowodowane kablem masowym doprowadzonym do silnika, a właściwie żle łączyło "oczko" z zaciśniętym przewodem i była tylko na to jedna rada, obciąć i zacisnąć nową oraz zatopić cyną. A wytropic to było dosyc ciężko bo wskazywałona złe połączenia. Pozdrawiam i życzę udanej naprawy. |
![]() kusy Czarna Bestia B Ostrołęka | 2006-10-09 20:23:37 To nie jest komutator, tylko pierścienie ślizgowe. Komutator jest mechanicznym prostownikiem prądu i nie wymaga już prostownika. A alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego, gdzie po wyprostowaniu napięcia/prądu na pierścieniach jest odpowiednio (+) i (-). Proponuję poprostu zdemontować alternator i sprawdzić wizualnie wszystko o czym koledzy niżej piszą.
---------------------------------------------- A jak nie wiemy co robić, to róbmy to!!! |
![]() DJ-Wielebny Omega B Suwałki | 2006-10-09 20:33:31 tyle że te pierścienie służą do tego aby przez nie dochodziło napięcie z regulatora napięcia do uzwojenia wzbudzenia, a napięcie ładowania (prąd) w alternatorze jest wytważane w stojanie trójfazowym jest to wyprostowane przez mostek diodowy i z tamtąd trafia poprzez przewody (pomniejszone o wszelkie spadki) do akumulatora. |
![]() kusy Czarna Bestia B Ostrołęka | 2006-10-09 21:07:22 Zgadzam się z przedmówcą!!!
Chciałem sprostować kolegów odnośnie nazywania pierścieni komutatorem. ---------------------------------------------- A jak nie wiemy co robić, to róbmy to!!! |
Scooby Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2006-10-10 08:19:11 Aby zdemontować i tak potrzebny kanał, to może na poczatek jednak pomiar na alternatorze?( np. z kanału ) |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2006-10-10 09:55:13
AD1 Mozna wyjąć regulator bez wyjęcia alternatora, jeśli tylko dasz rade włożyć ręke i śrubokręt od tyłu altka ![]() AD2 Wartość graniczna dla szczotek to 5mm Masz racje kusy, źle to nazwałem, ale zasada działania dobra ![]() Pozdro ILKU |
bosky Opel Omega B Caravan Jaworzno | 2006-10-10 14:34:11 MIałem podobne objawy (ładowanie 12, coś tam). Zmierzyłem napięcie bezpośrednio na alternatorze i tam okazało się, że jest OK. Zrobiłem więc tak samo jak Robertho (kabel chyba 6mm2) i jest git (13,7-14,2 zaleznie od obciążenia).
[ wiadomość edytowana przez: bosky dnia 2006-10-10 14:35:26 ] |
![]() Edmund_Dantes LOB SYMPATYK OPEL OMEGA Gorzów Wlkp. | 2006-10-10 19:42:35 Witam
U mnie problemem zbyt małego ładowania była "strzelona" jedna z diód w alternatorze ( miała przerwę ) po wymianie ( własnoręcznej ) wszystko wróciło do normy Pozdrawiam Edmund Dantes |
![]() chevy01 Omega Caravan Poznań | 2006-10-11 21:13:09 czyli konkluzja:
jesli ladowanie bezposrednio na altku bedzie ok, to ucieka gdzies na kablach. jesli na altku bedzie tyle samo co na klemach aku (lub nieznacznie wiecej) to moze byc mostek lub wyrobione szczotki, mam racje? ![]() ![]() |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2006-10-11 21:33:32
tak |