MotoNews.pl
  

Kody błędów airbag

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kiedys na faq był temat o migajacej kontrolce airbag - ale znikł ! Poda ktos kody błędów kontrolki airbaga ?
  
 
Kontrolka na desce rozdzielczej

1 błyski ---- uszkodzona poduszka kierowcy
2 błyski ---- uszkodzona poduszka pasażera
3 błyski ---- uszkodzenie poduszki kierowcy/pasażera
4 błyski ---- uszkodzony napinacz kierowcy/pasażer
5 błysków - uszkodzona boczna poduszka kierowcy
6 błysków - uszkodzona boczna poduszka pasażera
7 błysków - uszkodzony czujnik zderzeń bocznych kierowcy
8 błysków - uszkodzony czujnik zderzeń bocznych pasażera

Błyski są 1-no sekunkowe, odstępy 1-no sekunkowe. Przerwa poniedzy błędami 3-5 sekund.
  
 
u mnie jest tak kontrolka gaśnie i jest jeden błysk a pytem w kółko cztery błyski. czy to oznacza tylko uszkodzenie napinaczy (a) czy poduszki kierowcy tez ?
Chyba gdyby poduszka tez byla "nie ten tego" to byla by sekwencja 1 , 4, 1 , 4 ... a nie 1 , 4 , 4 , 4, ....
i jak rozpoznac czy napinacze sa wystrzelone czy to tylko cos z instalacją ?
  
 
słyszałem ze niebezpieczne jest sprawdzenie napinaczy omomierzem, ale poniewaz powinien miec rezystansję 2R (2 ohmy) to jak go odłączę i podłącze zamiast niego rezystor 2R to centralka da sie oszukać .. pytanie tylko jeszcze dlaczego przed kodami uszkodzonych napinaczy pojawia się kod 1 ale tylko 1 raz ?
  
 
Cytat:
2006-10-13 20:19:11, szmichal pisze:
słyszałem ze niebezpieczne jest sprawdzenie napinaczy omomierzem, ale poniewaz powinien miec rezystansję 2R (2 ohmy) to jak go odłączę i podłącze zamiast niego rezystor 2R to centralka da sie oszukać .. pytanie tylko jeszcze dlaczego przed kodami uszkodzonych napinaczy pojawia się kod 1 ale tylko 1 raz ?


i co ? nikt nie wie ? szczególnie pytam o ten kod 1 przed kodami 4
  
 
Cytat:
i co ? nikt nie wie ? szczególnie pytam o ten kod 1 przed kodami 4



Cześć,
Miałem ten sam problem. Usunięcieusterki może być banalnieproste. Odłącz na co najmniej 30 min akumulator. Potem wystarczy sprawdzić złącza pod siedzeniami (napinaczy pasów) - mogą być zanieczyszczone. Potem ładnie pochowaj kable, i żadnych butelek nie wrzucaj na podłogę. U mnie problem zniknął.
Pozdrawiam.
  
 
Jak kolega pucyk napisal - rzeczywiscie na 99% chodzi o wtyczke na kablu idacym do napinacza pasow - stracila styk. Zastosuj sie do procedury ktora opisal i na pewno pomoze.
  
 
Cytat:
2006-10-14 13:01:11, pucyk pisze:
Cześć, Miałem ten sam problem. Usunięcieusterki może być banalnieproste. Odłącz na co najmniej 30 min akumulator. Potem wystarczy sprawdzić złącza pod siedzeniami (napinaczy pasów) - mogą być zanieczyszczone. Potem ładnie pochowaj kable, i żadnych butelek nie wrzucaj na podłogę. U mnie problem zniknął. Pozdrawiam.


pod siedzeniami nie mam zadnych złącz. Są obok fotela pod plastikową osłoną. Sprawdziłem je i są czyste bez żadnych nalotów.
  
 
To jest tak, kontrolka gaśnie po pięciu sekundach po włączeniu zapłonu - tak powinno być. Teraz, jeżeli coś jest nie tak zapala się raz - informując, że jest usterka, póżniej miga w tych opisanych niżej sekwencjach, w zależności od tego, gdzie jest problem.

Chodzi dokładnie o te złączki przy fotelach (to o nich mowa) - spróuj kilkakrotnie porozlączać je i pozlączać spowrotem - powinno pomóc. Można też psiknąć tan odrobinę WD-40. U mnie broblem udało się rozwiązać jednak dopiero po zlikwidowaniu tych kostek (po prostu zlutowałem przewody i mam spokój.
  
