Skandynawski system oświetlenia do jazdy dziennej.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeczepałem wyszukiwarkę i nie znalazłem nic na ten temat. Chodzi o automatyczne gaszenie i zapalanie świateł mijania. Mam to w swojej Omesi i bardzo jestem z tego zadowolony. Może ktoś jest zainteresowany taką modyfikacją? Powiem jeszcze tyle, że moja Omesia miała już odpowiednią instalację, a z mojej strony montaż polegał na wpięciu odpowiedniego przekaźnika.
  
 
Cytat:
2006-10-29 19:00:11, pablo730 pisze:
Przeczepałem wyszukiwarkę i nie znalazłem nic na ten temat. Chodzi o automatyczne gaszenie i zapalanie świateł mijania. Mam to w swojej Omesi i bardzo jestem z tego zadowolony. Może ktoś jest zainteresowany taką modyfikacją? Powiem jeszcze tyle, że moja Omesia miała już odpowiednią instalację, a z mojej strony montaż polegał na wpięciu odpowiedniego przekaźnika.



Większość będzie napewno zainteresowana co i jak. Jak masz szczegółowe dane na ten temat to dawaj je tutaj. Już jestem ciekawy.
  
 
klik klik - słabo szukałeś
  
 
Nie chodzi mi o jakieś wpinki w instalację z allegro, tylko o profesjonalne doposażenie auta, tak jak to przewidział konstruktor na rynki skandynawskie. Jak ktoś patrzył w skrzynkę bezpieczników to pewnie zastanowił się co znaczy symbol S i to właśnie ten trop. Można też prześledzić schemat instalacji elektrycznej auta i jest tam rozrysowana ta modyfikacja. Niech ktoś mi napisze na priva jak wstawić zdjęcia, a ja dla dobra społeczności chętnie opiszę szczegółową poradę łącznie z tym jak ustawić zwłokę, która jest przydatna dla wymrożonego akumulatora.
  
 
a ja wam powiem ze wpadlem na jeszcze inny pomysl mam zamiar zalozyc obok halogenow swiatla do jazdy dziennej na zwyklych zarowkach 21 wat i podlaczyc je na stale z zaplonem na zasadzie swiatel mijania a swiatla mijania wlaczane dopiero wlacznikiem na zyczenie kierujacego ogolny koncept mam juz w glowie ale projekt zrealizuje dopiero na wiosne i w zaleznosci jakie lampy kupie wystawie je na zewnatrz lub przykryje siatka jak na grill kamei ktory notabene mam i uwazam ze bedzie to rozwiazanie pasowne
  
 
Cytat:
2006-10-29 21:16:18, pablo730 pisze:
Nie chodzi mi o jakieś wpinki w instalację z allegro, tylko o profesjonalne doposażenie auta, tak jak to przewidział konstruktor na rynki skandynawskie. Jak ktoś patrzył w skrzynkę bezpieczników to pewnie zastanowił się co znaczy symbol S i to właśnie ten trop. Można też prześledzić schemat instalacji elektrycznej auta i jest tam rozrysowana ta modyfikacja. Niech ktoś mi napisze na priva jak wstawić zdjęcia, a ja dla dobra społeczności chętnie opiszę szczegółową poradę łącznie z tym jak ustawić zwłokę, która jest przydatna dla wymrożonego akumulatora.



Pablo730,
Masz pełno uploadów, gdzie możesz wrzucić jakiekolwiek zdjęcia, potem tylko kopiujesz linka i wklejasz na forum jako "adres URL" i po sprawie...
Dawaj szybko, bo jestem ciekawy, chociaż powiem szczerze, że jak musisz pamiętać osobiście o włączeniu świateł, to ćwiczysz mózg, a to procentuje teraz i zaprocentuje na starość...
  
 
JEMI,
też o tym myślałem.
jak zrobisz to nie zapomnij sie tym pochwalic co i jak zrobiles.
Hella ma ciekawą propozycję.
  
 
Jeżeli mogę wyrazić swoją opinię to powiem szczerze jestem przeciwny takim rozwiązaniom. Grzebać i patroszyć kable a już wstawiać dodatkowe oświetlenie to już kompletne nieporozumienie. Wsiadasz włączasz i po zawodach. Jeżeli gadżet jest fabrycznie zamontowany niech będzie albo jak się ma fabryczny moduł gotowy do wpięcia to inna jazda.

