MotoNews.pl
  

Czuc gaz w kabinie podczas hamowania lub na postoju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam problem podczas jazdy samochodem gazu nie czuje ale gdy zhamuje do 20km/h lub stoje w korku to przez otwory wentylacyjne czuje jak wlatuje do kabiny zapach gazu.

Instalacja Gazowa Bingo, szczelnosc sprawdzona nigdzue gaz nie ucieka, ani przy parowniku ani reduktorze, dziwne bo gaz wlatuje do srodka przez otwory powietrza.

Z gory dziekuje za odpowiedz, mam nadzieje zektos mial taki problem i sie z nim uporal

Pozdrawiam
  
 
Prawdopodobie masz do wymiany membrane II stopnia w reduktorze
  
 
Też bym się zgodził,że któraś mębrana delikatnie przepuszcza i lpg uchodzi otworem wyrównującym cisnienie.
  
 
Nie bardzo rozumiem w czym problem ?
Skoro śmierdzi gazem to jest jakaś nieszczelność i kropka. Trzeba ją znaleźć bez dwóch zdań. W czasie jazdy wywiewa gaz pod auto a na postoju cuchnie.
Żadne czary, tylko najlepszy dowód na to jak dokładnie została sprawdzona szczelność instalacji.
Nie ma tego dużo pod maską więc nos do ręki i wąchać na podniesionej masce i najlepiej zimnym silniku.
Nie wiem, al e jak dla mnie to jest oczywiste.

kaziu50, wojtp1, równie dobrze może być zmielony oring na śrubce do regulacji i będzie cuchnąć jak jasny gwint. (przerabiałem to)
Najczęście w warsztatach sprawdzenie szczelności ogranicza się do popryskania połączeń wysokociśnieniowych - przyłącze rurki, obudowa filtra itp.
Pozdro.
  
 
A może poprostu bypass jest za mocno wykęcony i silnik nie jest w stanie "zjeść" całego gazu na wolnych obrotach?
  
 
znajomy ma identycznie (instalka Bingo + reduktor BRC do 100KM) - śmierdzi od nowości, wymiana reduktora na inny egzemplarz nic nie dała, gdy badałem reduktor okazało się, że gaz bardzo powoli uchodzi przez otwór w reduktorze (ten do odniesienia się do ciśnienia zewnętrznego czy jakoś tak)
  
 
Cytat:
2006-10-25 18:58:16, wiciu pisze:
znajomy ma identycznie (instalka Bingo + reduktor BRC do 100KM) - śmierdzi od nowości, wymiana reduktora na inny egzemplarz nic nie dała, gdy badałem reduktor okazało się, że gaz bardzo powoli uchodzi przez otwór w reduktorze (ten do odniesienia się do ciśnienia zewnętrznego czy jakoś tak)



heh "smierdzi od nowości" mi własnie od za mocnow ykreconego bypassu smierdziało
  
 
Zakręć no Bracie bypass ile się da i zobacz czy dalej śmierdzi
  
 
Witam!
Mam takie pytanie, jak w warsztatach zakładających instalację gazową sprawdza się szczelność??? Czy używa się może specjalnych detektorów gazów, tak jak przy kontroli instalacji gazowych w domach???
  
 
Tylko jak juz coś kręcicie śrubkami to proponuję zapamiętywać zawsze o ile obrotów ( dokładnie ), żeby mieć w razie czego możliwość powrotu do starych nastaw.

Trzeba jeszcze raz sprawdzić szczelność, z uwzględnieniem otworu kompensacyjnego na reduktorze i śrub regulacyjnych...
  
 
Cytat:
2006-10-31 12:18:35, elf82 pisze:
Witam! Mam takie pytanie, jak w warsztatach zakładających instalację gazową sprawdza się szczelność??? Czy używa się może specjalnych detektorów gazów, tak jak przy kontroli instalacji gazowych w domach???



Hahaha... pomimo zmęczenia i późnej/wczesnej pory roześmiałem się dość głośno
Detektor.... Woda + Ludwik ewentuaaaallnie "specjalny" spray do badania szczelności instalacji gazowej , którego działanie sprowadza się do tego samego co i woda z Ludwikiem Lecą bąbelki albo i nie
Jeszcze nie spotkałem warsztatu z detektorem, a i na kilku okręgówkach przy przeglądzie też tylko pryskali "specjalnym" sprayem. (o ile w ogóle)
Pozdro.
  
