MotoNews.pl
2 śruba mocujaca wahacz - zerwany gwint! (16428/267)
  

śruba mocujaca wahacz - zerwany gwint!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Porażka totalna!
Nie mogę dokręcić na max śruby mocującej wahacz (silenblok pionowy). Efekt końcowy jest taki, że lata mi wahacz i nieprzyjemnie stuka. Macie jakiś sprawdzony patent na wymiane tej nakrętki? Jak sie do niej dostac? od strony kabiny? HELP!

Pozdrawiam,
  
 
Mówisz o tyle, jak można zerwać tak zajebistą nakrętke szczególnie że one są wzmacniane.
  
 
Cytat:
2003-05-18 00:23:47, DamianSz pisze:
Mówisz o tyle, jak można zerwać tak zajebistą nakrętke szczególnie że one są wzmacniane.



Mowa o wahaczu przednim.
Podnosiłem juz tapicerke pod nogami kierowcy i nie ma tam żadnego tunelu, sama blacha... chyba będę wiercił...
  
 
Jeśli jest zerwany gwint w tym miejscu, gdzie nakrętka powinna łapać, to, jeśli możesz daj grubą podkładkę tak, żeby łapała wcześniej. I tyle.
  
 
Cytat:
2003-05-18 12:32:32, HeniekWT pisze:
Jeśli jest zerwany gwint w tym miejscu, gdzie nakrętka powinna łapać, to, jeśli możesz daj grubą podkładkę tak, żeby łapała wcześniej. I tyle.



Tak, tylko że gwint poleciał na nakrętce
  
 
Domyślam sie, że nie mieliscie takich problemów.
Też chciałbym nie mieć...
  
 
Exen wytłumacz mi jedno śruby na których są mocowane wachacze to niesą zwykłe sróby tylko wzmacniane i jest to śruba o ile dobrze pamiętam fi 8, żeby zerwać gwint to trzeba niezłej siły do tego, jednym słowem jesteś zdolny.
  
 
Cytat:
2003-05-19 21:45:54, DamianSz pisze:
Exen wytłumacz mi jedno śruby na których są mocowane wachacze to niesą zwykłe sróby tylko wzmacniane i jest to śruba o ile dobrze pamiętam fi 8, żeby zerwać gwint to trzeba niezłej siły do tego, jednym słowem jesteś zdolny.



Witam!
Śruby sa faktycznie mocne ale nakrętki nie wiem. Tak jak juz wspomniałem wcześniej gwint puścił na nakrętce przyspawanej w karoserii. Nie ma praktycznie do niej dostępu. Nie można nawet dorzucić dodatkowej z dobrym gwintem na tzw. kontrę. Najlepszą metodą wydawałoby sie, że jest dojście do niej od wewnętrznej strony auta (pod pedałem hamulca). Podniosłem juz wykładzinę w aucie ale nie ma tam żadnego dojścia. Czyżby GM nie przewidział takie sytuacji?
A gwint rozsypał się pewnie tylko dla tego, że sama śruba nie była mocno przykręcona i podczas pracy wahacza wyrobił sie gwint.
Nie sądzę, aby ktoś rękoma przekręcił ten gwint.

Śmiechu może faktycznie jest kupa, ale ja mam naprawdę duży problem. Pytając Was tu na forum liczyłem, że odezwą sie użytkownicy starszych aut, gdzie taki problem faktycznie już mógł sie pojawić. Jak widać kompletna cisza a fachowców jest tu dużo.

Pozdrawiam,
  
 
Szczerze mówiąc nie bardzo wiem jak Ci pomóc o ile dobrze zrozumiałem to co piszesz to urwała Ci się cała śruba (oderwał się zaspawany, albo inaczej umocowany łeb śruby) bo inaczej to musiałaby być szpilka, a tego raczej nie robili. Jedyne co mi przychodzi do głowy to udać się do kogoś kto ma spawarkę i przyłapać tą śrubę od zewnątrz, i wtedy będziesz mógł spokojnie dokręcić.
Nie wiem czy to jest możliwe, ale mówie to jedyny pomysł.
  
 
A ma ktoś jakieś fotki z książki do Astry pokukamy i coś poradzimy robiłem coś podobnego w Polo siostry. Niewiem jak tam jest wachacz mocowany bo w Vesi jest mocowany do łoża pod silnikem a łoże do karoserii. Exen jak masz książke i możliwość skana to prześlij i pomyślimy ale jedyny sposób to wyciąć starą i dospawać nową lub na tą dospawać nową.
  
 
Dobra już sprawdziłem jeśli to jest podobnie jak w Kadziu to masz niekiepski problem. Do nadwozia jest przyspawane nakrętki, w które są wkręcane sruby mocujące obejmę silentbloku. Jeśli to jedna z tych nakrętek padła to nie wiem co robić.
Mogę pokazać skan rysunku, tylko nie wiem jak to zrobić.
  
 
Tak, więc nie ominie mnie wycinanie (rozwiercanie) karoserii od wewnątrz auta. W inny sposób sie do niej nie dostane.
  
 
Nie jestem pewien czy to chodzi o program TIS.
Wiem, że jest program w którym cała karoseria astry jest pocieta na drobne kawałki. Chciałbym zobaczyć tą część karoserii gdzie wspawana jest ta nakrętka. Chciałbym sie poprostu upewnić, że dostane się przez podłogę do niej...
Dysponuje ktoś z Was takim programem? Mógłby przesłać mi screena?
  
 
Heniek zapodaj skana na adres fazzie@poczta.fm

[ wiadomość edytowana przez: DamianSz dnia 2003-05-21 13:33:08 ]
  
 
No dzięki chłopaki, juz mam nakrętkę dospawaną. Dostaliśmy sie od strony kabiny. Wystarczy przebić taką cieńką blaszkę i wszystko jak na dłoni. Pozdrawiam.
  
 
Widzę że problem rozwiązany, więc nie będe przesyłał, chyba że bardzo chcesz .
Pozdr
  
 
Jeżeli problem rozwiązany to niechce tego skana dzięki.