MotoNews.pl
  

Sportowy wałek rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy wie ktos gdzie takie mozna dostac do samarki 1,3? U światka jest ale cena to 760zl to troche duzo:/ czy poprostu tak kosztuja te walki? pozdrawiam! aha i co daje taki wałek??
  
 
Właśnie słuchajcie jakie są alternatywy dla świątka? W krakowie jest chyba jakiś heinrich czy jak mu tam i zdaje się że robi też do łady? Ktoś ma jakieś dokładniejsze informacje? No i jeszcze zamówienia z węgier. Przypomnie ktoś ceny ich i gdzie zamawiać?
  
 
ech
do samary:
Master Motor
czy master sport rosja.
na mopjej stronce vfts.prv.pl jest link

A wegierskie w havassy motorsport

tenglyek albo tengleyek na www.zsiguli.hu

Chyba jest gdzies Kenta i La7 walek do ladzianek - w GB
to tyle co znam.
Aaa i pewnie cos by w czechach wynalazl.


w kraku jest ktos kto robi, ale nie znam go osobiscie. Slyszlame nie najlepsze opinie o jego walkach, ale i dobre tez s;yszalem.
Sam dzwonilem do niego kiedys coby mi skopiowal walek z wegier - zdaje sie ze cos ponad 200 zlotych mialo to kosztowac. ale ze problem rozwiazal sie inaczej i lepiej, nie korzystalem z jego uslug.
Nie wiem czy to pan Heinrich czy jak mu tam

  
 
W Krakowie robi p.Halczyński strona jego firmy
  
 
czy zamontowanie takiego wałka daje duze rezultaty? tzn widoczne?
  
 
Cytat:
2006-10-31 21:43:12, Weider pisze:
czy zamontowanie takiego wałka daje duze rezultaty? tzn widoczne?


Weider, zamontowanie takiego wałka bez innych przeróbek nic Ci nie da, a raczej pogorszy osiągi silnika. Pod konkretny wałek trzeba przygotowac głowicę (splanowanie, korekta kanałów i zaworów), przerobić lub zastosować inny gażnik, może odelżyć zamach itp. Tuning to niestety sprawa kompleksowa i nie wystarczy założyć innego wałka i od razu cieszyć sie 10 kucykami więcej.
  
 
Generalnie pod sportowy walek musisz miec odpowiednie CR(stopien sprezania=compression ratio)
Jak to osiagniesz - to juz Twoja sprawa.
Druga sprawa to taka ze sportowy walek na ogol(ale nie zawsze) ma dluzsze czasy otwarcia=wieksze napelnienie cylindrow- aby je moc napelnic musisz zrobic dostep powietrza, powiekszyc kanaly, wieksze zawory, lepszy dolot-4gardziele po 1 na cylinder, albo 2 bardzo duze.
  
 
Cytat:
2006-10-30 21:12:07, Tical pisze:
W Krakowie robi p.Halczyński strona jego firmy



Za przeróbkę wałka do 2107 chce 195zł. Trzeba dać swój wałek a po wszystkim oddać do azotowania. Dobra oferta wg mnie!
  
 
no to widze ze z tego co piszecie to tez niejest taka prosta sprawa jakby mi sie wydawala
  
 
Cytat:
2006-11-01 20:19:32, Weider pisze:
no to widze ze z tego co piszecie to tez niejest taka prosta sprawa jakby mi sie wydawala



nie no sprawa jest prosta, rozbierasz silnik... co kiepskie wymieniasz co za ciezkie robisz lżejsze co z amałe powiekrzasz, co nierówne wygładzasz... to samo z buda... i skrzynia potem trakcja jezdna tu poszerzyc tam obnizyc nie ma co utwardzac do cywilnej jazdy..i mało kto cie dogoni
proste nie??
  
 
Cytat:
2006-10-31 21:43:12, Weider pisze:
czy zamontowanie takiego wałka daje duze rezultaty? tzn widoczne?


Zależy jaki wałek. Biorąc wałek GT od Świątka nie musisz przerabiać silnika, ale efekt będzie nikły.
Ja po założeniu wałka R od światka zyskałem w 2107 1300 ok 10KM. Silnik miałem dość dłubnięty i na seryjnym wałku miał ok 80 KM (chyba 82-musiałbym poszukać) po założeniu wałka urosła moc do ponad 90KM. Najszybsza, najlepsza (i pewnie najmocniejsza) Łada w LKP. oh , ah cud miód
  
 
Cytat:
2006-11-02 06:33:06, Yanosik pisze:
ponad 90KM. Najszybsza, najlepsza (i pewnie najmocniejsza) Łada w LKP. oh , ah cud miód

z czego 50 sie pasie na łące...a 20 poszło po betonie


ty bo w piórka obrośniesz....


