MotoNews.pl
  

Uszczelka pod głowicą e39 ,2.8L

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich szanowych forumowiczów

Niestety w moim autku uległa prawdopodobnie uszczelka pod głowicą.Objawia se to tylko tym iż ubywa mi płyn z układu chłodzenia.Natomiast nie przybywa go ani w oleju ani nie widać wycieków.
Każdy z kim rozmawiałem twierdzi że to jest usczelka.

Proszę o garć dobrych rad jak zabrać się za wymianę usczelki, na co zwrócic uwagę, jakie są siły dokręcania srób, itd..

Z góry wielgachne DZIĘKI za każda radę.

POZDRAWIAM GORĄCO WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW
Jarecki001
  
 
witam!!
nom kolego jesli nie widac zadnych wyciekow to raczej uszczelka!chodz trzeba dokladnie sprawdzic. Wiesz jak zdejmiesz glowice to musisz ja splanowac i koniecznie nowe sruby dac (komplet okolo 100-150zl :/) a autko nie lapie temperatury?? zycze powodzenia w naprawie!! aha a chlodnica jest cala ciepla ?? pozdrawiam
  
 
Witam ponownie
Wszystko jest ok z silnikiem, zadnego masła na korku wlewu leju lub chłodnicy.Nie grzeje się, temperaturka na śrdkowej kresce jak zamurowana jak autko się nagrzeje.Czy moze się zdarzyć że płyn dostający się do cylindra wyżłobi sobie trochę materiału w głowicy lub bloku silnika, czy może tylko usczelka padnięta jest.Acha wciąga około szklanki płynu na 100-120 km.
Pozdrawiam
jarecki001
  
 
Błagam o radę oraz gdzie mogę dorwać się do danych ,instrukcji w necie jak zabrać się do wymiany uszczelki.W warsztacie chcą około 2000 pln za całość, no i nie ma pewności że albo zrobia dobrze albo będą chciali naciąć na kosztach.Już w czasie rozmowy nie widząc silnika mówili że zawory trzeba pewnie wymienić.To tylko świadczy że będą szukali sposobu aby mnie naciąć na większą kaskę.
A pozatym jak już pisałem, jak zrobię sam nawet przez tydzień bo powolutku i dokładnie to wiem co mam i moge być pewien że będzie gites i znowu moja beemcia bedzie zdowusieńka jak rybcia.


Pozdrawiam
Jarecki001
  
 
Cytat:
2006-10-21 20:31:52, Jarecki001 pisze:
Błagam o radę oraz gdzie mogę dorwać się do danych ,instrukcji w necie jak zabrać się do wymiany uszczelki.W warsztacie chcą około 2000 pln za całość, no i nie ma pewności że albo zrobia dobrze albo będą chciali naciąć na kosztach.Już w czasie rozmowy nie widząc silnika mówili że zawory trzeba pewnie wymienić.To tylko świadczy że będą szukali sposobu aby mnie naciąć na większą kaskę. A pozatym jak już pisałem, jak zrobię sam nawet przez tydzień bo powolutku i dokładnie to wiem co mam i moge być pewien że będzie gites i znowu moja beemcia bedzie zdowusieńka jak rybcia. Pozdrawiam Jarecki001

noo działaj działaj jak nie masz pojęcia to tak czy inaczej skończy na tarczy gdzie indziej
  
 
Witam
Po pierwsze to nie tak do końca bo mam pojęcie jak wymienia się uszczeklę pod głowicą bo jestem po technikum samochodowym.Na forum prosiłem o dobre rady a nie kpiny.Myślę że każdy się ze mna zgodzi iz forum powstaje po to aby sobie forumowicze pomagali gdyż wielokrotnie mamy doświadczenie z którym możemy się podzielić.A chcę robić sam bo jak ogólnie wiadomo to wszyscy myślą że jak ktoś ma BMW to jest albo bandyta albo handlarz narkotyków i kasy ma dużo więc go można doić.Teroria o tyle błędna co głupia, no ale taki panuje przekonanie.Więc nie jeden mechanik bedzie próbował człowieka naciąć na kaskę i tyle.
Tobie hz10 dziękuję za tak dobre rady, napewno skorzystam, mam tylko nadzieję iż inni forumowicze nie będą Ci dłużni i na swoje pytania dostaniesz taką samą odpowiedz.Ja jeżeli nie znam odpowiedzi na temat to się nie wychylam na forum.

Tak więc pozdrawiam wszystkich forumowiczów i proszę o rady na co zwrócić uwagę przy wymianie uszczelki pod głowicą, jakie momenty dokręcania śrób itp bajery.

Serdecznie pozdrawiam całe forum , i hz10 w szczególności za jego rady
  
 
Cytat:
2006-10-21 20:19:40, LIPOS pisze:
witam!! nom kolego jesli nie widac zadnych wyciekow to raczej uszczelka!chodz trzeba dokladnie sprawdzic. Wiesz jak zdejmiesz glowice to musisz ja splanowac i koniecznie nowe sruby dac (komplet okolo 100-150zl :/) a autko nie lapie temperatury?? zycze powodzenia w naprawie!! aha a chlodnica jest cala ciepla ?? pozdrawiam



czy nowe śruby są konieczne?

I dlaczego?