 
Cytat:
2006-10-14 19:23:01, Jacekm_ pisze:
To jest tak, kontrolka gaśnie po pięciu sekundach po włączeniu zapłonu - tak powinno być. Teraz, jeżeli coś jest nie tak zapala się raz - informując, że jest usterka, póżniej miga w tych opisanych niżej sekwencjach, w zależności od tego, gdzie jest problem. Chodzi dokładnie o te złączki przy fotelach (to o nich mowa) - spróuj kilkakrotnie porozlączać je i pozlączać spowrotem - powinno pomóc. Można też psiknąć tan odrobinę WD-40. U mnie broblem udało się rozwiązać jednak dopiero po zlikwidowaniu tych kostek (po prostu zlutowałem przewody i mam spokój.


i ta odpowiedż mnie satysfakcjonuje. Pierwszy raz ktos napisał ze za pierwszym razem jest jeden blysk a potem kody błedów. Dzieki. teraz pora na walke z napinaczami. Jak cos zdialam to dam znac....
  
 
podłączyłem zamiast napinaczy rezystory 2 ohm i kontrolka zgasła. Styki czyściłem (te pod osłoną obok foteli) i dalej jast błąd po podłaczeniu napinaczy (błąd jest po podłączeniu chociaż jednego napinacza a z drugiej strony rezystor). Teraz pytanie jak sprawdzic napinacz. Zauwazyłem że ten od str. pasazera jest krótszy uchwyt (około 2cm mniej niz od kierowcy). Czy da sie jakos rozsądnie je sprawdzić ?
  
 
A ja mam tak Kontrolka od airbag swieci się cały czas. No ale jest jedno ale mam zamontowany sportowy fotel i sportowa kierownice, więc chyba cały system jest rozwalonyNo raczej napewo rozwalony. Da się to jakoś oszukać aby działała poduszka samego pasażera????
  
 
Cytat:
2006-10-16 20:18:21, szmichal pisze:
podłączyłem zamiast napinaczy rezystory 2 ohm i kontrolka zgasła. Styki czyściłem (te pod osłoną obok foteli) i dalej jast błąd po podłaczeniu napinaczy (błąd jest po podłączeniu chociaż jednego napinacza a z drugiej strony rezystor). Teraz pytanie jak sprawdzic napinacz. Zauwazyłem że ten od str. pasazera jest krótszy uchwyt (około 2cm mniej niz od kierowcy). Czy da sie jakos rozsądnie je sprawdzić ?


up.. naprawde nikt nie wie ?
  
 
u mnie mruga kontrolka poduszki raz - czyli uszkodzona poduszka.
co to znaczy? i da sie naprawić?
  
 
Cytat:
2006-10-19 21:41:48, szmichal pisze:
up.. naprawde nikt nie wie ?


Więc tak, skoro po podłączeniu rezystorów 2ohmowych nie miga kontrolka problem leży po stronie napinaczy.

Zrób tak:
Odłącz akumulator, wymontuj po kolei fotele (mocowane na 5 śrób z łbem na klucz 10). Po odwróceniu fotela zobaczysz, że przy samym napinaczu jest złącze, w które wpięty jest przewód. Zabezpieczony jest ono metalową blaszką. Zdejmujesz blaszkę, wypinasz przewód, psikasz na piny w złączkach jakiś preparat do zaśniedziałych styków, ew. WD40. Wpinasz przewód dokładnie. To samo robisz przy obu fotelach.
Teraz podłącz akumulator (najlepiej nie przykręcając jeszcze foteli, ale z podpiętymi wszystkimi złączkami, i sprawdzasz, czy problem znikł.
Po tym zabiegu kontrolka powinna "zamilczeć" na amen...
Aha, te wspomniane wyżej blaszki przy złączu napinaczy nie zawsze spełniają swoją rolę, i nie dociskają złącza odpowiednio, więc warto je dodatkowo docisnąć opaskami uciskowymi.
Z góry zaznaczę, że do tych złącz nie ma dostępu bez demontażu foteli .
Robota na max godzinkę biorąc poprawkę na to, że możesz wymontowywać fotele po raz pierwszy, ale warto...

JESZCZE JEDNO!
Jeśli Twój ford jest sprzed '97 roku to ma też jeszcze jedno złącze pod zaślepką która znajduje się przy pedałach po lewej stronie. Jeśli ją masz, to przed robotą z fotelami najpierw zajmij się jej unieszkodliwieniem.

Powodzenia .


[ wiadomość edytowana przez: Jacekm_ dnia 2007-04-14 10:16:35 ]
  
 
Cytat:
2007-04-14 09:53:31, naiLo pisze:
u mnie mruga kontrolka poduszki raz - czyli uszkodzona poduszka. co to znaczy? i da sie naprawić?


Sam sobie odpowiedziałeś - uszkodzona poduszka. Możesz sprawdzić złącza przy poduszcze, ale warto też sprawdzić wytczkę przy sterowniku (zanjduje się za licznikiem). A czy sam AirBag jest uszkodzony to najsensowniej byłoby sprawdzić podpinając drugi sprawny - to zrób, jeśli czyszczenie wtyczek (i najlepiej psiknięcie tam sprayu do zaśniedziałych styków) nie pomoże.