MotoNews.pl
  

Co daje kolektor ssący GSI?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mimio poszukiwań na tym forum i w dostępnej mi literaturze nie umiem sobie odpowiedzieć na pytanie co daje kolektor ssący GSI (jego kształt i długość) w chwili gdy zasilanie silnika paliwem nie odbywa się poprzez wtryskiwacze. Czy taki silnik "staje się " zwyłkym GLI czy też cechy fizyczne kolektora pozwalają zachować coś z ducha GSI, chyba właśnie taki przypadek dotyczy zasilania gazem z instalacją mieszalnikową? Jeżeli odpowiedź na to pytanie już gdzieś padła to proszę o wskazanie drogi. Z góry wielkie dzięki.
  
 
W skrocie:
dłuzszy kolektor (GSI)- wieksza elastyczność,
krótki kolektor (GLI)- szybsze reagowanie na zmiane połozenia przepustnicy.
Ideałem jest połączenie obu - i tak jest w silnikach np. WV 1.6 100KM. Ten silnik ma zmienna długość kolektora ssącego.
  
 
Cytat:
2006-10-26 20:23:46, goldrs pisze:
W skrocie: dłuzszy kolektor (GSI)- wieksza elastyczność, krótki kolektor (GLI)- szybsze reagowanie na zmiane połozenia przepustnicy.



Teoretycznie to rozumiem, tylko czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy i ewntualnie ile traci na osiągach GSI po zastosowaniu zasilania jednopunktowego.
  
 
Straci na elastyczności.
GSI miał inny kształt komór spalania. To też coś daje.
  
 
Cytat:
2006-10-26 20:23:46, goldrs pisze:
... Ideałem jest połączenie obu - i tak jest w silnikach np. WV 1.6 100KM. Ten silnik ma zmienna długość kolektora ssącego.

był też fiat Croma CHT (Sterowanie Silną Turbulencją )
  
 
Cytat:
2006-10-27 07:48:44, OLO pisze:
Straci na elastyczności. GSI miał inny kształt komór spalania. To też coś daje.


Moje pytanie zakłada zastosowanie głowicy od GSI. Może zapytam tak: czy GSI na gazie(nie wtrysk gazu) "idzie" tak samo lub podobnie jak na benzynie? Nie mam nawet najmniejszych doświadzczeń z zasilaniem gazem stąd moje może bardzo banalne pytania.
  
 
Cytat:
2006-10-27 09:29:21, PLUS98 pisze:
Moje pytanie zakłada zastosowanie głowicy od GSI. Może zapytam tak: czy GSI na gazie(nie wtrysk gazu) "idzie" tak samo lub podobnie jak na benzynie? Nie mam nawet najmniejszych doświadzczeń z zasilaniem gazem stąd moje może bardzo banalne pytania.


nidgy w życiu, zwężka dużo psuje. czyba że myślisz o blosie.
  
 
Cytat:
2006-10-27 07:48:44, OLO pisze:
Straci na elastyczności. GSI miał inny kształt komór spalania. To też coś daje.



mam wyrzeźbione komory w podobny sposób u siebie w fiacie...elastyczny jest owszem
  
 
Witam,

Leon ! Co Ty opowiadasz. GSI na zwykłej instalacji gazowej "idzie" praktycznie tak samo - a niektórzy twierdzą, że nawet lepiej - jak na benzynie. Stwierdzam to korzystając z własnych doświadczeń. Ciekawią mnie opinie innych użytkowników.
Owszem - jeśli wyregulujesz gaz tak aby uzyskać minimalne spalanie, wtedy czujesz różnice. Przy przeciętnym spalaniu gazu rzędu 12 dm3/100 km - moim zdaniem jest to prawie niezauważalne.

Pozdrawiam
vper
  
 
Vper , ale podzespoły GSI a GLI róznią sie od siebie.
1. wałek nierządu
2. kolektor ssący
3. kształt komory spalania
4. kolektor wydechowy
nie wpominając o ilości wtryskiwaczy i oprogramowania.

jak byś porównywał te pojedyńcze elementy na jednym silniku - przerabiał gażnikowca i robił badanie na chamowni to można by wtedy debatować dalej. a tak porównujesz 2 "inne" silniki.
  
 
Cytat:
2006-10-27 12:17:35, Vper pisze:
Witam, Leon ! Co Ty opowiadasz. GSI na zwykłej instalacji gazowej "idzie" praktycznie tak samo - a niektórzy twierdzą, że nawet lepiej - jak na benzynie. Stwierdzam to korzystając z własnych doświadczeń. Ciekawią mnie opinie innych użytkowników. Owszem - jeśli wyregulujesz gaz tak aby uzyskać minimalne spalanie, wtedy czujesz różnice. Przy przeciętnym spalaniu gazu rzędu 12 dm3/100 km - moim zdaniem jest to prawie niezauważalne. Pozdrawiam vper


Wybacz. jest to niemożliwe z technicznego punktu widzenia. Oczywiście mówimy o LPG I/II generacji z mikserem.
  
 
Kolega pewnie porownuje obecne odczucia przy jezdzie na LPG i noPB. Teraz podobne osiagi sa bardzo mozliwe, ale porownujac LPG do noPB przed zalozeniem instalki to nie ma bata - musi byc roznica.
  
 
W moim GSI mam parownik z kompem i silnikiem krokowym, regulacja co 10 tys. km, gaz tankuje tylko na firmowych stacjach a i tak na benzynie jest dynamiczniejszy Nie jest to przepaść, ale można to odczuć.
  
 
Dziękuję wszystkim za opinie i odczucia na temat zasilania GSI gazem. Pytanie które, zadałem być może nie było precyzyjne, ponieważ chciałem wysondować cel i sens modyfikacji GLI Bosch poprzez założenie mu głowicy i kolektora ssącego od GSI (kolektor wydechowy już jest) a na dolocie założenie "urządzenia wtryskowego" mono Bosch z wtryskiwaczem o większej wydajaności bez najmniejszej ingerencji w elektronike i rozrząd. Trochę mnie ciekawi czy to pojedzie i ewentualnie jak. Pomysł pewnie nie zostanie zrealizowny ale kto wie zimą się dosyć nudzę w pracy ( w zeszłym roku odbudowałem sobie Trucka ) dlatego jeżeli ktoś może mi tu odpowiedzieć na nurtujące mnie pytanie i lubi teoretyczne rozważania to zapraszam.
  
 
heh.
To już nie nasz wina że w LPG jest mniej energii chemicznej w jednostce objętości.
  
 
No ale jest w ogóle sens się tym zajmować czy ewidentna strata czasu?
  
 
Cytat:
2006-10-29 21:12:39, PLUS98 pisze:
No ale jest w ogóle sens się tym zajmować czy ewidentna strata czasu?


zależy Ci na efekcie czy na doświadczeniu?
  
 
Cieszyłbym się gdyby w wyniku takiego doświadczenia udało się przenieść obroty momentu max. tak z 500 w dół.
  
 
Obawiam się, że nikt jednoznacznie Ci nie odpowie. Jesteś pionierem. Działaj i opisz efekty.
  
 
Cytat:
2006-10-29 21:52:40, PLUS98 pisze:
Cieszyłbym się gdyby w wyniku takiego doświadczenia udało się przenieść obroty momentu max. tak z 500 w dół.



jest łatwiejszy sposób na przeniesienie momentu max. w dół