MotoNews.pl
  

Brak zasilania (pompa paliwa) / Omega A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć,
dzisiaj zamontowaliśmy pompe paliwa (poprzednia się spaliła: LPG i brak benzyny - zostaw samochód rodzince ) i po przekręceniu stacyjki pompa nie działa.
Nie ma też mocy na bezpieczniku na 16 (na klapce oznaczony FI). Najpierw myślałem, że może pompa została źle podłączona,ale wsumie co tam można źle podłączyć (przewód czerwono-niebieski + masa). Zrobiłem test - "zmostkowałem" bezpieczniki (z bezpiecznika "z prądem" do bezpiecznika nr. 16) - pompa hula, oma odpala. Odczepie "mostek" chwile pochodzi,dusi się i koniec benzynki.
Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny, dlaczego zasilanie nie dochodzi "normalnie".
Będe bardzo wdzięczny za wszelkie pomysły i podpowiedzi - co robić/gdzie szukac!

Dzięki z góry,
Pozdrownienia!
  
 
w mojej starej A z prawej na dole pod nogami pasażera był przekaźnik który dawał zasilanie na pompę. Sprawdź go.

PS. W obecnej A juz go tam nie znalazłem...
  
 
Przekaźnik od zasialania pompy paliwa znajduje się
w bloku przekaźników pod maską (lewa strona, blisko
serwa hamulców).

Jak ściągniesz czarną przykrywkę i staniesz z boku autka
(patrzysz na silnik prostopadle z lewej strony) to
przekaźnik pompy paliwa znajduje się jako:

pierwszy na górze po lewej stronie (godzina 11-ta).


Jak go wyciągnisz to zwierając 2 styki w gnieździe przekaźnika
jesteś w stanie wymusić podanie zasialania na pompe paliwa.
Będzie słychac czy chodzi.

Styki w gnieździe to te, które wyznaczą wskazówki
zegara o godz. 3:00 (czyli środkowy górny i środkowy z prawej
strony).

Niestety nie mam zdjęć by wspomóc Ciebie bardziej obrazowo.
  
 
Przez analogię do 2.0
Skrzynka bezpieczników za lewym kielichem pod maską z przodu.
Przekaźnik nr.1 w lewym górnym rogu.

Z książki "sam naprawiam"
Pompa paliwa
Do sierpnia 1988 roku pompa paliwa była montowana pod podłogą obok zbiornika paliwa. Od września 1988 roku pompę przeniesiono do zbiornika paliwa.
Przekaźnik pompy paliwa jest umieszczony w komorze silnika za mocowaniem lewego amortyzatora.
- Jeżeli pompa nie pracuje, sprawdzić odpowiedni bezpiecznik.
- Jeżeli bezpiecznik jest sprawny, wyciągnąć przekaźnik pompy i zewrzeć styki ,,30" oraz ,,87B".
Podjęcie przez pompę pracy oznacza, że jest uszkodzony przekaźnik.
W innym przypadku sprawdzić ciągłość obwodu zasilania pompy.
Jeżeli nie stwierdzi się przerwy w przewodach, wymienić pompę.
  
 
Cytat:
2006-10-12 07:06:36, marekcaramba pisze:
Przekaźnik od zasialania pompy paliwa znajduje się w bloku przekaźników pod maską (lewa strona, blisko serwa hamulców).


no właśnie.
czyli moja pierwsza A miała coś ostro nadłubane przekaźniki miałem tam gdzie w obecnej A siedzi komp silnika. No ale tamta była wzmacnianym radiowozem pościgowym z masą zagadek
  
 
dzięki wszystkim za pomoc
Pod maską w czarnej skrzyneczce znalazłem tylko 2 przekaźniki (i wogóle tylko 3 miejsca na nie - 1 puste). Wyciągnęłem oba, przeczyściłem,nadmuchałem,nachuchałem , złożyłem wszystko i zaczęło działać

Dzięki za pomocne rady!

Ps. Czy te puste miejsce (bez przekaźnika) "tak ma być" ?

I nie kumam - na dekielku od skrzyneczki jest numeracja 1-9, po co?

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-10-12 18:26:33, eron pisze:
Czy te puste miejsce (bez przekaźnika) "tak ma być" ?


Tak - ilość zależy od wersju wyposażenia kluchy - ja miałem tylko jeden samiutki od pompy w całej skrzynce reszta gniazd była pusta i gotowa na przyjęcie innych przekaźników gdybym chciał zamontować coś extra - opel tak ma - leci cała wiązka elektryczna na full wersję.
Cytat:
I nie kumam - na dekielku od skrzyneczki jest numeracja 1-9, po co?


Po to żeby się wg. książki serwisowej połapać który jest który a miejsca przygotowanego jest na 9 przekaźników
1-2-3
4-5-7
----6

1 - przekaźnik układu wtryskowego benzyny lub nagrzewczo-rozruchowego Diesla
2 - bezpiecznik 30 A układu zapłonowego silnika 1,8 gaźnikowego
3 - przekaźnik prędkooeci obrotowej silnika 1.8 gaźnikowego,
4 - przekaźnik zabezpieczający ukaad ABS,
5 - przekaźnik czyszczenia reflektorów,
6 - przekaźnik dodatkowego wentylatora - powiększone chłodzenie
7 - bezpiecznik 30 A dodatkowego wentylatora

reszta jest mi nieznana
  
 
Odświeżam wątek, bo ciągle mam problem w tym temacie. Po wymianie pompy auto łaskawie czasem chodzi sobie na benzynie - przejade max 5km i koniec - jakby jej nie było - zmuli się,zgaśnie i amen.
Już zrobiłem wsumie wszystko, co mi wpadło go głowy - sprawdzałem polączenia zbiornik / pompa / filtr (zmieniałem pare razy rozwiązanie połączenia, tak aby nic się nie zaginało itd).Zmieniłem filtr paliwa. Dzisiaj byłem nawet w dawnym POLMOZBYCIE na sprawdzeniu ciśnienia w układzie paliwowym - żeby się upewnić czy pompa jest ok, czy nie ma przerw w dostawach itp. Ciśnienie waha się między 2,8Bar'a do 3 podczas mocniejszego przygazowania i po zgaszeniu silnika utrzymuje się na tym poziomie. Na "luzie" i postoju Oma chodziła na benzynie z 10min. Odjechałem z warsztatu 500m, zamulenie i KONIEC.
Ręce mi opadają. Dodam jeszcze, że po tym jak niedawno strzelił mi gaz (nie wiem czy po tym strzale pękło mocowanie palca, czy po tym jak pękło to mocowanie to strzelił gaz bo się iskra przestawiła) w każdym razie po załozeniu nowego palca mam obroty na gazie 1000rpm a na benzynie (jak łaskawie na niej raczy chodzić) nawet wiecej: 1100 - 1200.
Nie wiem co się dzieje, może ktoś ma jakieś wizje na cały ten burdel?

Dodam tylko, że jeszcze jakiś czas przed wybuchem palca/przez palec wymieniłem centralke LPG (STAG 2W - na taką samą nową - to już 2 która mi się "spaliła").

Aha, żeby nie było nieporozumień to piszę o mojej omie A 2.6.
Jeśli nic twórczego na to nie poradzimy to ją obleje tą pieprzoną benzyną której nie chce pić i ją zjaram.

[ wiadomość edytowana przez: ericsson dnia 2006-11-07 00:19:58 ]