MotoNews.pl
  

Lekkie szarpanie zawieszenia i stuki przy wolnym skrecie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
pierwsze pytanie:

Sytuacja wygląda tak.Podczas jazdy przy prędkości ok 75-80 zaczyna się lekkie szarpanie samochodem - coś jakby koła były lekko "jajowate" takie minimalne podskakiwanie wyczuwalne jako rytmiczne drznie. W lecie bylem pewien ze to opony - przełozyłem na tył koła przednie i miale wrazeniie ze "skoki" samochodu przeszły z przodu na tylną czesc. Zmieniłem na zimówki i sprawa wyglada tak samo - sa rytmiczne małe skoki samochodu (góra-dół) przy predkosci jak pisałem - przynajmniej tak się je odczuwa.Gdy jade szybciej przestaje drzec. CZy to moze miec coś wspólnego z tarczami? Wymieniłem je i pozniej to zauwazyłem choc mogło byc wczesniej.W kazdym razie podczas hamowania tez jest podobny kłopot - a mianowicie wyczuwam tez podobne skoki ewinentnie skojarzone z obrotami kół. Jest to tez wyczuwalne podczas końca hamowania lub podczas hamowania przy duzej (powyzej 120) predkosci - takie lekkie podskoki.Sam juz nie wiem czy nawet gdyby to byly tarcze - moglobybyć odczuwalne podczas zwykłej jazdy bez hamowania (75-85 km)? DOrazdzcie coś.

i drugie:

Ktos juz pisał na forum o tym ale chce się upewnić - co jet powodem wyraźnych stuków w przodzie zawieszenie podczas skręcania z minimalną prędkością - jak skrecam w lewo dość mocno i bardzo wolno wydaje mi się ze to z prawej strony(ale bez pewności) takie stuki ze sa wyczuwalne jako drzenie w podłodze. Podczas jazdy na wprost szybko czy powoli nawet po "super dzirach" cisza kompletna jest. Auto było na przegladzie (amortyzatory - szarpaki itd) i powiedzieli ze super.Coś jednak mu jest.

[ wiadomość edytowana przez: Esper dnia 2006-10-25 13:53:00 ]
  
 
heh nie wiem co z tym dyganiem w czasie jazdy- moze nierówna droga??
a tak poważnie to tez mam stuki z przodu na skręconych kołach jeszce nie ruszałem tego , ale podejrzewam sworzeń, albo stabilizator z tym że u mnie stuka tylko jak się w dziurę na skręconych kołach wjedzie
  
 
Cytat:
2006-10-25 13:52:31, Esper pisze:
... co jet powodem wyraźnych stuków w przodzie zawieszenie podczas skręcania z minimalną prędkością - jak skrecam w lewo dość mocno i bardzo wolno wydaje mi się ze to z prawej strony(ale bez pewności) takie stuki ze sa wyczuwalne jako drzenie w podłodze. Podczas jazdy na wprost szybko czy powoli nawet po "super dzirach" cisza kompletna jest]




jak stuka przy skręcaniu to obstawiał bym przeguby.
  
 
Cytat:
2006-10-25 21:16:12, tomtu pisze:
jak stuka przy skręcaniu to obstawiał bym przeguby.


I raczej wznosiłbym modły o przegub zewnętrzny (kosztuje max 115 pln) niż wewnętrzny (za jedyne 500 pln).
  
 
Cytat:
2006-10-25 21:29:12, AnJay pisze:
I raczej wznosiłbym modły o przegub zewnętrzny (kosztuje max 115 pln) niż wewnętrzny (za jedyne 500 pln).



Wewnętrzne to chyba nie stukają przy skręcaniu
  
 
za drgania mogą być odpowiedzialne źle wyważone tarcze, być może są zwichrowane i biją. sprawdź w warsztacie - diagnoza powinna być darmowa
podobnie stuki przy skręcaniu - wprawny mechanik od razu będzie wiedział czy to rzeczywiście przegub
  
 
To sa stuki nie przy samym skręcie a minimalna prędkość na skręconych kołach - nie chodzi o sam moment ich skrecania tylko jazde na skręconych.

Czy sworzeń o którym mowa to jest to? :
sworzeń
  
 
Cytat:
2006-10-25 22:05:44, Esper pisze:
To sa stuki nie przy samym skręcie a minimalna prędkość na skręconych kołach - nie chodzi o sam moment ich skrecania tylko jazde na skręconych. Czy sworzeń o którym mowa to jest to? : sworzeń



wiem o co Ci chodziło
jednak w zawieszeniu może stukać mnóstwo rzeczy, przeguby to tylko jedna z możliwości. Ja np. długo szukałem źródła hałasu zanim odkryłem, że stuka luźno zamontowane nadkole

Jeśli stukanie wzmaga się podczas przyspieszania na skręconych kołach, a przy jeździe na luzie cichnie to na 90% będzie przegub.
jeśli sukanie jest niezależne od przekazywanej mocy to trzeba po prostu eliminować pozostałe możliwości.
  
 
oczywiście zakładam, że koła były wyważane?
  
 
Cytat:
2006-10-25 22:26:15, Robert_S pisze:
oczywiście zakładam, że koła były wyważane?



rzecz jasna

Stukanie to rodzaj uderzenia o podwozie i nie wzmaga się z przyspieszaniem - a ten sworzeń o którym wielu pisze to ten z poprzedniego mojego postu?
  
 
Witam
Ja ostatnio zaglądnąłem do przedniego zawieszenia ponieważ miałem takie same objawy stukało na skręconych kołach i były drgania jakby koła miały jakieś bulwy. Okazało się że były to zurzyty przegub kulowy dolnego wachacza koszt ok 35 zł za szt. Wymieniłem i autko na zawieszeniu nie do poznania. Aby sprawdzić podnieś przód auta do góry, podejdź do koła i ciągnij go do i od siebie jezeli bedzie miało luzy ta juz wiesz co wymienić.
Czas naprawy około 30 min. jedno koło sam sobie poradzisz.
Pozdro
  
 
tak zrobie - wymienie je a potem i tak czeka mnie robienie zbieżności - bo czuje lekkie sciąganie na prawo - musze lekko kontrowac na prostej.

W jaki sposób sciągnąłes ten sworzeń - czy na podniesionym kole- moze jakos inaczej próbowałes? Ja mam juz kiedys wymieniane bo nie są na nitach tylko na srubach wiec moze zejdzie.
  
 
odkręciłem tą śrube od góry a potem wziołem długą breche wsadziłem od spodu tak zeby działała jak dźwignia kumpel na niej staną a ja prałem od góry młotkiem po paru minutach puściło. Robiłem to na podniesionym samochodzie. nie zapomnij zanbezpieczyć auta żeby z podnośnika nie spadło
Pozdro