MotoNews.pl
  

Kontrloki w astrze II

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
posiada ktoś opis powyższych kontrolek! ostatnio zapaliło mi się coś na chwilę i nie wiem co!

szukałem na forum ale bezskutecznie! a książka serwisowa po niemiecku!

poszukuję również schematu interfejsu do TIS-a .
  
 
hm a co ci się zapaliło na moment
bo tych kontrolek jest sporo
to taki mały opis ze strony
TO

Kontrolki:- Czerwona kontrolka ładowania (z obrazkiem akumulatora) - powinna zgasnąć po zapaleniu silnika, a jeśli się dalej pali, to sygnalizuje słabe ładowanie akumulatora. - Czerwona kontrolka ciśnienia oleju (z obrazkiem olejarki) - powinna zgasnąć po zapaleniu silnika, a jeśli dalej się pali, to zbyt małe ciśnienie oleju - niski poziom oleju lub coś nie tak ze smarowaniem silnika. - Czerwona kontrolka hamulców (ze znaczkiem wykrzyknika w kółku) - w przypadku Astry G i niektórych Astr F powinna zgasnąć po zapaleniu silnika, a jeśli się dalej pali, to problem z hamulcami (niski poziom płynu hamulcowego, zaciągnięty ręczny), w przypadku niektórych Astry F ta kontrolka nie zapala się po włączeniu zapłonu, a tylko po zaciągnieciu ręcznego i w przypadku niskiego poziomu płynu hamulcowego. W Astrze F czasem montowano 2 kontrolki - jedna (P)- od hamulca ręcznego i drugą (!) od systemu hamulców, czyli od pozimu płynu. - Żółta kontrolka sprawności silnika (wizerunek silnika z piorunem) - powinna zgasnąć po zapaleniu silnika, a jeśli się pali, to problem z układem wtryskowym silnika - uszkodzony jakiś czujnik lub zły skład spalin albo problem z immobilizerem - wtedy kontrolka miga. Przy dwóch żółtych kontrolkach (jedna z samochodem i kluczem a druga z silnikiem) jedna gaśnie sama po kilku sek. a druga po odpaleniu silnika. - Czerwona kontrolka poduszek powietrznych - powinna się zapalić na kilka sekund i zgasnąć niezależnie od zapłonu (najczęściej nie jednocześnie z innymi kontrolkami), jeśli nie zgaśnie, to sygnalizuje uszkodzenie w układzie poduszek (najczęściej złączki), a jeśli gaśnie równo z innymi, to może sugerować brak poduszek. - Czerwona kontrolka ABS - powinna się zapalić na kilka sekund i zgasnąć niezależnie od zapłonu, jeśli nie zgaśnie, to sygnalizuje awarię ABS - często zły kontakt z którymś z czujników w piaście. - Żółta kontrolka świec żarowych w dieslu (z wizerunkiem grzałki) - po włączeniu zapłonu na zimnym silniku powinna zapalić się, gaśnie tym szybciej, im cieplejszy silnik, a gdy silnik jest dostatecznie ciepły może się wogóle nie załączać. Kontrolka ta zapala się na kilka sekund i po jej zgaszeniu należy uruchomić silnik. W trakcie jego pracy już się nie powinna zapalić. - Żółta kotrolka rezerwy paliwa: w niektórych Astrach nie występuje, w innych zapala się, gdy zaczyna być mało paliwa, a w jeszcze innych zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie sama po jakimś czasie, jeśli paliwa jest wystarczajaco. W Astrach II, gdy zaczyna być mało paliwa, kotrolka rezewy najpierw zapala się na stałe, a po jakimś czasie zaczyna migać poganiając kierowcę na stację paliw. - Żółta kontrolka elektronicznie sterowanego układu chłodzenia silnika (prostokącik z gwiazdką w środku i koreczkiem na prawej górnej linii) - świeci się kilka sekund po włączeniu zapłonu. Jeżeli lampka zaświeci się podczas jazdy: w ukladzie chlodzenia silnika lub w obiegu chłodzenia klimatyzacji wystapila usterka. Uklad elektroniczny przelącza się na tryb awaryjny. Można kontynuowac jazdę.
  
 
z tego co pamietam chodziło o kontrolkę od układu chłodzenia, w trakcie jazdy świeciła sia przez okolo 3min. potem samoistnie zgasła(nie wyłączałem silnika).

właśnie tego opisu szukałem, dzięki !
  
 
oi nie ma sprawy
jak mogę to pomogę