Bledny odczyt z czujnika polożenia walka rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzis rano wywalilo mi blad, odczytalem go i jest to blad "bledny odczyt z czujnika polozenia walka rozrzadu"przypuszczam ze mogą byc zabrudzone styki a teraz jest wilgoc i to wyszlo.Gdzie jest (w ktorym miejscu) ten czujnik? I czy ktos mial taki problem? z czym to moze byc zwiazane?
  
 
Witam ja wczoraj wymienilem u siebie ten owy czujnik!! Wyglada to tak ze jest on za kolami walków generalnie musisz sie do tego zabrac tak jak bys wymienial rorzad!! Paska rozrzadu nie musisz sciagac!! Natomiast musisz napewno samochod postawic na lewarku odkrecic kolo, sciagnac oslone rorzadu (uwazaj na koreczki ktore sa w obudowie) ,czujnik jest przymocowany na jedna srubke jak ja bedziesz odkercal to uwazaj zeby ci nie spadla nizej bo wtedy bedziesz musial sciagac pasek od razrzadu!! Jak go odkrecisz to musisz wyciagnac go gora tym mijescem gdzie jest podlaczona do czujnika kostka!! Pozdrawaim i zycze milego rozbierania!!
  
 
Wlasnie tak jak pisalem wczesniej dziwna sprawa z tym czujnikiem bo blad wywala tylko jak zapale po nocy,jak się nagrzeje i nawet później w ciągu dnia problem nie występuje.
  
 
Cześć spróbuj tu :
http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/vb_czujnikw.html
też wymieniałem może się jedynie nie zgadzać rozmiar klucza e-torx, zamiast opisanego 6 u mnie był 8 . Zabawy na spokojnie jakaś godzinka tak z pogaduszkami ze śwagrem. Pozdrawiam i życzę powodzenia
  
 
witam,

moja vectra (1996, X20XEV) zaczęła świecić CHECK ENGINE'em. Co ciekawe to kontrolka zapala się dopiero przy rozgrzanym silniku, np biorę auto po 12h na parkingu i nie ma nic, jade 10km do sklepu, a jak wracam z zakupami po 30minutach to po uruchomieniu silnika kontrolka się zaświeca. Odczytałem więc błędy i mam tak jak w temacie czyli:

- błędny odczyt z czujnika wału korbowego A
- błędny odczyt z czujnika wałka rozrządu

Pytanie pierwsze - jak długo można z tym jeździć - zaznaczam, że nie zauważyłem jakiegoś gorszego zachowania się silnika, auto jeździ tak jak jeździło, może ma trochę mniej mocy ale trudno mi to stwierdzić bo nie szalałem nim no i jeśli nawet ma mniej to (prawie) tego nie czuć

pytanie drugie - czy bez kanału i rozkręcania 1/3 silnika można wymienić czujnik wału korbowego no i gdzie się on znajduje? Przypuszczam, że raczej na dole silnika.

Nie sądzę aby były kłopoty z wymianą czujnika wałka rozrządu, zakładam że jest gdzieś na górze (jeszcze nie otwierałem maski w celu jego poszukiwań).

EDIT: czy wystąpienie owych problemów może być skutkiem dolania oleju na nie całkiem wystudzony silnik? Dolałem około 0.5 litra gdy silnik miał około 60stopni (tzn tak wskazywała kontrolka temp silnika). Może to i głupota z mojej strony ale nie mogłem czekać aż wystygnie, a nie chciałem jechać z olejem poniżej minimum w trase około 120km.

EDIT 2: na pytanie pierwsze odpowiedź już znalazłem - można jeździć dopóki nie stanie, jak stanie to już nie odpali dopóki się nie wymieni. doczytałem też, że przy walniętym czujniku wału korbowego ma odcinać zapłon przy 4500obr/min - zgadza się.

EDIT 3: 70 funtów na czujniki i 20 na robocizne... kontrolka zgasła i auto śmiga aż miło.

BTW - mając do pomocy drugą parę rąk nie trzeba zdejmować całej obudowy paska rozrządu żeby wymienić czujnik położenia wałka rozrządu - wystarczy odkręcić górę i odgiąć na tyle żeby klucz podszedł na śrubę mocującą czujnik. Czas operacyjny 20 minut.

pzdr


[ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2007-09-06 19:21:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2007-09-06 21:32:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2007-09-12 21:00:13 ]