Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-11-06 08:03:02 Witam Was wszystkich ![]() Ford Escort 1,6 16V wielopunkt, instalka II gen. AG Tomasetto + komp. Bingo-S4. Słuchajcie.....mam taki problem z instalacją gazową, który pojawił się po wyjęciu akumulatora w celu doładowania i podłączeniu go na nowo po kilkunastu godzinach. Kiedy podłączyłem aku do instalacji i zaadoptowaniu (zaprogramowaniu) sterownika benzynowego silnika silnik gaśnie po przełączeniu na gaz ! Znaczy się na benzynie jest idealnie a po przegazowaniu powyżej 2000 rpm elektrozawór nie "pyka" czyli nie załącza się jak to zawsze robił. Centralka jakby dostaje sygnał z cewki o przekroczeniu 2000 obr/min bo w tym momencie czuć jak silnik traci moc (odcięcie wtryskiwaczy benzyny jakby) i gaśnie nie dostając gazu ponieważ z elektrozaworu gazu nie słychac tego załączenia-"pyknięcia". Resetowałem centralkę gazową, odłączałem akumulator, czyściłem styki na elekrtozaworach przy silniku i butli.....i nic. Diody na przełączniku świecą prawidłowo, przełącznik przełącza na gaz/benzyna ale zasilania gazem niet. Wcześniej.....jeszcze parę miesięcy temu miałem takie przypadki, że rankiem przy pierwszym przełączaniu na gaz elektrozawór nie "pyknął" ale poruszałem kabelkami i jakby to ustąpiło (choć sam nie wiem dlaczego ![]() Poradźcie coś fachowcy rodacy ![]() |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-11-06 09:15:44 Mówisz o sprawdzeniu napięcia na stykach zasilania przy tym elektrozaworze z filtrem gazu przed reduktorem ? Nie tym na reduktorze ? To chyba ten z filtrem jest głównym puszczającym gaz no nie? I to on "pyka"....?
Ja sprawdzałem , może nieudolnie ale po przekręceniu kluczyka w stacyjce i zapaleniu się diód w przełączniku gazu mierzyłem napięcie między stykami na wszystkich elektrozaworach gazowych (nawet przy butli) i praktycznie napięcia nie było.... ![]() ![]() Bezpiecznik obwodu zasilania instalacji gazowej wydaje się być ok chyba, ze jest jakiś inny......zresztą gdyby nie był dobry to centralka i przełącznik nie byłby zasilany........ |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-11-06 09:48:40 Mówisz , że centralka Bingo S ma 2 bezpieczniki ? Jeden rozumiem to ten zaraz za akumulatorem (7,5A) a drugi może jest w samej centralce ?
Zauważam jednak, że kiedy podłączam "kabelki" ![]() ![]() |
omegolotC30NE Czerwin | 2006-11-06 10:30:44 na kabelku czerwonym+12V po przekręceniu kluczykabezpiecznik 7A i 3Ana czerwono-czarnym+12V stale z aku,
jeden i drugi na wiązce |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-11-06 11:54:05 Oooooo.........to tego drugiego 3A na wiązce nie wyczaiłem nigdy......podejrzewam, że go nie ma po prostu, ale sprawdzę jeszcze.