[ wiadomość edytowana przez: arsen dnia 2006-11-02 07:49:00 ]
  
 
true
  
 
Cytat:
2006-11-02 17:31:34, Krzysztof-Fleszer pisze:
true


Każdy widział jak jeździła w Słomczynie albo Mikorzynie
  
 
Cytat:
2006-11-02 23:14:56, Yanosik pisze:
Każdy widział jak jeździła w Słomczynie albo Mikorzynie

no ja nawet czułem... ale ja sprzedałes.. i koniec OT
  
 
czy ktoś może mi doradzić jaki wałek mam wybrać?!na wiosnę zabieram się za głowicę-planowanie,większe zaworki,polerka,gażnik z większymi dyszami i nie wiem jaki wałek wstawić-jedni twierdzą że 272 mi wystarczy a inni że lepiej 296!nie mam kompletnie doświadczenia w tym temacie,proszę o wypowiedzi osób znających temat-dzięki
  
 
Cytat:
2006-12-19 01:22:17, jacek2107 pisze:
czy ktoś może mi doradzić jaki wałek mam wybrać?!na wiosnę zabieram się za głowicę-planowanie,większe zaworki,polerka,gażnik z większymi dyszami i nie wiem jaki wałek wstawić-jedni twierdzą że 272 mi wystarczy a inni że lepiej 296!nie mam kompletnie doświadczenia w tym temacie,proszę o wypowiedzi osób znających temat-dzięki



Kiedyś gdy ja też sie zastanawiałem, zasięgnąłem opini Zoliego z LBK. Odpisał mi tak:

Cytat:
The smallest camshaft is mine, 272 degrees, this is almost nothing
compared to a normal camshaft.
For street use I'd recommend the 296. It runs smooth, so dont
be scared of the big number.
Other camshafts are 312, 316, 328. These are recommended for race use.


a takze:
Cytat:
I definitely dont recommend the 272, you would not be satisfied.
Believe me, 296 is the very best choice.
Your engine will run smooth, I swear on my crankshaft bearings .
Truely!



Ja mam 296 i jesem naprawde zadowolony, z tym że jeszcze nie dograłem go jak trzeba bo mam ustawiony na znaki
Wolne mam ustawione na 1200. Myślę ze powinineś pomyśleć własnie o rtakim wałku.
pzdr
  
 
Cytat:
2006-12-19 07:17:26, zax pisze:
Ja mam 296 i jesem naprawde zadowolony, z tym że jeszcze nie dograłem go jak trzeba bo mam ustawiony na znaki Wolne mam ustawione na 1200. Myślę ze powinineś pomyśleć własnie o rtakim wałku. pzdr


tylko zastanawiam się czy będę w stanie ustawić wolne obroty na zmodyfikowanym gażniku ładowskim lub polonezowskim?webera czy innego cuda nie zamierzam wstawiać także trochę boję się czy taki gażnik wystarczy do wałka 296?!
  
 
Pownien wystarczyc- na wegrzech widzialem taka lade na seryjnym gazniku - pewnie pomodyfikowanym.
A jeszcze do poprzednich wypowiedzi co do najmocniejszej lady ze jezdzila najszybciej - nie oznacza ani troche ze byla czy jest najmocniejsza. Sila przykladana na kola jest mniej wiecej ta sama stale. O tym jak szybko auto przyspiesza-swiadczy przyspieszenie. Ale sila to iloczyn przyspieszenia i masy.
Jesli zmniejszymy mase-przyspieszenie wzrosnie- i tak wybebeszona calkowicie lada Yanosika rozpedzala sie najszybciej.I to jest to co ktos napisal juz dawno temu, najlepiej zbic mase ile sie tylko da-chyba w watku jak zrobic lade do driftu czy cos w tym stylu.

A co do 296 - to zawsze slyszalem ze to walek rajdowy. wymaga duzego Cr do poprawnej pracy.
  
 
Cytat:
2006-12-19 10:34:50, Krzysztof-Fleszer pisze:
A co do 296 - to zawsze slyszalem ze to walek rajdowy. wymaga duzego Cr do poprawnej pracy.



Bo tak jest...to 272 jest do tuningu ulicznego, poprawa osiagów jakieś 20 %. 296 traktowany jest już jako rajdowy....i teraz myślę że dla jacka taki byłby lepszy W sumie chyba Janosik miał taki i nie narzekał.....tyle ze mój 296 jest HMS a Yano świątka.