MotoNews.pl

Czy alternator może wpływać na wolne obroty itd?

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie niestrudzonych Esperomaniaków i Sympatyków klubu!!!
Postaram się precyzyjnie:
objawy:
----------
1. (poruszane wcześniej na forum) nierówna praca slnika na jałowym
2. (to umacnia moje podejrzenia) rególarne trzaski w odbiorniku radiowym, w zależności od obrotów zmienia się ich częstotliwość

Ewidentna zależność od temperatury i wilgotności.

Pytanie czy praca alternatora może wywoływać podobne objawy??
----------
Kojarzy mi się z jakimiś przebiciami, może ze strony alternatora(?)
Przyznaję, że jestem w dziedzinie elektryki lajkonikiem
Pozdrawiam, Darek.

PS Alti jest wymieniony, pewnie po regeneracji bo kosztował jakieś 300pln ok. 2 lata temu.

[ wiadomość edytowana przez: mswalcza dnia 2006-10-31 21:52:10 ]

Oczywiście, że alternator wpływa na obroty biegu jałowego.
Jak wiadomo jest on napędzany paskiem klinowym, bezpośrednio od wału korbowego.

Im większe obciążenia elektryczne przyjmuje alternator, tym ciężej jest go "poruszyć", więc (najprościej rzecz ujmując) wał korbowy ma coraz bardziej utrudnione zadanie.

Łatwo to sprawdzić, pozostawiając auto pracujące na wolnych obrotach i włączając odbiornik wymagający dużego nakładu energii, np. ogrzewanie tylnej szyby + lusterek.

Zauważ, że obroty chwilowo spadną, po czym komputer sterujący pracą silnika, tak wyreguluje ilość podawanego powietrza (poprzez silniczek krokowy) oraz paliwa, że obroty ustabilizują się na wymaganym poziomie.

Jest to tzw. zdrowy objaw.

Natomiast, czy akurat alternator jest przyczyną opisanych przez Ciebie problemów, czy są to np. kable wys. napięcia (bardzo podobne objawy) można stwierdzić po obejrzeniu autka.

Pozdrawiam - SpeedR