MotoNews.pl
  

Grzeją się kable akumulatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wyszukiwarka nic mi nie pomogła więc pytam....czy ktoś ma coś do powiedzenia -- zauważyłem niedawno ,ale sądząc po izolacji to pewnie trwa dłużej - przy włączeniu większości odbiorników tzn.dmuchawa na 4 , ogrzewanie szyby i długie światła - kable i klemy plus i minus bardzo gorące - akumulator opla 55 Ah , nie wiem ilu letni ( ale słaby , choć kręci ,lecz po 10 minutach lampki do zapalniczki 21Wat --poprostu siadł i po naładowaniu nadal chodzi i gzeja kable) - klemy czyste i styk masy na silniku też i co Wy na to ?????--pozdrawiam jerzy1961
  
 
55Ah - czy aby to nie za mały akumulatorek masz?
Sprawdzić napięcie ładowania!
Przepływ dużego prądu przez przewód, (przy tylu włączonych odbiornikach) wywołuje efekt cieplny, to raz, a dwa to przy słabym akumulatorze masz stale dyży prąd ładowania i możesz mieć przewody gorące. Taką mam koncepcję!
Proponuję nowy akumulator i pomiar prądu w przewodach podczas zgaszonego auta i wyłącznych wszytkich odbiorów, i podczas zapalonego silnika. I na starcie oczywiście napięcie ładowania!!!

----------------------------------------------
A jak nie wiemy co robić, to róbmy to!!!

edycja: byk x 2

[ wiadomość edytowana przez: kusy dnia 2006-10-13 23:22:28 ]
  
 
Miałem ten sam problem do czasu gdy nie kipiłem nowego mocniejszego akumulatora.Miałem tak jak ty 54 czy coś takiego i wymieniłem na 71Ah Boscha silvera .Ma na rozruchu o ile się nie mylę 460.Problem z rozgrzanymi kablami znikł mi w moment.
  
 
Popatrz jeszcze na klemy w miejscu zaciśnięcia kabli - może tam jest za duży opór. Jeśli jest OK, możliwe, że to wina aku - kable nagrzewają się od jego zacisków.
  
 
Cytat:
2006-10-14 22:03:54, holekpiotr pisze:
Miałem ten sam problem do czasu gdy nie kipiłem nowego mocniejszego akumulatora.Miałem tak jak ty 54 czy coś takiego i wymieniłem na 71Ah Boscha silvera .Ma na rozruchu o ile się nie mylę 460.Problem z rozgrzanymi kablami znikł mi w moment.


dzięki wszystkim za podpowiedzi w tygodniu wymienię na 70Ah - tak jak podobno przewidują do omesi , ale tu jeszcze pytanie do Ciebie " holekpiotr" co do tej wysokości czy bez problemu się zmieścił bo słyszałem że już od 70AH są podobno wyższe - czekam na odpowiedż i pozdrawiam jerzy1961
jak wymienię to dam znać czy pomogło .....

[ wiadomość edytowana przez: jerzy1961 dnia 2006-10-15 16:52:53 ]
  
 
U mnie siedzi 71 Ah i się mieści bez problemu. Nie wiem jakiej firmy bo już kupiłem auto z taklim akumulatorkiem.
Proponuję pomiary ładowania i poboru prądu przed wymianą aku na nowy, aby mieć pewność.

---------------------------------------------
A jak nie wiemy co robić to róbmy to!!!
  
 
Witam

Ja rowniez mialem problem z goraca klema od aku oraz z za niskim napieciem ladowania. Dodatkowo powodowalo to dziwne zachowania wskaznika temp. na desce.
Po wymianie kabelka masowego wszystko jest OK (ladowanie tez).

Pozdrawiam
Togan
  
 
witam ponownie w swoim wątku i wyjaśniam co mnie spotkało ...oczywiście sama wymiana akumulatora na nowy (centra futura 62 Ah /640 A) nic nie dała i właśnie Wasze sugestie się sprawdziły (mimo że miernik nie wykazywał specjalnych oporów między klemami a osadzonymi w nich kablami) i tak jak znajomy mi doradził :::: WD -40 w wiązki kabli do klem i sklepane dwoma młotkami i ..... przestały parzyć - jak ręką odjął - widać tam były te opory...pozdrawiam
  
 
grznie sie styków, kabli, złączek to normalna sprawa. trzeba dokręcić co się da,tak aby naprawdę dobrze stykało. prąd o dużym natężeniu potrafi nieźle podgrzać takie elementy. obciążenie instalacji elektrycznej samochodu ,powoduje że alternator musi podołać obciążeniu tej instalacji i jeszcze nałądować akumulator. jeżeli akumulator jest stary to różnie się zachowuje, a styki na klemach są luźne więc się wszystko grzeje. normalka.
  
 
Cytat:
trzeba dokręcić co się da,tak aby naprawdę dobrze stykało. prąd o dużym natężeniu potrafi nieźle podgrzać takie elementy. obciążenie instalacji elektrycznej samochodu ,powoduje że alternator musi podołać obciążeniu tej instalacji i jeszcze nałądować akumulator. jeżeli akumulator jest stary to różnie się zachowuje, a styki na klemach są luźne więc się wszystko grzeje. normalka.



Grzeje się na połaczeniu kabla z klemą. Tam śniedzieje i trzeba sprzedać pare młotów.