Grzanie espero 1,8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam taki problem espero.
Po włączeniu silnika i jeździe około 15 minut strasznie się grzeje. Temperatura dochodzi do drugiej kreski. Mimo włączenia wentylatora schodzi maksymalnie do płowy skali. Wymieniłem już termostat na nowy i nic, przełożyłem korek od zbiornika wyrównawczego i nic. Co może być tego przyczyną.
  
 
Prawdopodobnie wlacza Ci sie wentylator dopiero jak wskazowka dochodzi do 3/4 skali. Moz etak byc dlatego ze padl Ci rezytsor od wolnych obrotow wentylatora. u siebie mam tak samo. Normalnie wentylator powinien wlaczyc sie jak wskaznik jest troche ponad polowa skali ( pierwszy bieg wentylatora ). A jezeli chodzi o to ze wskazowka wrac Ci do polowy skali...to BARDZO DOBRZE swiadczy o Twoim termostacie. trzyma temperetura silnika idelanie, tak powinno byc.

Korzystajac z okazji, chcialbym sie od Was dowiedziec gdzie w necie mozna kupic ten nieszczesny rezystor do pierwszego biegu wentylatora.
dzieki
  
 
Cytat:
2006-10-31 10:41:31, papciak pisze:
Prawdopodobnie wlacza Ci sie wentylator dopiero jak wskazowka dochodzi do 3/4 skali. Moz etak byc dlatego ze padl Ci rezytsor od wolnych obrotow wentylatora. u siebie mam tak samo. Normalnie wentylator powinien wlaczyc sie jak wskaznik jest troche ponad polowa skali ( pierwszy bieg wentylatora ). A jezeli chodzi o to ze wskazowka wrac Ci do polowy skali...to BARDZO DOBRZE swiadczy o Twoim termostacie. trzyma temperetura silnika idelanie, tak powinno byc. Korzystajac z okazji, chcialbym sie od Was dowiedziec gdzie w necie mozna kupic ten nieszczesny rezystor do pierwszego biegu wentylatora. dzieki



Mnie went się załącza przy 3/4 skali i jest to pierwszy bieg. Skąd wiesz że rezystor się zjarał?
Ja zdaje się mam takowy w garażu (uzywany). Jak znajdę to napiszę. Koszt 10 pln wraz z przesyłką.

hucu5:
opisywane zjawisko występuje podczas jazdy na trasie, czy tylko w korkach?
bo jeśli tylko w korkach to nie ma co się martwić.
  
 
Cytat:
2006-10-31 13:23:59, Robert_S pisze:
Mnie went się załącza przy 3/4 skali i jest to pierwszy bieg. Skąd wiesz że rezystor się zjarał? Ja zdaje się mam takowy w garażu (uzywany). Jak znajdę to napiszę. Koszt 10 pln wraz z przesyłką. hucu5: opisywane zjawisko występuje podczas jazdy na trasie, czy tylko w korkach? bo jeśli tylko w korkach to nie ma co się martwić.



a no wiem stad, bo kiedys wlaczal sie jak wskazowka byla troche powyzej polowy (wolne obroty). teraz sie wlacza dopiero w 3/4 skali i sa to szybkie obroty.
  
 
A od startu nie nagrzewa Ci się podejrzanie za szybko ?
Bo jak tak to kat może być zapchany
  
 
samochód grzeje się nawet podczas jazdy na trasie temperatura dochodzi do 2 kreski
  
 
to faktycznie cos dziwnego z tym grzaniem bo u mnie w 1,5 wiatrak sie nawet latem w korku niewłącza
  
 
Cytat:
2006-11-02 10:39:09, hucu5 pisze:
samochód grzeje się nawet podczas jazdy na trasie temperatura dochodzi do 2 kreski


sprawdź po rozgrzaniu auta czy na postoju chłodnica jest gorąca i porównaj lewy i prawy bok - powinna być gorąca mniej więcej tak samo. jeśli tylko strona od pasażera jest gorąca to masz kłopot.
sprawdź później czy woda tryska do zbiorniczka wyrównawczego z górnej rurki o małej średnicy.

Wg mnie przyczyny mogą być dwie:
- niedrożność chłodnicy, przewodów, lub nie otwierający się termostat
- uszkodzona pompa wody. Słyszałem, że niektóre pompy mają wirnik wykonany z materiału, który rozpuszcza się w płynie i po pewnym czasie jego łopatki zaczynają znikać...


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2006-11-02 12:08:00 ]
  
 
Robert_s
U góry w zbiorniczku woda tryska ale sprawdzę chłodnice, ale z tego co pamiętam (bo to auto ojca) była gorąca z dwóch stron. Nie wiem czy to nie jest pęknięta głowica. Auto ma 200 000 tys przebiegu i nie zmienianą pompę.
  
 
Cytat:
2006-11-03 08:16:26, hucu5 pisze:
Robert_s U góry w zbiorniczku woda tryska ale sprawdzę chłodnice, ale z tego co pamiętam (bo to auto ojca) była gorąca z dwóch stron. Nie wiem czy to nie jest pęknięta głowica. Auto ma 200 000 tys przebiegu i nie zmienianą pompę.



hmmm na odległość nic mi w takim razie do głowy nowego nie przychodzi...
mozna jeszcze sprawdzic czujnik temperatury silnika (w 1,8/2,0 nad termostatem)
  
 
Cytat:
Auto ma 200 000 tys przebiegu i nie zmienianą pompę



Moje ma 235 tys km przebiegu i tez nie zmieniana pompe.. i chodzi dobrze