Jest tylko 7A na zasilaniu instalki zaraz za akumulatorem....... Co to może być ........elektrozawór padł czy może centralka się uszkodziła i nie wysterowuje impulsu dla załączenia elektrozaworu ? Wygląda to tak jakby Bingo dostawał impuls z cewki zapłonowej o przekroczeniu 2000 obr/min ponieważ po przekroczeniu tego progu spada moc ibez "pyknięcia" jednak i gaśnie....... Jak to zdiagnozować samemu ? |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-11-06 13:40:26 Dzięki Omegolot ![]() ![]() Bo ten na reduktorze to chyba odpowiada tylko za regulację wolnych obrotów na gazie , co ? Sam nie wiem......ale nieraz wydaje mi się, że to "pyknięcie" zaworu dochodzi z bagażnika od butli......może to ten wielozawór tak pyka a teraz nie działa ? |
omegolotC30NE Czerwin | 2006-11-06 14:18:41 obojętnie, uruchamia je ten sam impuls ze sterownika(niebieski kabelek) |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-11-06 14:34:13 Dzięki chłopaki za wszystkie podpowiedzi ale wydaje mi się, ze odchodzimy trochę nieco od podstawowej wg mnie przyczyny......przynajmniej faktu, po którym nastąpiło zablokowanie się któregoś elektrozaworu i brak dostawy gazu po odcięciu przez Bingo wtryskiwaczy benzyny.........mianowicie po odłączeniu na noc akumulatora.
Coś jakby się schrzaniło po przywróceniu zasilania ......ale jak, skoro bezpiecznik zaraz po akumulatorze (7A) nie spalił się.......napięcie w takim razie nie powinno tu chyba zaszkodzić, co ? PS. Powiedzcie mi w końcu, który zaworek robi to głośne, metaliczne "PYK' i puszcza gazik....? Ten na butli czy ten z filtrem jeszcze przed reduktorem ? |
omegolotC30NE Czerwin | 2006-11-06 14:49:13 wszystkie robią PYK, ale najbardziej słychać ten na butli |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-11-06 15:08:22 No to teraz go nie słychać.....w ogólę żadnego PYK-nięcia ![]() |
omegolotC30NE Czerwin | 2006-11-06 15:50:50 po podstawieniu napięcia z aku też nic???, to sprawdzamy cewkę miernikiem i ew zatarcia trzpienia zaworu |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-11-07 09:20:57 Po podstawieniu napięcia i plusa i minusa bezpośrednio z akumulatora nadal zawór się nie załączał, mało tego - nie można było minusa do minusa na zaworze podpiąć ponieważ robiło zwarcie ![]() Silnik pracował równiutko , potem go wyłączyłem i postanowiłem jeszcze dokręcić śrubkę mocującą czarny kabelek masowy do obudowy elektrozaworu na reduktorze aby poprawić "masę". Zasprayowałem to połączenie i inne styki na zaworach gazowych środkiem do połączeń elektrycznych Elektrosol i skończyłem zadowolony robotkę ![]() Rano odpalam autko na benie przygazowuję a tu ........klops !!! Nie słychać "PYK" i nie przechodzi na gaz z powrotem ! Przy dokręcaniu śrubki "ucho" przewodu masowego trochę się na metakowej obudowie przekręciło i może straciło styk ??? A może wynikło jakieś zwarcie po zapsikaniu kontaktsprayem...??? ![]() |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-11-07 10:51:58 Witaj Danek ![]() Potem wziąłem z aku "-" i tylko dotknąłem "-" na w/w elektrozaworach i było zwarcie ! Następnie przelutowałem czarny kabelek masowy na obudowie metalowej elektrozaworu na reduktorze i "PYK-nęło" ![]() ![]() ![]() |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-11-07 13:07:04 Danek ......a może ja to jestem większy Laik niż sądziłem ![]() ......mam dwa przewody wchodzące do elektrozaworu na reduktorze......niebieski to "+" a ten drugi no to wnioskuję, że "-".....chyba, że się mylę ? Może ten drugi to również "+" odchodzący do drugiego zaworu ? No bo "masa" jest też podpięta do obudowy zaworu (do takiej śruby od góry zaworu)......to po co byłby normalnie "-" na wejściu zasilania i drugi do obudowy zaworka ? Oświeć mnie.......czy ta dodatkowa masa dokręcona do obudowy to tylko wzmocnienie (w razie braku styku innej) masy elektrozaworu, czy może te 2 przewody zasilające zawór to wejście i wyjście "+".....? Głupi jestem ale się uczę .... ![]() |