E30 dym z wydechu, chyba olej ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tydzień temu byłem na wymianie oleju (zrobilbym to sam ale miałem zabiegany tydzien i z braku czasu oddałem do "mechanika"), olej to Castrol GTX półsyntetyk. Odebrałem autko i pojechałem do domu. Po dwóch dniach zobaczyłem w lusterku ze gdy jade na wysokich obrotach zostawiam dym, bardzo mnie to zaniepokoiło sprawdziłem poziom oleju i zobaczyłem że mam pół cm ponad max. z tego co wiem to powinno byc 3/4 tak wiec spusciłem 1L oleju i jest jakos 3/4. Ale to nie koniec problemów z dumem z układu wydechowego gdy na biegu jałowym podkrece go do 5-6 tyś. to na ziemi zostaje plama (nie wiem co to chyba olej z woda, moze z paliwem ?) i sporo dymu. Czy wspaniały mechanik rozpieprzył mi uszczelniacze ?
  
 
Stwierdziłem dzis ze to nie olej leci z wydechu tylko woda z układu chlodzenia tak wiec szczelila mi pewnie uszczelka pod glowica ? czy moge wymienic sama uszczelke czy razem z calym rozrządem ? i czy w tym wypadku musze znowu wymienic olej ??
  
 
... a może tylko ... para wodna z wydechu (przy dużej różnicy temperatur)
  
 
Byłem dziś u mechanika kazał mi obserwować poziom wody w chlodni. Czekac czy bedzie oasad olejowy w pojemniku i bialy osad pod korkiem oleju. A narazie mam smigac bo moze szczelila uszczelka lub glowica a moze nic.
  
 
sprawdz po zatrzymaniu jak twarde masz przewod wychodzacy z chlodnicy do silnika podjedz najlepiej do mechanika i zasugeruj zeby spawdzil pod katem glowciy
bo jezeli sie okarze ze to glowka a ty nei bwdziesz wiedzial i jezdzil z tym to zbyt wysokie cisninie przedostajace sie z silnika do ukladu chlodznia moze ci rozszczelnic nawet chlodnice

jezeli sie okaze ze to glowka
to:
zalezy ile masz zrobione na roazrzadzie-pasek zawsze do wymiany nawet jak ma przelatane tylko 2tys
co do napianacza to hmmm rozrzad to wazna rzecz wiec ja bym nie ryzykowal, glowice zawiez do planowania i jak masz mozliwosc niech sprawdza pod katem szczelnoci gniazd zaworowych
jak bedzie ok wtedy mozesz skladac spowrotem