Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2006-10-24 17:35:20 Przed chwilą wróciłem z Auto Plaza ![]() Niop i teraz pytanie ..... wg. pomiarów wyszło na przodzie LP: 2,62 kN oraz PP: 2,45 kN i różnica na poziomie 7% .... natomiast z tyłu wyszło sporo gorzej ..... LT: 0,82 oraz PT: 1.09 i różnica aż 25 % .... .... jakie są normy jeżeli chodzi o siłe hamowania z tyłu ..... diagnosta mi stwierdził że tył po prostu nie hamuje ![]() |
COYOTE-25 Escort MK VII 1,6 90 ... Zielona Góra #1096 | 2006-10-24 17:49:40 u mnie tez tyl cienko hamuje
a mimo to mam prawie nowe szczeki hamulcowe ![]() odpowietrzanie bylo jedynym ratunkiem na dobre hamowanie to podniesienie dzwigni hamulca RECZNEGO o 2-3 oczka i depniecie w nozny hamulec,,,to poprawia skutecznosc niee wiem czemu tak jest,,,ale ... zdaje mi sie ze cylinderki za slabo wypychaja,,,lub sie zakleszczyly "mechanizmy samoregulacji szczek" ![]() ....ewentualnie podkrecic linke tak by kolo niee hamowalo,,,wtedy dol szczek bedzie tuz tuz przy sciankach bebna i bedzie mial dosc krotsza droge do TARCIA mysle ze zmiana na tarczowe poprawilaby skutecznosc hamowania ![]() [ wiadomość edytowana przez: COYOTE-25 dnia 2006-10-25 22:36:01 ] |
![]() Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2006-10-24 19:26:49 Na bebnach z tylu wyszlo mi ok 1,4 po wyczyszczeniu samoregulatorow. Po zamontowaniu tarcz nie bylem na przegladzie,wiec nie wiem,ale wrazenie mialem,ze jest lepiej (nie zakladalem regolatora sily hamowania)
Ale pociesze Cie : w poprzednim RSie czerwonym wyszlo mi podobnie do Twoichwynikow - ale tam wina obarczam regolator sily hamowania. |
![]() Nagara Ford Escort CLX MKVI Poznań - Gorzów Wlkp. | 2006-10-24 19:27:54 u mnie tez z tylem kiepsko, to chyba norma, ale mam pytanie czy u was tez tak ciezko chodzi hamulec, wymianialem ostatni jakis miesiac temu tarcze i klocki i bylem na przegladzie i niby wszystko ok, ale strasznie twardy jest i z dnia na dzien jest gorzej, czy to plyn? |
![]() SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2006-10-25 08:56:46 .... byłme wczorej u Michała swapowca ![]() ![]() ![]() ![]() |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-10-25 10:17:08 Kiedys na forum ktos podawal parametry hamulcow. Dobrze dzialajacy przod w powinien miec w okolociy 2.7-2.8
Tyl w okolicy 1.6-1.8 Obawiam sie, ze podciagania linki nic nie da. To sa polsrodki, starczajacy na chwilke. Normalnie, sprawny samoregulator dobrze uklada szczeki tak by byly blisko. Nawet jesli linka nie jest podciagnieta i na recznym jest luz. Jesli tloczki dzialaja prawidlowo, a samoregulatory maja zdrowe zabki i trzymaja to problem polega najprawdopodobniej na zjechanych bebnach. |
![]() SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2006-10-25 10:25:14
... niop .... tylko że ja mam wrzycone tarcze z tyłu ![]() |
![]() Remarq Sympatyk FEFK BMW e36/ Ford MDO II Brodnica | 2006-10-25 10:39:13
co za tym idzie bardzo male klocki hamulcowe i pewnie korektor siły chamowania czyli hamulców prawie brak, to rozwiązanie to wzasadzie to wspomaganie przedniego układu hamulcowego..... jak nie wierzysz to zobacz jak szybko bierze ci korektor :podnieś troche tył samochodu pokręć kołem i przychamuj w pewnym momencie jak belka troche sie opuści względem nadwozia w zasadzie na tylna oś prawie wcale nie będzie ci hamować a jedynie zwalniać |
![]() SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2006-10-25 11:39:09 ... i tu Cie zdziwie ..... nie mam korektora siły hamowania .... sa tylko redukcje zaraz za pompą ..... |
