Demontaz kierownicy Escort 1991

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam prosbe o porade - nie moge zdemontowac kierownicy w moim nowo kupionym Escorcie 1991 1.4 - jadac na wprost jest troche krzywa, wiec chcialem ja przestawic o kilka zabkow....

Zdjelem przycisk klaksonu, pozniej drugi plastik i odkrecilem srube centralna. Kierownica nie chciala puscic. Walilem mlotkiem gumowym - nadal nic. Czy sa jeszcze gdzies jakies sruby trzymajace kiere ktorych nie odkrecilem?

Z gory dzieki za porade.
Sz.

  
 
włóż kluczyk do stacyjki i popuść blokqadę kierownicy.....może pomoże
  
 
niestety nie pomoglo - probowalem...

Albo sa jeszcze gdzies jakies sruby, albo musze mocniej walic mlotkiem, choc boje sie ze cos uszkodze przy okazji...

Sz
  
 
nie wiecej juz niema

a probowales psiknac np WD-40 lub pepsi cola


i pozostaw na chwile
puknij mlotkiem z boku

i pozniej od spodu

najwyzej odpadnie calosc

nie no zartuje ale sprobuj czyms popsikac mze pomoze
  
 
A kierownica trzyma sie na wałku 5 kątnym wiec za duzej regulacji nie masz moze cos ze zbieznoscia masz i dlatego kierownica jest lekko przesunieta
  
 
Tak jak pisze poprzednik w ten sposób nie "wyprostujesz" kierownicy, bo po przełożeniu będziesz miał krzywą tylko w drugą stronę... musisz podjechać na zbieżność, tam bezproblemowo przy regulacji ustawią Ci kierownice idealnie na wprost.
  
 
w zasadzie sa 3 powody dla których możesz mieć kierownice krzywo:
-nie masz zbieżności i dlatego tak właśnie ustawia sie ona w czasie jazdy
- masz zbieżność tyle że masz na drążkach za bardzo wkręcone z jednej a wygręcone z drugiej strony co spowoduje odchylenie kierownicy mimo zachowania zbieżności
- możesz mieć zgiętą felge (też może być zachowana zbieżność) lecz bicie felgi powoduje ustalanie innego toru jazdy i odchylenie na kierownicy
Regulacji kierownicy na kolumnie stanowczo ordadzam bo nie ma to żadnego sensu. (usuń przyczyne a nie skutek)
  
 
Moze nie calkiem w temacie i sie wcinam ale co powiecie na to ,zrobili zbieznosc kierownica jest prosto ale przy duzych predkosciach po wcisnieciu pedalu gazu mocniej ,skreca delikatnie w prawo ,,a po zdjeciu nogi z gazu w lewo oczywiscie minimalnie ale zauwazalnie.