Zużycie benzyny przy rozpalaniu a potem przełączenie na gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktoś powie mi ile tak zużywa się benzyny przy rozpalaniu auta i przejsciu z benzyny na gaz u mnie trzeba przygazować do 3000 obrotów ile tak mniej wiecej potrzebuje benzyny ?
Ktoś moze określić w złotówkach miesieczna i jednorazową stawkę ?
  
 
U mnie średnio miesięcznie szło benzyny za 50 zł, a robiłem ok 2000km/mieś.
Zużycie zależy dużo od przebiegów jakie będziesz robił. Jak masz odpalać auto kilkanaście razy dziennie to spali więcej benzyny.
  
 
mi spalalo benzyny za okolo...80-100pln a robilem 1000km/mc. Tyle ze w wiekszosci jezdze krotkie odcinki i tak rano odpalany na benzynie, czekalem az wskazowka "drgnie" i wtedy przelaczalem na gaz. dojezdzalem do pracy i to samo po 8 godzinach. Tak wiec oprocz 14litrow gazu na 100km, spalal okolo 2.5 litra beny;P zyc nie umierac

ale ja mialem auto szczegolny przypadek, choc jak pokonujesz krotkie odcinki i w duzych odstepach czasowych (zimny silnik) to zuzycie PB bedziesz mial podobne
  
 
Witaj,

U mnie 5 litrow benzyny starcza na ok. 2 m-ce jazdy (+/- 1500 km/m-c). Odpalam na PB i bez czekania przezucam na gaz.

Moja instalacja przelancza na LPG po przekroczeniu 1800 obrotow. Obroty przy ktorych nastepuje przelaczenie mozna regulowac, zazwyczaj jest to srubka w centralce.
  
 
wow... niby jeździ się na LPG ale ten benzynki to troche idzie.. zimą zapewne więcej, ale generalnie widze że nie są to śladowe ilości...
  
 
Ja spalam sporo waszki- bo czekam az mi wskazowka dojdzie za biale pole- czyli dojezdzam do trasy lazienkowskiej nim psrykne na gaz.
Miesiecznie wydaje 50 pln na PB98 (okolo 1/2 baku- tak wynika ze wskazowki).
  
 
a do ilu musicie przygazować żeby zaskoczyło na gaz ?
bo ja muszę aż do 3000 obrotów
acha i czy podczas jazdy na gazie pobierana jest mimo gazu jeszcze benzyna jakaś ? czy to juz tylko gaz tu dotyczy ?


[ wiadomość edytowana przez: didoxxl dnia 2006-10-16 10:57:17 ]
  
 
Nie pamiętam dokładnie, ale u mnie chyba 2000 rpm (dawno na gazie nie jeździłem).

Jak się przełączysz na gaz, to już benzynka Cię w ogóle nie obchodzi.

  
 
jak się przełączysz na LPG to PB już nie pali nic, może Cię zmyli to że pompa paliwa chodzi cały czas, ale tak ma być, i mimo ze nie pali PB , PB musi w baku być bo inaczej pompke moze trafić, jak ojciec kupił kiedyś auto z LPG to widzialem przycisk którym można było tą pompkę 'ręcznie'wylączyć(oczywiście to samoróbka była, chyba w celu zabezpieczenia przed złodziejami)
  
 
Wyłącznik do pompy paliwa nie sztuka zrobić, a trochę to oszczędzi pompę, zwłaszcza dla tych, którzy jeżdżą z prawie suchym bakiem, bo wtedy to nie ciężko pompę zakatować.
  
 
Ja zalewam za 50pln raz na dwa miesiące, robiąc 1 500 km miesięcznie, na gaz wskakuje mi przy 1800 obr. A pompa jest na przekaźniku i automatycznie jest rozłączana przy przełączeniu gazu.
  
 
masz spryntą instalacje w starszych instalacjach czy przynajmniej w tych co ja mialem styczność tego nie było. ale widać technika idzie do przodu
  
 
A to da sie regulować do ilu obrotów trzeba przygazować zeby zmienił sie na gaz ?
Bo jezeli tka to nie wiem czemu mi dali aż tak wysoką poprzeczkę 3000 obrotów , auto wyje wtedy dosc głośno.
  
 
Cytat:
2006-10-16 12:16:46, didoxxl pisze:
A to da sie regulować do ilu obrotów trzeba przygazować zeby zmienił sie na gaz ? Bo jezeli tka to nie wiem czemu mi dali aż tak wysoką poprzeczkę 3000 obrotów , auto wyje wtedy dosc głośno.


a nie mozesz ręcznie przerzucać? ja odpalam auto na benzynie, chwile po chodzi i bez gazowania, ładnie przelocznik na pozycje gaz, i z powrotem na pozycje auto.
  
 
Cytat:
2006-10-16 12:16:46, didoxxl pisze:
A to da sie regulować do ilu obrotów trzeba przygazować zeby zmienił sie na gaz ?



Mozna.
Dido, pisalem to juz w 4 poscie w tym watku
  
 
Cytat:
2006-10-16 12:32:54, Xeper pisze:
Mozna. Dido, pisalem to juz w 4 poscie w tym watku



no czytałem tylko nie wiedzialem czy w kazdej instalacji
a jak to zrobić ?


[ wiadomość edytowana przez: didoxxl dnia 2006-10-16 12:52:27 ]
  
 
Cytat:
2006-10-16 12:03:58, Kajteknr1 pisze:
masz spryntą instalacje w starszych instalacjach czy przynajmniej w tych co ja mialem styczność tego nie było. ale widać technika idzie do przodu


To nie jest seryjne w tych instalacjach, tylko montuje je mój kolega i sam ten przekaźnik dodaje, w poprzednim moim samochodzie w którym on montował gaz też tak miałem, ale normanym klientom tego nie montuje.
  
 
Cytat:
2006-10-16 12:51:49, didoxxl pisze:
no czytałem tylko nie wiedzialem czy w kazdej instalacji a jak to zrobić ? [ wiadomość edytowana przez: didoxxl dnia 2006-10-16 12:52:27 ]



U mnie jest zwykla II generacja, na sterowniku Steg - takze zadne cudo... Jak podjechalem do "moich" gazownikow to bez specjalnych medytacji wyjeli centralke (tzn. przelacznik PB - LPG) i srubka wyregulowali na takie obroty jak mi pasowalo.
Gazownicy nie wydziwiali i nie robili z tego rzadnego halo, dlatego mysle, ze w wiekszosci instalacji da sie to zrobic.
  
 
ja na sekwencji mam włączenie w zależności od temperatury silnika i powiem, że wcale dobre to nie jest, parę razy przy minus 30st. LPG zasiweciło sie po przejechaniu 10km... żenada
  
 
Cytat:
2006-10-16 14:10:34, Biedrona pisze:
ja na sekwencji mam włączenie w zależności od temperatury silnika i powiem, że wcale dobre to nie jest, parę razy przy minus 30st. LPG zasiweciło sie po przejechaniu 10km... żenada



Zgadza sie, sekwencje sa bardziej wymagajace pod wzgledem warunkow pozwalajacych na przelaczenie na LPG od II generacji. Choc widzialem tez instalki II gen wymagajace obrotow i temp - mysle, ze najbardziej zalezy to od sterownika LPG i mozliwosci jego programowania.