[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2006-10-24 03:04:12 ]
  
 
a dlatego że stare sie lubią urywać podczas dokręcania
  
 
siema

ile masz przejechane kilosow??

ty masz lancuch wiec zdecydowanie wiecej cie to pociagnie finansowo jak w wersji z paskiem bowiem moze sie okazac ze masz juz mocno zurzyte slizgi po ktorych prowadzi sie pasek, napinacze obowiazkowo do wymiany,
sruby z glowki raczej tez, planowanie+sprwadzenie szczelnosci glowki,
schemat samego rozrzadu moge ci wyslac no problemo
Nm. do dokrecania glowicy tez znajde.

nie jest to prosty rozrzad,napewno bedziesz potrzebowal jakies blokady np. do blokowania walkow rozrzadu... jak nie pracujesz przy samochodach lub nie masz kogos znajomego mechanika odradzam samemu robic bo mozesz naplochac. ja osobiscie z takich rozrzadow skladalem ostatnio V6 z mondeo ( taka sama konstukcja rozrzadu) 3 dni roboty z planowaniem glowicy i dostepem do materialow serwisowych i narzedzi.
  
 
Siemanko. No wiec mam problem z uszczelką pod głowicą. Mianowicie: Na początku silnik się grzał (stojąc w korku bo podczas jazdy było ok). Pewnego razu silnik sie przegrzał i pod samochodem była ogromna plama (prawdopodobnie borygo). Mechanik powiedział ze może być tak że uszczelka jest juz do wymiany ale wymienił termostat, chłodnice zalał płynem i wszystko śmigało w jaknajlepszym porządku. Do czasu. Minął miesiąc i stojąc w korku znowu wyciek płynu. Dodatkowo przestało ogrzewanie działać (dmucha ciągle zimne powietrze jakby klimatyzacja ). Czy robić uszczelkę czy kupić nowy silnik? Mechanik lekko zaprzyjaźniony powiedział ze minimum 1000 zł ale może być więcej po rozebraniu silnika. Proszę o odpowiedź...
  
 
Cytat:
2006-11-29 14:34:12, Kojot86 pisze:
Siemanko. No wiec mam problem z uszczelką pod głowicą. Mianowicie: Na początku silnik się grzał (stojąc w korku bo podczas jazdy było ok). Pewnego razu silnik sie przegrzał i pod samochodem była ogromna plama (prawdopodobnie borygo). Mechanik powiedział ze może być tak że uszczelka jest juz do wymiany ale wymienił termostat, chłodnice zalał płynem i wszystko śmigało w jaknajlepszym porządku. Do czasu. Minął miesiąc i stojąc w korku znowu wyciek płynu. Dodatkowo przestało ogrzewanie działać (dmucha ciągle zimne powietrze jakby klimatyzacja ). Czy robić uszczelkę czy kupić nowy silnik? Mechanik lekko zaprzyjaźniony powiedział ze minimum 1000 zł ale może być więcej po rozebraniu silnika. Proszę o odpowiedź...

jak stałeś w korku i wywaliło płyno to wymień wisco a nie uszczelke bo mechanik chce cie
  
 
hz10 a nie sadzisz ze raczej nie chcial wygdymac skoro na poczatek chcial zrobic tak zeby nie bylo duzych kosztow? poza tym myslalem ze mechanik to dyma wtedy gdy mowi zeby wszystko wymienic a nie tylko to co faktycznie potrzeba wymienic. teraz jakas inna moda jest? zeby robic mniej i mniej kasy brac? poza tym powiedzialem ze zaprzyjazniony wiec raczej nie chce nabijac w butelke. chodzi mi tylko o to czy lepiej zrobic ta uszczelke (i nie wiadomo co jeszcze) czy silnik kupic lub szrota jakiegos i wymienic silnik.
  
 
a sprawdzałeś wicso, korek od płynu, pompe wody trzeba eliminować rzeczy najprostrze żeby sie potem nie okazało że cała energia psu w dupe a najlepiej to podjedź do takiego mechanika który ma płyn co reaguje ze spalinami w chłodziwie i będzie wszystko jasne
  
 
Zrobilem test na przedmuch. Nie ma spalin w chlodnicy. Samochod grzeje sie tylko jak stoi. Wiec wychodzi na to ze sprzeglo wiskozowe. Tylko nie mam pewnosci czy to jest to. Nie martw sie o to czy masa energii psu w dupe. Bo sam mi dzisiaj polecil serwis z tym urzadzeniem do sprawdzania uszczelki pod glowica. Wiec teraz jest problem tego czy wentylator chodzi tak jak powinien czy chodzi zdecydowanie za slabo. Nowe sprzeglo w serwisie kosztuje 600-800 zl. Zamiennik "sachs" niecale 300.
  
 
jeżeli nie masz ogrzewania ta raczej wisko ci nie pomoże
  
 
Witam.Ja wlasnie jestem w trakcie wymiany uszczelki pod glowica w bmw 528i poniewaz ubywalo mi plynu w chlodnicy i za mna unosila sie para jak jechalem .Mam teraz problem poniewaz nie wiem z jaka sila dociagnac glowice.posiadam klucz dynamometryczny tylko nie wiem z jaka sila dociagnac.Czy wie ktos moze z jaka sila trzeba ja dociagnac?Z gory dzieki za wszystkie informacje.Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2008-01-27 16:33:23, michal841212 pisze:
Witam.Ja wlasnie jestem w trakcie wymiany uszczelki pod glowica w bmw 528i poniewaz ubywalo mi plynu w chlodnicy i za mna unosila sie para jak jechalem .Mam teraz problem poniewaz nie wiem z jaka sila dociagnac glowice.posiadam klucz dynamometryczny tylko nie wiem z jaka sila dociagnac.Czy wie ktos moze z jaka sila trzeba ja dociagnac?Z gory dzieki za wszystkie informacje.Pozdrawiam.


moment to jedno ale kolejność to drugie, wiem że ktoś o tym pisał na forum , poszukaj dokładnie a napewno znajdziesz!