| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2006-10-11 19:47:59 uszczeleczka pod głowiczką |
stanek39 LOB SYMPATYK Opel Omega 2.0 16V Kraków | 2006-10-12 12:11:07 jaki może byc koszt takiej naprawy? bo z tego co wiem to chyba trzeba planowac od razu głowice? |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2006-10-12 12:18:55 |
yadzia666 omega c 2,5 warszawa | 2006-10-13 05:22:14 A ten kolor kawowy to pewnie wypłukany kamień... |
stanek39 LOB SYMPATYK Opel Omega 2.0 16V Kraków | 2006-10-13 10:12:53 narazie spuscilem plyn,zalalem nowym i zobacze co sie bedzie dzialo. Jak sprawdzic czy uszczelka jest walnięta? |
togan Opel Omega B MV6 Malbork | 2006-10-13 10:21:55 objawow moze byc sporo i bylo to juz omawiane na forum wielokrotnie - wpisz np. "uszczelka" w wyszukiwarce. |
bodzio-171 Omega B Caravan Skawina | 2006-10-18 19:29:39 witam
możliwe obiawy uszkodzonej uszczelki 1 powolne ubywanie płyn u chłodniczego do cylindra 2 zwiększenioe ciśnienia w ukłądzie chłodzenie (obiaw bąbelkowanie w zbiorniku wyrównawczym) 3 przedostanie się płynu chłodzenia do oleju (podniesienie się stanu oleju w misie) w/g mnie raczej mało prawdopodobne jest przedostanie się oleju do płynu chłodniczego - raczej odbywa się to w drugą strone |
damianw Szczecin | 2006-10-19 08:51:22
Raczej jest prawdopodobne... Jak było pisane wcześniej, pojawia się osad taki kawowy w zbiorniczku wyrównawczym... Spotkałem się już z takimi objawami więc jest to możliwe... Pozdrawiam... |
stapoz Omega 2.5V6+gaz, Mon ... Poznań | 2006-10-19 09:16:57 Nie chce nic mowic, ale wymiana uszczelki pod glowica w czterocylindrowkach to koszt ok 70zl (uszczelka) + ew. do 50zl za uszczelke pod pokrywe + pol dnia roboty w garazu. Sam wymienialem kilkakrotnie, m.in. w Vectrze 2.0 16V wiec ten silnik o ktorym piszesz. Jedyne specjalistyczne narzedzie jakie potrzebujesz to klucz dynamometryczny (100zl w Castoramie). Jesli robi to warsztat to koszt robocizny nie powinien przekroczyc 200zl. W kadecie 1.6 uszczelke wymienialem na parkingu przed blokiem po pracy
Za 1600zl mozesz zrobic remont kapitalny silnika w dobrym warsztacie. 950zl kosztuje wymiana calego rozrzadu w V6 w ASO!!! |
dziki_barnababa Omega B Puławy | 2006-10-19 13:07:21 a nie ma takiej możliwosci żeby płyn uciekał do układu wylotowego? bo np jak widać biały dym z rury to znaczy że olej się wydostaje z uszczelki wo wylotu
czy tak samo nie moze się stać z płynem? |
dominiq MV6 Ostrów Wielkopolski | 2006-10-19 13:20:26
Jak wydostaje Ci sie bialy dym z rury to zazwyczaj jest para i moze swiadczyc o strzelonej uszczelce pod glowica. Przerabialem to kilka miesiecy temu. Plynu ubywalo, cisnienie zwiekszalo sie w ukladzie chlodzenia i wywalalo plyn a z rury wydechowej leciala para jak z parowozu |
beast6 LOB SYMPATYK Omega B 3.0 Kwidzyn | 2006-10-19 21:34:48
1000 to mnie w v6 kosztuje wymiana 2 uszczelek, planowanie glowc i kolektorow wydechowych, wymiana gumek na zaworach, wszystkich uszczelniaczy + kompletna regeneracja z wymiana paska rozrzadu przy okazji. + czesci |
fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2006-10-19 21:43:31
w całym ty opowiadaniu doczytałem że wymienili ci boczek za 250zeta
nie ciesz sie bo za pare miesięcy bedzie ciekło , żaden szanowany warsztat nie pozwoli sobie na taka robote bo to babranina w gównie
ponadto za 1600 zeta to kupisz cały sprawny silnik normalne ceny u majstra to kompletny remont głowicy 500 uszczelka dobra 100 uszcelka pod klawke 50 robocizna max 200 a i płyn 30 |
Scooby Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2006-10-20 08:56:13 Panowie, zwróćcie uwagę , że nasz kolega mieszka w Krakowie, a to tak samo prawie jak w wawie. U nas u dobrego majstra ma się tak:
planowanie 60 zaworki 20/szt daje 320zł uszczeli 150 pasek myślę ze ok 100zł pewnie dojdzie napinacz 200 pompa wody 150 może termostat 30 płyn chłodniczy 50-80zł razem mamy ok 1000 + robota. w dużym mieście nikt nie będzie się bawił cały dzień za 200zł 200zł to marna zapłata za 8h pracy. podatki, materiały dodatkowe, opłaty lokalowe itd. |
Scooby Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2006-10-20 08:57:29 Zapomniałem o oleju 200zł |
damianw Szczecin | 2006-10-20 11:26:59 Pewne kwestie pozostawię bez komentarza...
Fomin: po pierwsze to został mi wymieniony boczek na nowy Oryginalny, taki jaki był przy chłodnicy + nowa uszczelka łącząca boczek z chłodnicą. Cała chłodnica została wyczyszczona dokładnie oraz po złożeniu sprawdzona jej szczelność. Na wszystko mam gwarancję i to warsztat ją daje więc nie mam co się martwić. I jest on szanowany, bo nawet nie masz pojecia, jakie kolejki aut ustawiają się do niego... A propos "babrania w gównie" to takim byłoby klejenie tego boczku. Idąc dalej... I ok kupię "sprawny" silnik za 1600 zł... I co? Na ile on jest sprawny? Mam go rozbierać, żeby sprawdzić jego stan faktyczny i przełożenie i kolejne złożenie??? A jaką mam gwarancję, że mi nie strzeli uszczelka w ciągu kilku dni? Bez sensu... No i za robociznę zapłaciłem coś koło 650 zł. A reszta to są części mój drogi... Wszystkie uszczelki (pod głowicą, pod dolotem, pod wylotem, pod pokrywą zaworów, przednie uszczleniacze zaworów, wszystkie oringi), termostat, szpilki wszystkie, białkowanie głowicy, planowanie kolektora wydechowego + wymiana zaworu pompy powietrza wtórnego (używany)... I co suma sumarum nie wyjdzie taka kwota.... No i dodatkowo jeszcze 12 miesięcy gwaracji... To jest zbyt poważna naprawa, żeby oddać pierwszemu lepszemu mechanikowi... Oddałem to do nieautoryzowanego serwisu Opla, który od lat się specjalizuje w Oplach... Nie są najtańsi, ale mam gwarancję, że dobrze to zrobią. Kilka lat temu robiłem u nich też uszczelkę pod głowicą w Omie A c20ne. Za całość zapłaciłem ok. 700 zł. I autko zrobiło od tego czasu ok 90 tys. km i wszystko gra. Także pewne kwestie trzeba przemyśleć... |