MotoNews.pl
  

Spadek napiecia na masie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witma wszystkich! Niestety mam problem z sonada lambda a prawde mowiac to jestem "głupi" bylem u elektronika ktory ustawial mi zaplon i czyscil przepustnice i powiedzial mi ze sonda reguluje dobrze mieszanka (gazu) w zakresie 400-800mV czy to jest prawidlowy zakres jednoprzewodowej sondy bo jak bylem u gazownika to on go wysmial i powiedzial ze sonda powinna pracowac w zakresie0-1V???
Ja juz nie wiem!! Mowil tez o spadku napiecia na masie! Przylozyl miernik do katody i do masy na obudowie samochodu i miernik wskazywal -0,2V i powiedzial ze to jest juz 20% zakresu pracy sondy i dlatego ona nie pracuje w pelnym zakresie, kazal dokupic plecionke miedziana dla wyrownania napiecia kupilem spadlo do -0,013 ale spalanie i tak nie spadlo pomocy prosze!!!! mam kupic nowa sonde czy powalczyc jeszcze z tym spadkiem napiecia zeby byl = 0!!???
  
 
Cytat:
2006-10-25 20:26:34, swirek20p-ce pisze:
Witma wszystkich! Niestety mam problem z sonada lambda a prawde mowiac to jestem "głupi" bylem u elektronika ktory ustawial mi zaplon i czyscil przepustnice i powiedzial mi ze sonda reguluje dobrze mieszanka (gazu) w zakresie 400-800mV czy to jest prawidlowy zakres jednoprzewodowej sondy bo jak bylem u gazownika to on go wysmial i powiedzial ze sonda powinna pracowac w zakresie0-1V??? Ja juz nie wiem!! Mowil tez o spadku napiecia na masie! Przylozyl miernik do katody i do masy na obudowie samochodu i miernik wskazywal -0,2V i powiedzial ze to jest juz 20% zakresu pracy sondy i dlatego ona nie pracuje w pelnym zakresie, kazal dokupic plecionke miedziana dla wyrownania napiecia kupilem spadlo do -0,013 ale spalanie i tak nie spadlo pomocy prosze!!!! mam kupic nowa sonde czy powalczyc jeszcze z tym spadkiem napiecia zeby byl = 0!!???



po pierwsze to 400-800mV to jest zakres 0-1V... wiec gazownik po prostu nie zna sie na pradzie. (napieciu)

miernik wskazywal 0,2v roznicy potencjalu pomiedzy aku a masa pojazdu... taka roznica potencjalu jest ciagle w kazdym aucie i jest to brane pod uwage przy projektowaniu zakresu pracy lambdy... spadek napiecia nawet na kabelku 10cm zawsze bedzie.
  
 
to co mam zrobic zeby mniej palil nikt nic nie potrafi zrobic nie ma juz kurna prawdziwych szpecy nie bede lal do niego co 100km 13 litrow jak jezdze jak zolw a 15 przy normalnej jezdzie moze nowa lambda ngk??
  
 
Napisz trochę informacji o instalacji gazowej, jaki komputer, jaki parownik, ile czasu masz założoną i ile przejechałeś na niej kilometrów?
Tak na szybko sprawdź sobie czujnik temperatury (ten od komputera a nie od wskaźnika na desce). Mam nadzieje że instalację masz szczelną i nie ucieka Ci gaz.
  
 
Instalacja jest najlepsza jaka zakladaja w lodzi. wszystko jest na tip top bylem u gazownikow 3 razy sprawdzana szczelnosc, czystosc wezykow wymieniony filterek gazu, mowil ze na gazie wszystko jest ok a tu opis instalki:
1. mini kit lcl
2. mikser z klapka
3. emulator aeb 160 4cyl. pitagora
To te najwazniejsze podzespoly elektronika itp nie znam sie na tym za bardzo na instalce przejechane jest okolo 100 tysiecy sporo choc nie bardzo duzo instalka ma 6 lat. Gazownik powiedzial ze ubozszej mieszanki ni moze dac bo pojda zawory wiec nie wiem co do ch.... nie wierze ze to esperko z prawdziwym!! przebiegiem 150tysi bedzie jarac 15litrow gazu jak mu depne rtoche a normalnie 13 litrow auto jest lekkie ma dosc duzo mocy zeby sobie radzic a po za tym sporo ludzi ma to 1,5 i pali im do 10l w miescie a prz naprawde agresywnej jezdzie 11,5 ja tego przy bardzo spokojnej nie moge osiagnac. prosze pomozcie!!
  
