ACCENT"98-GAŚNIE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mój samochód zapala normalnie, po przejechaniu pewnej odleglosci (jak już zdąży się nagrzać, ok. 2km) zawsze gasnie w tym samym miejscu (np. jak wyjeżdzam z domu). Zdarza się to przed światłami jak mam wciśnięte sprzęgło. Póżniej nie mogę go odpalić - zapala za 6-8 razem. Jak już go odpalę i jadę to nie ma z nim już żadnych problemów aż do dłuższego postoju. Kiedy całkowicie ostygnie problem znowu się powtarza. Liczę na waszą pomoc zanim zawlokę go do warsztatu Pomóżcie
  
 
Dość podobne (nie gasł ale tez były cyrki) miałem w Sonacie - było zwalane na różne rzeczy - silnik krokowy, zapłon, czujniki .... i najcześciej pomagało ale nie na długo. Ostatnio okazało się że mi się komputerek przyjarał - nie starsze tym ale zobacz na niego, inny trop to silnik krokowy który sie zamyka nierównomiernie.
Pozdrawiam.
Misio
  
 
Dzięki za odpowiedż. Znajomy mechanik wykluczył jednak te dwie rzeczy. Podejrzenie padło na czujnik położenia walu korbowego Nówka w ASO 320zł, używka 70zł. Jak zgasł to sprawdzałem czy podczas zapalania pojawia się iskra i nie pojawiała się. Czy mieliście taki przypadek i pomogła wymiana tego czujnika.
Pozdrawiam image_75.
  
 
U mnie akurat byly problemy z zaplonem - przyczyna - zasniedziale styki na zlanczce czujnika położenia walu korbowego. Co jakis czas je czyszcze bo tak nisko jak one sa, to lubia bardzo towarzystwo wody
  
 
Witam.
Wreszcie udało się zwalczyć ten problem. Czyściłem styki czujnika położenia walu korbowego ale nie dało to żadnych efektów. Po odwiedzenu paru warsztatów okazało się że ten czujnik jest jednak uszkodzony. Problem w warsztatach polegał na tym że nie można było wyłapać tego momentu kiedy gaśnie. Aż w jedym z warsztatów wyłapano ten moment i mechanik szybko zareagował i posprawdzał napięcia diodą. Teraz jeżdzi bez żadnych problemów.
Pozdrawiam.
  
 
Wymieniles czujnik ? Posprawdzal napiecie i co dalej W ktorym miejscu w ogole jest ten wynalazek ?
  
 
Vex: jest dosyc nisko na przedniej scianie silnika
  
 
Czujnik te jest dosyć nisko z przodu silnika. Dostęp do tego czujnika jest fatalny. Żeby go wykręcić mechanik musiał wykręcać wysprzęglik. Od spodu samochodu jest jeszcze gorszy dostęp.
  
 
Ja miałem podobne objawy w Scoupe. Jak się rozgrzał,to stawał .Okazało się ,że cewka po rozgrzaniu daje za słabą iskrę . [wyszło mi trochę sexi]. pzdr.
  
 
W momencie gdy silnik nie odpalał czujnik ten był sprawdzany diodą LED. Mechanik także sprawdzał diodą cewkę zapłonową bo podobno czujnik położenia wału korbowego w jakiś sposób daje sygnały na cewkę. Aha i jeszcze jedno - tego czujnika nie da się sprawdzić czy jest dobry poprzez sprawdzanie rezystancji (jak sprawdzałem to się zgadzała z tą w książce serwisowej). Ostatnio też dowiedziałem się że te czujniki potrafią się namagnesować i wtedy są też z nimi cyrki. Podobno są warsztaty gdzie można je rozmagnesować.
  
 
Cytat:
2007-01-09 09:24:10, zubrzyk1 pisze:
Ja miałem podobne objawy w Scoupe. Jak się rozgrzał,to stawał .Okazało się ,że cewka po rozgrzaniu daje za słabą iskrę . [wyszło mi trochę sexi]. pzdr.


Jakie masz Scoupe? Bo w 8V nie ma tego czujnika. Komputer zbiera sygnały z Aparatu zapłonowego. A w 12V mam coś takiego ale jest przykręcony do skrzyni i zbiera sygnały z koła zamachowego. Przynajmniej u mnie ale w 12V mam automatyczną skrzynię. Czy to jest ten sam czujnik?????

A tak troszkę zjadę z tematu. Co to jest za czujnik w 12V przykręcony z tyłu do bloku. Czarny czujnik przykręcony śrubą M8, odchodzi od niego kabel z kostką 3 pinową, Nie dochodzi do niego ani płyn chłodniczy ani olej. Czy on "czyta" temoperaturę bloku??? Jeśli tak to po co?????
  
 
Być może jest to czujnik położenia walka rozrządu - tak mi się wydaje, na pewno ma wtyczkę 3 pinową.
  
 
Cytat:
2007-01-09 11:25:10, image_75 pisze:
Być może jest to czujnik położenia walka rozrządu - tak mi się wydaje, na pewno ma wtyczkę 3 pinową.


Na pewno nie bo jest przykręcony do bloku. ja go odkręcałem i pod nim nic nie ma. tylko gwint.