MotoNews.pl
  

Brak światła ,,STOP-u"" na klapie bagażnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !!!
Dziś zobaczyłem że nie mam światła stop-u na klapie bagażnika.
są kierunki i pozycje a stopu nie, jak podpiąłem ,,na krótko'' przewód plusowy od świateł w błotniku do tego na klapie to się świeci. Znaczy to że żarówki są w porządku i minus też dochodzi , ale gdzie się podział plus??? Gdzie szukać przerwy w obwodzie?
CHELP
  
 
nie stresuj sie tak bardzo...po prostu w espero w serii nie ma swiatel stopu na klapie..mozna to podpiac np pycel chyba tak zrobil..ale normalnie swiatla stopu sa tylko w bocznych lampach..pozdrawiam
  
 
ok. dzięki już idę podłączać


ale to trochę dziwne ,że nie podłączyli
tak jak z tym czujnikiem płynu spryskiwaczy
jest kontrolka a brak czujnika
  
 
I ja też poszedłem sprawdzić i Bez sens! W klapie są ciekawostki przyrodnicze
1) zaróweczka dwuwłóknowa pozycyjna
2) obok taka sama ale jednowłóknowa nie podłączona wcale (tzn jest tam przewód, ale nie doszełem w którym momencie jest koniec)

Nie kumam! Jest jakiś prosty sposób zmostkowania tego, na krótkim odcinku, zeby nie trzeba było ciągnąć do stopu na boczkach?

Szkoda żeby się tak marnowały te żarówki chiba, ze to zapasowe
  
 
Okazłało się że jestem laikiem! To co myśłałem miało być nie podłączonymi żaróweczkami z kabelkami - to jest poprostu przeciwmgielne Ja brałem dolne czerwone odblaski za takowe światełka.
Jednak zastanawia mnie rzecz taka, że żaróweczka dwuwłuknowa pozycyjna w klapie jest w oprawce z jednym stykiem, czyli to co mogło by świecić "stop" jest niewykorzystane.
I tu nasuwa mi się pytanie: mozna dokupić oprawki z dwoma stykami na dole? Czy moze jest prostszy sposób podłączenia tam drugiego styku?
  
 
Samych oprawek pasujących do kloszy chyba nigdzie nie dostaniesz - trzeba by chyba trafić całe lampy tylne (np potrzaskane) te co są w błotniku i z nich wyjąć. Pozatym zgodnie z polskimi przepisami można miec 2 światłą stopu więcej ale wtedy ilość musi być niepażysta - czyli nie mogą być 4 - musi byc 5.
Zapewne dlatego w polskiej wersji zrezygnowali z kabelków do dwóch dodatkowych gdy rezygnowali z środkowego.
  
 
Spox! Środkowy się założy najpierw i będzie git! Tylko nie mogę zrozumieć co za pojebane prepisy???? Zamiast się cieszyc ze gostkowi nie wjadą w dupę to wymyślają przepisy jakieś
A wiesz może jak to jest argumentowane?
  
 
Witam!
Wydaje mi się, że Ziaja wprowadza Was w błąd. Zgodnie z polskimi przepisami samochody zarejestrowane po raz pierwszy przed 30 czerwca 2003 r. (czyli na dzień dzisiejszy wszystkie) mogą mieć 2, 3 lub 4 światła STOP.
Samochody zarejestrowane po 30 czerwca 2003 r. będą musiały mieć tylko 3 światła.
Pozdrawiam
major
  
 
Jak to w końcu jest z tymi przepisami
Ja wczoraj podłączyłem i mam teraz piękne stopy
Mam również dodatkowy u góry więc razem robi sie 5
Nie będzie rzadnych problemów ???
  
 
ZDECYDOWAĆ SIĘ!!!! Jest ktoś kto jest o tym przekonany? Jak to jest w istocie?
  
 
Załącznik nr 6 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262).
Pozdrawiam
major
  
 
...i szukajcie sobie w necie
  
 
i znalazłem ale nic z tego nie wiem hi hi ..... to się chyba nazywa analfabetyzm
USTAWA
  
 
hmmm wiec mozna to podlaczyc przedluzajac po prostu z poprzednich zewnetrznych stopow kabelki, czy trzeba dokupic jakies oprawki czy cos ?

bo w koncu pomieszaliscie mi
  
 
A tam przepisy Ja te swiatla mam od jakiś 5 lat i zadnych problemow a wygladaja swietnie !!!


Raff
  
 
Nie trzeba zmieniać żadnych oprawek wystarczy i tu posłuże się cytatem z wiadomości na prv
Cytat:
2003-05-30 14:35:00, Lotuss napisał:
Zwykłym kabelkiem. Końcówki zalutowane mniej więcej na kształt brakującego styku. Przeciągnąłęm dopinając do rurki z przwodami najpierw od prawej oprawki do lewej, a później do lewej oprawki stopu w błotniku. Wszystko co kilkanaście centymetrów spinałem do rurki tak aby kabel nie zachaczył gdzieś i jest ok.

Pozdrawiam
Lotuss



I tak będe zaraz działał i będzie git!
  
 
I już mam Właśnie zrobiłem sobie dodatkowe światła stopu w klapie!! Jest cool! Teraz mnie będzie widać jak zachamuję
Ale sie namęczyłem troche uff
  
 
To chyba będę musiał do ciebie podjechać . Od "zawsze" chciałem mieć cztery stopy (znaczy się światła żeby nie było niejasności), ale brak zdolności mechanicznych oraz obawa przed reakcją właściciela samochodu w razie niepowodzenia skutecznie mnie odstraszały.
  
 
Witam !

Poniżej zamieszczam przepis (obszerny fragment) na 4x światła STOP podany przez Pycla

===============================================
2002-11-21 23:41:13, Pycel pisze:

STOP
stop lewy nalezy poprowadzic przewod do zolto/zielonego kabelka w zlaczu lamp w blotniku
stop prawy taki sam przewod nalezy poprowadzic do zoltego kabelka w zlaczu lamp w prawym blotniku.
(*)w oprawce w ktorej podlaczamy najlepiej zastosowac koncowki od najtanszej oprawki od bezpiecznika szklanego, poniewaz zarowka dwuwloknowa juz jest i otworek w oprawce rowniez, potrzebny jest tylko grzybek z tej oprawki
nie podlaczac do stopow obok bo przewody moga nie wytrzymac obciazenia 120W
---------------------------------------------
POZYCYJNE
przeciac w przeciwmgielnych Biale przewody podlaczyc w sw. pozycyjnych w ktorych przed chwila zrobilismy dodatkowe stopy do bialych z cienkim zielonym paskiem

Mozna tez dokupic oprawki dwuwloknowe i
nie rezygnowac z przeciwmgielnych

Jutro sprawdze jak jest z pilotkami w przednim kierunkach moze tez da rade zastosowac dwuwloknowa oprawke
===============================================


I to by było na tyle !
Ja zrobiłem wg tego przepisu i świeci pięknie
  
 
Dzięki za obszerne wyjaśnienie. Może się kiedyś zdecyduję, choć prościej by było jak bym na jakiś zlocik przyjechał ze zgrzewką "bezalkoholowego" i zdał się na dobroć kolegów .
A tą instrukcję przydało by się wrzucić do działu porady. Szkoda żeby się gdzieś na forum zapodziała (ale to już bardziej apel do Lasombry ).