 
Witam
Od niedawna ma Lantrę 1.6 '98 na gazie i mam podobny problem czyli śmierdzi gazem pod maską
Sprawdzałem inmstralację i podobno jest sprawna.Jedna żecz która znaleźli to nie ma jakiegoś modułu elektronicznego który steruje spalaniem.co ciekawe gazu spala mi ok 10 l/100 km więc w normie.Co najgorsze sprawdzali analizatorem i wykazało 7.61 % a dozwolone o.5 %.Normalny kosmos.Może ktos znajdzie jakies rozwiązanie?
  
 
Danek--nie chce odbierać mu przyjemności w tym kierunku ale może zgodzi się ze mną ,że jest to bogata mieszanka na wolnych i jeżeli specjaliści nie znależli nieszczelności to jest problem parownika -mębrany.U mnie też tak było ,spadła sprężynka z dzwigienki mębrany i żadna regulacja wolnych nie dała rady.A nadmiar niespalonego lpg uchodzi poprzez najczęściej filtr powietrza.Nałożyłem sprężynke i wszystko wróciło do normy.dobrze by było byś podał jaki masz reduktor gazu-parownik
  
 
Kaziu50 o co chodzi .
Georg11 7.61 % czego? CO czy tlenu. Domyślam się, że CO, a jakie pozostałe parametry? To akurat dość ważne.
  
 
Danek--po prtostu jesteś bardziej kompetentny w tych sprawach ode mnie.A nie chce by uczen przewyższał umiejętnościami nauczyciela.Niech gość określi jeszcze jaki ma parownik to będzie miał trafniejszą ocena problemu.
  
 
Kaziu bez jaj, ja nie jestem guru . Co wiem to wiem i się tym dzielę po prostu. Ale mam świadomość, że wiem niewiele .
Fakt, że objawy wskazywałyby na za bogatą mieszankę, ale poczekajmy na resztę parametrów.

Georg, fakt, że zgodnie z prawem powinieneś mieć komputer LPG sterujący mieszanką. Każdy bardziej upierdliwy diagnosta może Ci na przeglądzie zabrać dowód rejestracyjny. Podwyższone CO może wskazywać na niepełne spalanie mieszanki, ale powodów takiego zachowania silnika może być wiele. Od za bogatej mieszanki, przez zużyte świece, kable,kopułkę do wypalonych zaworów. Podaj resztę parametrów analizy spalin. czyli: O2, HC, CO, współczynnik lambda. Dobrze by było jakbyś analizę zrobił zarówno na LPG jak i na benzynie. Będzie "jaśniej".


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-11-28 16:38:07 ]
  
 
Cytat:
2006-11-28 16:36:25, Danek pisze:
Podaj resztę parametrów analizy spalin. czyli: O2, HC, CO, współczynnik lambda. Dobrze by było jakbyś analizę zrobił zarówno na LPG jak i na benzynie. Będzie "jaśniej". [ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-11-28 16:38:07 ]


Mam parametry tylko z gazu
7.61 % CO
5.05 % CO2
577 ppm HC
0.675 lambda

Okazało się,że nie mam krokowca a w jego miejscu jest wkręcona śrubka.Widocznie poprzedniemu właścicielowi się rozleciał i postanowił nie wstawiać nowego.No a ja mam problem.
Czy ktos wie może jak dopasować silnok krokowy?
Instalacja jest Landilenzo SE 81.
  
 
Z tych wyników widać, że masz mocno za bogato i nie spala Ci całej mieszanki. Pytanie dlaczego, czy to kwestia regulacji czy silnika. Jakbyś zrobił analizę na benie to wszystko byłoby jasne, a tak to tylko jechać na porządną regulację z analizatorem i modlić się, żeby to nie była wina silnika.
  
 
o kurcze ale zatruwasz, górna granica HC dla lantry z motorkiem G4GR to 200ppm, (powyżej już coś nie tak z silniczkiem) a tlenek węgla na podwyższonych obrotach 0,3 % (2500...3500), na jałowym 0,5%