 
Powiem tak Kolego Świrek20p-c

5 lat jeżdziłem esperaczkiem 1,8 z instalką LPG Tartarini (genialna to była instalka bo przez 5 lat i zrobionych 100kkm nie musiałem jej nawet raz dotknąć !!...chyba 2 razy wymienili filterek przy okazji rutynowego przeglądu rejestr. i tyle)

W mieście autko spokojnie paliło 14 literków...dobra....miałem dość ciężką nogę...ale mniej niż 12 nigdy!
Na trasie ...ok.9-11...też zależało od jazdy...nawet i 13 na prawie pełnym bucie autostradką

WSZYSTKIE parametry były ustawione wzorowo , stan techniczny auta i podzespołów był idealny, jeżdziłem najczęściej sam i praktycznie zawsze bez bagażu !

Jeżeli oczekujesz cudu...kup sobie Tico... .....no chyba , że....ktoś Ci naściemniał że auto zawsze paliło 7 l w mieście a Ty uwierzyłeś...w tej opcji ..oddaj espero ściemniającemu....a Ty....kup sobie Tico

No chyba, ze jeszcze do wyobraźni dołożyć że naprawdę coś się zepsuło

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2006-10-28 22:20:05 ]
  
 
dzieki za pocieszajace wyjesnienia ale na forum jest wiele klubowiczow ktorzy sie chwala ze im esperaczek pali duuuuuuuzo mniej ale masz racje musze sie z tym pogodzic za ta wygode jazdy, szkoda tylko ze nie mam klimy ani abs-u i szyberdaszku
  
 
Cytat:
2006-10-29 14:16:10, swirek20p-ce pisze:
dzieki za pocieszajace wyjesnienia ale na forum jest wiele klubowiczow ktorzy sie chwala ze im esperaczek pali duuuuuuuzo mniej ...


Pisz kto !...zaraz będziemy piętnować !

No chyba że chwalą się Ci od 1,5...akurat Oni mają rację !

Napisałem bo szkoda Twojej kasy na wywalanie jej w serwisach , które Ci tylko będą wciskać kit !

Pozdrowionka
  
 
Cytat:
2006-10-29 19:26:42, bogdan1 pisze:
Pisz kto !...zaraz będziemy piętnować ! No chyba że chwalą się Ci od 1,5...akurat Oni mają rację ! Napisałem bo szkoda Twojej kasy na wywalanie jej w serwisach , które Ci tylko będą wciskać kit ! Pozdrowionka


Kolega ma właśnie 1,5, no chyba że profil ma nieaktualny.

Co do instalki gazowej, sprawdziłbym dokładnie parownik oraz silnik krokowy (sporo kilometrów i 5 lat użkowania). Podobnie duże zużycie gazu może być też z powodu braku wystrczającej ilości powietrza w miesznance (zapchany filtr powietrza, zapchany dolot itp.)
Ciekawi mnie czy benzynki pochłania CI też dużo?
  
 
Cytat:
2006-10-30 07:36:55, AsterixGal pisze:
Kolega ma właśnie 1,5, no chyba że profil ma nieaktualny...


No to mię chyba na oczy padło bo jakoś "se wyczytałem" , że 2.0....noooorarmalnie chyba pić zacznę
  
 
No wlasnie profil caly czas aktualny a chali sie Lukasz Gajer ze mu na trasie przy 140 1.8 pali ponizej 6l lpg iakis kurna diesel gazowy!!!
Gazownik mowi zreszta nie jeden bo myslalem ze pierwszy jest pajac ale oni albo wszyscy tacy sa albo rzeczywiscie jest wszystko z gazem ok mam jeszcze prblem z gasnieciem auta po odpaleniu jak mu nie dodam troszke gazu to gasnie jak sie zagrzeje to problem znika nie wiem czy silnik korkowy (benzynowy) nie jest rabniety a co jeszcze ewentualnie moglo by byc kopniete. A dzisiaj sie tak wkurzylem ze szoook!! Zalalem ostatnio gazik na statoilu za 50zl wyszlo ok 25l mowie min przejade 200-220 km i bedzie gi a rano na mrozie odpalam dodaje gazu i nie wkreca sie powyzej 2 tysi okazalo sie ze bak pusty szlak mnie trafil bo wyszlo 15,8l na 100km przy spokojnej jezdzie bez korkow klimy tez nie mam kurna chyba go sprzedam choc tak go lubie : pomorzcie nie chce go oddawac nikomu!!
  
 
Mi ostatnio przy max upalaniu wyszło 15 litrów prawie.

Ale jazda dynamiczna bez przegięć oznacza 11-12 litrów.


Po wszystkich naprawach auto przyśpiesza jak nigdy... Nie ma żadnej dziury w gazie :]
  
 
Skoro jest wszystko Ok, jedź na kontrolę spalin, tylko najpierw dobrze rozgrzej auto. Przy takim spalaniu nie ma siły, nie powinny wyjśc dobrze. Sprawdź także spaliny na benzynie.