![]() Remarq Sympatyk FEFK BMW e36/ Ford MDO II Brodnica | 2006-10-25 12:14:31 a tarczobebny założyleś nowe? i spradzałeś czy tłoczki w zacisku (obydwa) chodzą płynnie? Jeżeli tak to stawiałbym na pompe (tylko powiedz czy mieżyłeś skuteczność hamulców na zwykłych bębnach) bo może poprzednio też miales na tym poziomie, co świadczyło by o tym że to pampa daje takie a nie inne ciśnienie na tył, no i jeszcze jedna możliwość czy przypadkiem nieporozwarstwiały ci sie przewody elastycze, wtedy też ciśnienie do zacisku nie dotrze takie jak powinno |
![]() SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2006-10-25 13:50:12 .... tarczobęby są używane ale w bdb stanie .... własnie wczora wieczorem byłem u mechaniora i mi poczyścił i posmarował co trzeba ..... dziś wieczór jestem umówiony na ponowny pomiar ..... zobaczymy co to dało ![]() |
![]() Remarq Sympatyk FEFK BMW e36/ Ford MDO II Brodnica | 2006-10-25 13:56:21 widzisz ostatnio mialem chwile i rozebrałem je całe uzupełniłem skorodowane sprzężyny i mocowania(przy uzyciu kompletu naprawczeggo z VW zresztą) ale powiem ci że to przeczyszczenie ma wpływ raczej na płynnośc poruszania sie szczęk (które mają wpływ niedynie na ręczny) zaś co do zacisków i hamulca głównego tam raczej o ile tłoczki pracują jak nalezy i nie ciekna nic nie zmienisz...
PS nie bardzo ruzumie co on ci tam smarował.... przecież tam nie ma niczego do smarowania tymbardziej w bebnach jak ci na smar pójdzie cały pył z okładzin to zrobi sie jeszcze ciekawiej.. Zaś w zaciskach masz przeciez płyn i szczelki które zapobiegają jego wyciekaniu..... [ wiadomość edytowana przez: Remarq dnia 2006-10-25 14:00:42 ] |
![]() SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2006-10-25 14:15:14 ... tłoczek poruszajać się wychodzi z uszczelki gumowej .... jeżeli masz taam całkiem sucho to idzie bardzo ciężko ..... pył sie taam nie dostanie bo to nie bębny .... |
![]() zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2006-10-25 18:05:05 ja jak kupilem rsa to mi przegladu nie dali bo z tylu prawie wogole nie hamowal, deko deko zwalnial... wymienilem cale zaciski bo stare sie poprostu zastaly, wszystko przesmarowane, odpowietrzone i na przegladzie na nowiutkich, nie dotartych klockach powiedzial ze ladnie hamuja ![]() [ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2006-10-25 18:05:37 ] |
![]() SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2006-10-25 20:02:27 ... niop ... chyba będzie trzeba przesmarować cały tył ..... po przeczyszczeniu prowadnic się wyniki poprawiły o 0,2 kN .... przód po przesmarowaniu poszedł aż o 0,5 kN ..... więc będe czyścił całe zaciski z tyłu ![]() |
![]() Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2006-10-25 22:22:31 Jak remarq pisal - mozesz miec juz "zurzyte" przewody elastyczne i tez bedzie cienko - bo cisnienie rozepcha przewod a nie tloczek. |
![]() SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2006-10-25 22:34:28 .... wpierw sprobuje przeczyścić i nasmarować tłoczki .... ![]() ![]() |
kormoran Ford Escort MKVII Lublin | 2006-10-26 09:40:04
Mam przed soba wyciag ze stacji diagnostycznej mojego autka z przed 3 lat ... Cos napisze o tyle LT 1720 N PT 1650N Jak widzicie jest to 1.7 kN i 1.65kN roznica miedzy nimi 4% a w podsumowaniu skutecznosc hamowania tylu wynosi ... tylko 38% ...... |
![]() SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2006-10-26 09:55:51 ... no tył masz zawsze słabszy .... ale jest to lepsza wartość niż ja mam ... ![]() |