MotoNews.pl
  

Wyskakujący bieg wsteczny w skrzyni 5 Ritmo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Założyłem wczoraj do Zastavy skrzynie z Ritmo i wszystki byłoby pięknie gdyby nie ten jeb*** wsteczny.Gdy wrzucam bieg i puszczam sprzegło to po chwili słychac zgrzyt i wyskakuje.Reszta biegóe działa poprawnie.Prosze o szybką odpowiedz czy by sie dało to naprawic bez wyciągania skrzyni bo to juz 2 skrzynia i mam dosc juz.
  
 
problem moze tkwic w tym ze w zastawie o ile pamietam wsteczny sie wbija "w prawo w dol"wciskajac lewarek, tak? tak mialem w 128 coupe z taka skrzynka jak w zastawie, a w ritmo ktorym teraz smigam wsteczny wchodzi bez naciskania w dol poprostu"w prawo i w dol"

problem moze tez tkwic w zuzytych elementach mocujacych silnik i skrzynie do nadwozia, tuleje met.gum parcieja powstaja luzy i poprostu ruszajac do tylu moment przekazywany na kola " giba" silnikiem i skrzynia ktore sa polaczone z lewrkiem sztywnym wodzikiem i "wybija" bieg. czesta przypadlosc w f-127 f-128 i podobnych ze zuzytymi mocowaniami silnika

moze to byc tez awaria skrzyni...
  
 
Tez jak ostro ruszam do tyłu wyskakuje iwec go zawsze trzymam. Powód rozwalone, sparciałe poduszki silnika głownie dolna i górna bo boczne nie ma takiego tu znaczenia.
Otwórz maske wsiądz i jedz do tyłu zobacz jak silnik sie przegina - jakm ocno lata to bedą to poduchy
  
 
Cytat:
2006-10-26 23:06:54, krzysztof19 pisze:
Założyłem wczoraj do Zastavy skrzynie z Ritmo i wszystki byłoby pięknie gdyby nie ten jeb*** wsteczny.Gdy wrzucam bieg i puszczam sprzegło to po chwili słychac zgrzyt i wyskakuje.Reszta biegóe działa poprawnie.Prosze o szybką odpowiedz czy by sie dało to naprawic bez wyciągania skrzyni bo to juz 2 skrzynia i mam dosc juz.


Poza wymianą poduszek , o której piszą poprzednicy - ratuje cię dorobienie cięgien z możliwością regulacji długości i takie ich ustawienie , w którym wbijesz bieg do końca . Robi się to z gwintowanego pręta i nakręconych nań małych przegubów kulowych . Do kupienia w sklepach z częściami do ciężarówek i ciągników . Jak komuś braknie wyobraźni - zrobię zdjęcia .
  
 
Tak się składa, że przez dwa lata jeździłem Ritmulcem 130tc... Był ten sam problem, trzeba było cofać bardzo delikatnie, przy mocniejszym odpuszczeniu sprzęgła bieg poprostu wypadał. Nie wiem czym było to spowodowane, ale to chyba typowa dolegliwość skrzyni ritmo.
P.S
Nie wiem czy 130tc miała tą samą skrzynie co Twoja... na mojej było wybite Abarth
  
 
Cytat:
Nie wiem czy 130tc miała tą samą skrzynie co Twoja... na mojej było wybite Abarth

nie taka sama i na wybitym logo abarth-a konczylo sie powinowactwo tej skrzyni z abarth-em bo "bebechy" w srodku byly made in west germany by Zahnradfabrik Friedrichschaffen bardzo dobre skrzynie, u mnie w 125TC tez wypadal wsteczny


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-10-27 09:58:18 ]
  
 
aaa.. bo ritmo to takie auto, z mojego wypadały też różne inne rzeczy, nie tylko biegi
Wracając do tematu, ta skrzynia poza tym wstecznym była na prawde bardzo dobra, nawet sprzęgła nie trzeba było do końca wcidkać a biegi wchodziły elegancko
  
 
Cytat:
2006-10-27 09:51:09, rallymati pisze:
Tak się składa, że przez dwa lata jeździłem Ritmulcem 130tc... Był ten sam problem, trzeba było cofać bardzo delikatnie, przy mocniejszym odpuszczeniu sprzęgła bieg poprostu wypadał. Nie wiem czym było to spowodowane, ale to chyba typowa dolegliwość skrzyni ritmo. P.S Nie wiem czy 130tc miała tą samą skrzynie co Twoja... na mojej było wybite Abarth


To jest chyba kwestia indywidualnych przypadków - i skrzyni i kierowcy ...
15 lat jeździłem różnymi Ritmami ( 1,3+jeszcze skrzynia "4" , 1,5 ; 1,6 ) i w żadnym mi biegi nie wyskakiwały .
  
 
Nie no sprawdziłem i poducha jest ok.Jak dorobic mocowanie do skrzyni bo mi sie tylko trzyma na dolnej belce ta co jest do skrzyni przykręcona do budy i pasa przedniego a tam nie ma jak za bardzo jak dospawac uchwytu.Reszta biegów wchodzi maliowo i nie wyskakuja bo jak miałęm wczesniej taką samą skrzynie to wsteczny nie wyskakiwał na tych mocowaniach co mam.Dało by sie jakos cos zaingerowac w skrzyni bez wykręcania jej bo naprawde bez wstecznego to katorga a nie jazda.Waldek
  
 
Mysle że lizak dobry
A przytrzymać nie idze
  
 
No własnie ze nie da sie przyrtrzymac na siłe bo zgrzyta jak trzymam i niechce do końca tego rozpierd*** bo to juz 2 skrzynia w tamtej zmieliło satelity na różnicowym a w tej znowu wstecznego nie ma. Jak nie urok to sraczka
  
 
to wbij wsteczny wleż pod samochód odkreć lizaka i na maksa wciśnij (bo chyba do tyłu jest w tej skrzyni wsteczny) wybierak wskocz do fury odpal i jedz do tyłu wtedy masz chyba pewnosć że to nie poduszki czy dzwigna zmiany biegów - jak wyskoczy to na 100%skrzynia

ps nieraz poduchy wygladają na dobre a są sparciałe i sie przeginają np ja mam tą dolną niby ładną a jak ostro jade to biegi gubi nie idzie przekładać
  
 
Dobra Rosck dzięki bede sie z tym pierd*** za chwile jak nie pomorze to pierdole zakłdam 4 skrzynie orginalną.Dzięki za pomoc
  
 
wedłóg mnie powinieneś w swojej zośce zrobiś taki manewr
pod lewarkiem zmiany biegów popsuć ten system wciskanego wstecznego żeby wszysyko gładko chodziło i powinno być git
  
 
otóz to ze ten system wciskania jest ju dawno wywalony i bieg wchodzi gładko.Wymieniłem lizaka i poduche pod skrzynia i jest gitarka.Dzieki za info pozdrawiam
  
 
ale skrzynia 4ka ma lepszego kopa
  
 
Ja wiem czy ma lepszego mi leci na I biegu 60 . na drugim 100 takze nie narzekam na 5 skrzynie hehe pozdro