BMW 325ix montaż instalacji Bingo-S

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Jestem nowym użytkownikiem i proszę o wyrozumiałość.
Posiadam samochód BMW 325ix 6cyl z instalacją gazową I gen.
Dodam że jest to pierwszy mój samochód z instalacją gazową dlatego czasem pytania mogą być czasem banalne.
Zastanawiam się nad zamontowaniem instalacji Bingo-S.
Mam kilka pytań:
Jakie korzyści idą za zmianą instalacji z I na II?
I czy jest sens zmiany na taką instalację?
Na sekwencję niestety na razie mnie nie stać.
Chciałbym również taką instalacją przeprowadzić samemu i mam pewien problem gdyż na schemacie instalacji jest pokazana sonda lambda jedno przewodowa, a w moim samochodzie jest 4 przewodowa i nie wiem pod który przewód mam ją podłączyć.
Chciałby również skożystać z waszego doświadczenia i przy okazji sie czegoś nauczyć.
Otwieram nowy temat ponieważ zakładam, że to nie jest jedyny mój post w tej sprawie.
Walcie śmialo
  
 
Po pierwsze, trzeba było najpierw poszperać w archiwum (szukajka), było na ten temat sporo.
Co do korzyści to podstawowa to taka, że przy dobrze wyregulowanej instalce możesz zapomnieć o dodatkowych regulacjach po wymianie filtrów, zmianie warunków atmosferycznych i składu procentowego LPG (zima-lato) itp. Mieszanka zawsze jest utrzymywana w optymalnych granicach. Czasem dodatkowym efektem jest żwawszy samochód.
Co do sondy to na schemacie masz jeden przewód bo jest to przewód sygnałowy (czarny), reszta to: grzałka (białe) i masa (szary), grzałka nie ma nic wspólnego z inst. gazową, a masa; wiadomo to masa. Niedawno był wątek o problemach z podłączeniem kompa LPG do sondy w przypadku gdy masa sondy (szary) nie była masą (minusem) akumulatora. Tam było bardzo dokładnie opisane podpięcie sondy do kompa.
  
 
Kilka pytań:

Gdzie lepiej umieścić krokowca, bliżej miksera, bliżej reduktora, a może pomiędzy? Jakie to ma znaczenie?

Mam mikser z podwójnym doprowadzeniem gazu. Taki prostokątny między puszką filtra, a przepływomierzem i zastanawiam się czy go nie zmienić na okrągły montowany na przepustnicy. Jakie rozwiązanie jest lepsze, a może macie jakieś inne sprawdzone propozycje na ten temat(bloss odpada)?

W jaki sposób dobiera się średnicę miksera do danego typu silnika?

I jeszcze jedno, na schemacie niema tego wyszczególnionego, zakladam, że oprócz cewki resztę przewodów podłącza sie do plusa i sygnałów. Poprawcie mnie jeśli się mylę!
Dzięki!
P.S Oczywiście zależy mi na ekonomice, a nie osiągach

[ wiadomość edytowana przez: martwica21 dnia 2006-10-19 20:52:26 ]
  
 
Co do pozycji krokowca, to chyba nie ma jakiejś jednej szkoły na ten temat. Najważniejsze, żeby wąż w sumie (reduktor-krokowy i krokowy-mikser) nie był zbyt długi. Gdzieś spotkałem się z opinią, że nie powinien być dłuższy niż 75cm. U mnie jest zamontowany m/w po środku.
Jeśli chodzi o mikser to w Twoim przypadku zmiana miejsca zamontowana może wiązać się z późniejszymi kłopotami na wolnych obrotach (falowanie, gaśnięcie, brak możliwości regulacji). Średnica jest dobierana przez jej obliczenie. Ale często jest potrzebna korekta na podstawie doświadczeń.
O co Ci chodzi z tymi przewodami? Na schemacie jest wszystko jak na dłoni. Jaka cewka?
  
 
Co do długości przewodu to będzie miał napewno ponad metr. Reduktor jest po prawej stronie, a filtr powietrzea z przepływomierzem jest po lewej, może spróbować przerzucić reduktor na lewą stronę, wtedy przewód zasilający będzie miał ok 40cm co powinno zmniejszyć bezwładność gazu czy coś takiego

Teraz sprawa reduktora. Posiadam reduktor lovato jeden z nowszych.
Dwie śruby regulacyjne i jedna do syfu. Tyle tylko że pracował w I gen.
Gdzie sprawdzić do jakiej mocy przeznaczony jest ten reduktor i czy się nadaje do II gen?

Co do schematu to chodziło mi o cewkę zapłonową. Na schemacie pokazane jest, że przewód brązowy od sterownika ma być podłączony do minusa tej cewki. Na reszcie przewodów nie jest pokazane czy ma być plus czy minus. Dlatego zakładam że plus lub sygnał zależnie od tego do czego ma być podłączony. Np do czujnika TPS ma być podłączony przewód żółto-zielony. I nie jest napisane czy to plus czy minus czy sygnałowy. Ale na chłopski rozum ma to być sygnałowy. Do reduktora i zaworu ma być podłączony niebieski, i znowu niewiadomo czy plus czy minus. Chyba plus. Pytam, bo poprostu niechciałbym sfajczyć sterownika albo instalacji.
  
 
Pokombinuj, im krócej tym lepiej.
Moc reduktora jest podana na obudowie, poszukaj napisu lub naklejki z napisem (np. 100HP - czyli 100 KM). Na reduktorze powinien też być jego symbol. Jeśli jest to jeden z nowszych typów to prawdopodobnie tzw. "elektronik" przystosowany do II gen.
Właśnie dlatego na schemacie jest uwaga, że sygnał z cewki ma być z minusa, żeby zonka nie zrobić. Reszta to przewody sygnałowe lub plusy.
Powodzenia