Pozdrawiam
  
 
sztomber zobacz te tez od helli
null
nizle sa gieroy kazdy robi co mu sie podoba jak to sie mowi "jeden lubi corke a drugi matke"hehe
  
 
Pablo, gdzie jest to gniazdo na owy "przekaźnik", w której skrzynce na bezpieczniki?
Znalazłem miejsce na bezpiecznik, ale nie wiem gdzie jest gniazdo - pewnie 8lub9 stykowe.

Zrobię taki układ jak oryginał tylko muszę mieć wzór gniazda!
  
 
od dawna myśle nad założeniem świateł do jazdy dziennej, ale jest problem z wyborem lamp. Obecnie na polskim rynku jest mało takich produktów, (o jakiś no name, czy Made In China nawet nie myśle). Interesi mnie tylko Hella, Valeo itp
Jest spora szansa na to, że wejdzie obowiązek używnia świateł przez cały rok, a wtedy rynek będzie zalany różnymi tymi lamp.
I chyba warto poczekać. (tylko ile )

ps1. św. do jazdy dziennej muszą zapalać się razem z tylnimi
ps2 św. do jazdy dziennej wg. polskich przepisów muszą być w określonym polu przodu auta, a grill w omedze jaki by nie był nie łapie się w nim. Pozostaje tylko montaż w zderzaku.
Ma ktoś założone jakies takie lampcie? Może foto??
  
 
W/g wymiarów podanych w polskich przepisach to idealnie w Omedze pasują w kratkach w zderzaku obok halogenów. Powinny też załączać się razem z tylnymi pozycyjnymi ale nie z przednimi pozycyjnymi. No i wyłączać po włączeniu świateł mijania/drogowych
Gra warta świeczki bo bezpieczeństwo dużo wyższe no i zużycie paliwa mniejsze po zastosowaniu małych żarówek np zamienników diodowych.
  
 
pablo zaqpodaj jaki przekażnik i gdzie wpiać niech sie cieszą tym dobrodziejstwem wszyscy miłośnicy bestii
  
 
Cytat:
2006-11-02 10:18:00, czacha pisze:
Interesi mnie tylko Hella, Valeo itp



A może coś takiego polskiego?
  
 
dajcie sobie spokó z poprawianiem "Pana Boga " zaprojektowano bez dodatkowych swiateł i tak powinno pozostać
  
 
Dzisiaj będą zdjęcia i dokładne opisy. Scooby dobrze kombinuje, bo układ jest bardzo prosty. Jeżeli go nie kupisz, to zrobisz klona za około 30 zł.
  
 
Cytat:
2006-11-02 10:48:52, kuba pisze:
A może coś takiego polskiego?



nie są złe, ale szukam właśnie czegoś innego, bardziej interesi mnie lampa z gładkim szkłem, tj. nieryflowanym. Oryginalne halogeny z omegi dobrze wyglądają ze zwykłymi lampami, ale z soczewką czy xenonem już nie bardzo. (zobacz np. jak to wygląda w omce C, jest dużo lepiej)
  
 
Cytat:
Scooby dobrze kombinuje, bo układ jest bardzo prosty. Jeżeli go nie kupisz, to zrobisz klona za około 30 zł.


Masz rację, 30zł może się zamknąć koszt materiałów.Najdroższe są przekaźniki miniaturowe i obudowa.
Jeśli jest gniazdo do wetknięcia to po kłopocie.
Ja znalazłem tylko miejsce na bezpiecznik i taka zworke do kodowania.
Pod nogami kierowcy ani pod maską nie było gniazda.
W/g schematu musi być 8 styków, czyli gniazdo pewnie ma 9 tylko gdzie go szukac?
Prosty układ zrobic to nie kłopot, ja mam ochotę na sterownik z miniprocesorem, wtedy właczenie i wyłaczenie układu będzie bez dodatkowego pstryczka
  
 
Jest już moja porada. Życzę udanej zabawy.
  
 
O i te rozwiązanie podoba mi się bardzo. Żadnego ciagania kabli, robienia dziur, dodatkowych świateł itp. a jakie funkcjonalne zarazem. Dobra robota.

Pozdrawiam