Sprawdź szczelność instalacji, nawet przy niewielkim rozszczelnieniu będzie uciekac sporo gazu. Najprościej w domowych warunkach użyć jakiegoś płynu do garów i niewielkiego pędzielka. Jak będzie "dziura" to będzi się pienił/bąblował. Robić to przy włączonym silniku pracującym na gazie.
Sprawdziłbym najpierw wszystkie możliwe łączenia ( przy butli, elektozaworach, parowniku).
AAa, zrobiłbym jeszcze mały test elektrozaworów tzn, przy pracującym na gazie silniku zdejmujemy kabelek zasilający elektrozawór...wiadomo silnik powiniem zgasnąć.

[ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2006-11-02 07:28:05 ]
  
 
Wszystko co opisywales jest ok!! i w tym tkwi problem zrobilem to w drugiej kolejnosci ale teraz mysle o silniku korkowym benzyny a za nim od gazu no i moze tez sonda choc mowia ze jest w idealnym stanie. Sprawdzilem ja wzrokowo w polowie byla usmolona czarnym nalotem co to moze byc przxewzbogacona mieszanka benzyny pewnie, mam zamiar wymienic sonde na ta ntk/ngk moze to cos da jak myslicie??
  
 
Cytat:
swirek20p-ce pisze:
No wlasnie profil caly czas aktualny a chali sie Lukasz Gajer ze mu na trasie przy 140 1.8 pali ponizej 6l lpg iakis kurna diesel gazowy!!!



To też się tak chwal
Nierealne !!!

Cytat:
okazalo sie ze bak pusty szlak mnie trafil bo wyszlo 15,8l na 100km przy spokojnej jezdzie bez korkow klimy tez nie mam kurna chyba go sprzedam choc tak go lubie : pomorzcie nie chce go oddawac nikomu!!



Mnie pali po mieście od 10 l LPG do jakichś 10.8.

Nie pamiętam czy Tobie już to radziłem: wepnij się kablem do kabelka sondy Lambda (lub odpowiednie wejście na procesorze LPG). Drugi kabel podepnij do minusa akumulatora (na masie np. zapalniczki może być 0.3V i to jest u mnie normalne, niech gazownik nie pier..li).
Jeździj i badaj miernikiem napiecie na sondzie Lambda w trakcie jazdy, w trakcie depnięcia po gazie, w trakcie normlanej łagodnej jazdy, na luzie itd..
Napisz potem jakie są wyniki tych pomiarów i ... będziemy wiedzieć. Gazownik w pewnym sensie ma rację - dozowanie LPG to nie wtryski benzyny. Tu będzie albo 0V albo niemal 1V (0.8V).

Pozdro
  
 
Cytat:
2006-11-02 15:50:05, swirek20p-ce pisze:
Wszystko co opisywales jest ok!! i w tym tkwi problem zrobilem to w drugiej kolejnosci ale teraz mysle o silniku korkowym benzyny a za nim od gazu no i moze tez sonda choc mowia ze jest w idealnym stanie. Sprawdzilem ja wzrokowo w polowie byla usmolona czarnym nalotem co to moze byc przxewzbogacona mieszanka benzyny pewnie, mam zamiar wymienic sonde na ta ntk/ngk moze to cos da jak myslicie??



Daj se na razie spokój z wymianami.
  
 
SUUPER dzisiaja znowu spalil 15 tylko kurwa do 2,5tysia begi zmienialem mowie bedzie git ze 12 a tu za 30 zl rowna 100 przejechana szlak mnie trafia czy nikt w tym kraju nie umie naprawiac samochodow??????????a zwlaszcza esperakow zaczynam go nienawidzic pier......... smok!!!
  
 
Cytat:
2006-11-04 18:06:17, swirek20p-ce pisze:
SUUPER dzisiaja znowu spalil 15 tylko kurwa do 2,5tysia begi zmienialem mowie bedzie git ze 12 a tu za 30 zl rowna 100 przejechana szlak mnie trafia czy nikt w tym kraju nie umie naprawiac samochodow??????????a zwlaszcza esperakow zaczynam go nienawidzic pier......... smok!!!



Nie "mierz" tak spalania... Kazdy gazowy dystrybutor ma inne cisnienie, czy inne g...

I kazdy inny moze wepchnac Ci wiecej... Pomijam roznice wyskalowania... Jedziesz caly bak do zera i wtedy patrzysz na spalanie !!!

Tak kazde auto bedzie wydawac sie pijakiem.



Pozdro.
  
 
na 36 l pryejezdzam 250-280km to tez jest lipa!!!!
robie za pare dni regenneracje parownika i wymieniam silnik krokowy bo mam zaje...duze plywanie obrotow zobacze co to da jak cos to dam znac
  
 
Cytat:
2006-11-06 20:46:23, swirek20p-ce pisze:
na 36 l pryejezdzam 250-280km to tez jest lipa!!!! robie za pare dni regenneracje parownika i wymieniam silnik krokowy bo mam zaje...duze plywanie obrotow zobacze co to da jak cos to dam znac


Regeneracja...wg mnie nieopłacalna i efekt raczej nie jest z góry określony, prawdopodobnie i tak skończy sie na wymianie całego parownika. Nie baw się w półśrodki.