MotoNews.pl
  

Problemy ze zmiana biegów(prawdopodobnie zły olej)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam zalałem do skrzyni olej mineralny ELF zamiast półsyntetyka.
Od tego czasu skrzynia chodzi wprost fatalnie. Ruszając z jedynki na zimnym nie mam szans wrzucić na 2 tylko dosyc topornie muszę wyciągnąć jedynkę i przerzucić bezpośrednio na trójkę.Wtedy dochodzą odgłosy załamań jakby tam w ogóle nie było płynu i czuć stuki na drążku zmiany biegów. Jednak gdy dojadę do skrzyzowania bądz zatrzymam autko wszystkie biegi chodzą płynnie, w czasie jazdy masakra. Po rozgrzaniu się wnętrzności escorta, dolegliwości ustepują i wszystko wraca do normy.

Lecz teraz idzie zimna i te temperatury będą jeszcze niższe. Mam więc pytanie czy wydać 150 na dobry olej czy może szykować się na wymianę sprzegła??
  
 
im dlużej będziesz jeździl na tym oleju tym szybciej zajedziesz skrzynie . Więc albo teraz kupisz olej i wymienisz, albo za jakiś czas kupisz skrzynie, olej i wymienisz mialem ten sam problem, zmieniłem na ten org i jest ok.

jeśli bezpośrednią przyczyną tego ze źle działa skrzynia jest olej to wymień go jak najszybciej.

ps. co na do tego samo sprzęgło? u mnie jak padł docisk też biegi źle wchodzily ale to było niezależne od temp.

ps2, w skrzyni ma być full syntetyk chyba..
  
 
ZOBACZ

Zobacz pierwszą odpowiedz w tym poście. Wielkie dzięki za odpowiedz, tego właśnie bałem się najbardziej!!

Teraz właśnie mam ten dylemat czy brać oryginalny fordowski czy brać półsyntetyk 75w90
  
 
Cytat:
2006-10-24 21:29:32, nowszy_00 pisze:
ZOBACZ Zobacz pierwszą odpowiedz w tym poście. Wielkie dzięki za odpowiedz, tego właśnie bałem się najbardziej!! Teraz właśnie mam ten dylemat czy brać oryginalny fordowski czy brać półsyntetyk 75w90



Fordowski czerwony. Ew. ATFa też czerwonego. Minerał zarżnie skrzynię.
  
 
Cytat:
2006-10-25 08:03:38, WilK pisze:
Fordowski czerwony. Ew. ATFa też czerwonego. Minerał zarżnie skrzynię.



Wilku powiedz czy można "wyssać" olej ze skrzyni z RS czy trzeba ją rozbierać bo ja mam podobny problem i stawiam również na olej niestety nie wiem czy poprzedni właściciel coś tam grzebał.
  
 
Da się.
  
 
Zalałem Półsyntetyk 75w90 tylko że........ Hipol , zobaczymy co z tego wyjdzie. Tylko że on nie miał koloru czerwonego a złoty jasny.
  
 
Kupiłeś forda,chcesz lać hipol to kup poloneza
  
 
wiem że to boli ale niestety tam MUSI byc ten drogi olej i już..
  
 
Zobaczymy, jak narazie jestem zadowolony.Rano biegi wchodziły o wiele gładzej niż na tamtym. Pozostał jedynie problem drugiego biegu ale na to chyba już nic nie poradzę. Znacie jakiś przypadek że skrzynia zarżnęła się od tego hipola?? Albo że na oryginalnym fordowskich chodził o wiele lepiej??
  
 
ja też sobie kupiłem dzisiaj oryginalny fodrowski , jutro wymiana... niestety ładnie mnie gość skroił z kasy kupiłem 3L i na każdym litrze mam w plecy 19zł , niż bym kupował w znanym chyba kazdemu klubowiczowi sklepie
  
 
Mss podasz na priv link do tego sklepu?? Może trochę monety uzbieram to ostatecznie kupię kiedyś ten fordowski.Narazie muszę zakonserwować autko i poprawić blacharkę
  
 
esso gear oil bv 75w-80 cena 60 zł za 2 litry takim mam zalaną skrzynie i chodzi jak nowa ,nie ma lepszego oleju do skrzyni ,potwierdzone!!! fomologacja peugeota i citroena!!!!

  
 
REmik a zastało ci może pół litra tego oleju?? Kupił bym go od Ciebie i jeden nowy baniak. Bo kupować 4 litry kiedy potrzeba mi 2,5 to troche absurd.

U mnie skrzynia chodzi jednak dosyć ciężko i jest problem z drugim biegiem.

Dodatkowo pojawił się u mnie kangur. Auto reaguje na gaz dopiero po 5-6 sekundach, szarpie nim i na skrzyżowaniach gaśnie(oczywiście wszystkie problemy istnieją na zimnym silniku)
  
 
Cytat:
2006-10-28 12:15:42, RemikGT pisze:
nie ma lepszego oleju do skrzyni



kłóciłbym się
  
 
Cytat:
2006-10-28 11:47:06, nowszy_00 pisze:
Mss podasz na priv link do tego sklepu?? Może trochę monety uzbieram to ostatecznie kupię kiedyś ten fordowski.Narazie muszę zakonserwować autko i poprawić blacharkę



link do sklepu

no olej wymieniłem i teraz jest wreszcie oki , na zimnym silniku nic nie zgrzyta i biegi wchodzą w miarę dobrze jak na MTX-a
  
 
Cytat:
2006-10-28 14:32:49, slawas1 pisze:
kłóciłbym się



Ja też bym się kłócił
  
 
WITAM
zmieniłem kilka dni temu olej w skrzyni biegów na orginał.
2 literki odessałem za pomocą strzykawki i rurki, a potem odwrotnie wpompowałem nowy. reszty nie da się zessać chyba że ktoś rozbiera skrzynię wtedy spuści wszystko.
biegi przełączają się idealnie, mimo że w nocy złapał lekki przymrozek.
poza tym miałem takie coś, że jak był zimny silnik to miał na początku drobne szarpania - wydaje mi się że przestały być zauważalne a napewno zmniejszyły się.
wcześniej miałem minerał więc teraz na syntetyku widzę ogromną różnicę.
pozdrawiam i polecam - tylko orginał - poza tym w salonie forda kupiłem za 40 zł za 1 litr. mieli za 47, utargowałem rabat. w sklepie chcieli 57 zł za litr (rzeszów)
  
 
Cytat:
2006-11-02 16:39:20, andrzej_sa pisze:
WITAM zmieniłem kilka dni temu olej w skrzyni biegów na orginał. 2 literki odessałem za pomocą strzykawki i rurki, a potem odwrotnie wpompowałem nowy. reszty nie da się zessać chyba że ktoś rozbiera skrzynię wtedy spuści wszystko.



a czemu go po prostu nie zlałeś ??... odkręca się taka śrube i olej sam leci , nic nie trzeba odssysać
  
 
nie zaprzeczam czy to jest prawda czy nie, ale u mnie raczej nie ma możliwości spuszczenia oleju w skrzyni biegów, przerabiałem kiedyś ten temat z jednym mechanikiem i też powiedział że nie da się tego zrobić, musiałem wtedy szukać zakładu gdzie mieli pompę do odsysania oleju.
(brak śrubki do spuszczania oleju)