MotoNews.pl
  

Bmw 316i, M 40, nie odpala na ciepłym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
BMW 316i, silnik M 40, rocznik 92

Mam tego typu problem, że jak zgaszę silnik i chce go od razu odpalic (albo po niedlugim czasie jak jeszcze jest ciepły) to kręci, kręci i nic........
Ewentualnie jak dam gazu do oporu to jest szansa ze odpali....

Jak silnik jest zimny to pali bez problemu....
A czasami jak odpali tak na słowo honoru to obroty lekko falują.....

Na pierwszy rzut oka wyglada to tak jakby go zalewało, wiec podejrzewam ze to może byc jakis czujnik, wiec w sumie wypadalo by podjechac na komputer..... Ale czy to by mi cos wyjasnilo?

Dodam że wczesniej tak nie robił, zaczął tak robic po zmianie świec na NGK (te właściwe wg katalogu, ale nie pamietam nr) i przy okazji paska rozrządu, ale to nie powinno miec przecież żadnego wpływu....

Z gory thx za porade
  
 
a rozrzad na 100% byl dobrze poskladany? nie przesunol sie o zab?

  
 
Raczej na bank dobrze, żaden papudrak mi tego nie robil.......

Chociaż dzisiaj na przykład dla odmiany po odpaleniu strasznie mi przygasal, ale nie zgasł...... Po prostu totalne falowanie obrotów i to jak był zimny, schodziły praktycznie do 0, aż kontrolka ładowania zaczela sie pokazywac..... I troche kichał jak mu gazu dodawałem..... Od razu mowie ze mam benzyne.....
Także znowu zgłupiałem...... Co to może byc?
Może silnik krokowy? Bo czasami mi whodzi na 1000-1200 tak jakby ssanie sie wlaczalo, ale to tez przypadki losowe....... Czasami delikatnie schodzi z obrotow o jakies 100-200, ale tez jest to delikatnie wyczuwalne....

Czyli reasumując wczoraj było generalnie ok, przez cały dzien raz go odpalalem zaraz po wylaczeniu silnika i krecil, krecil i nic....
Dzisiaj odpalał ledwo ledwo, strasznie przygasajac i to na zimnym silniku....

  
 
Witam,
dobrze by bylo sprawdzić pare rzeczy żeby je wyeleminować
jeżeli na gorącym silniku nie możesz odpalić to może być:

1- uszkodzony czujnik temperatury silnika
2- sprawdź uklad dolotwy, może gdzieś dostaje sie ''lewe'' powietrze
3- mogą być nieszczelne wtryskiwacze lub zepsuty zawór regulacji cisnienia paliwa

Nic wiecej mi nie przychodzi do glowy

[ wiadomość edytowana przez: showman dnia 2006-11-07 21:09:45 ]
  
 
a jeśli chodzi o niepalenie na zimnym silniku?
Objawia sie to tym, że niby odpala po czym gasnie i tak z 2 razy i za trzecim juz odpala w miare normalnie......

  
 
witam mam od jakiegos czasu bmw 325d automat/ mialam ten sam problem przy zimnym silniku zapalal jak marzenie a jak juz troche popracowal i sie nagrzal to wtedy juz pojawial sie problem. Slyszalam ze jak temperatura wskakuje powyzej 45 st. to wlasnie wtedy zaczyna sie problem. Podejrzewam ze masz najechane co najmniej 150 tys. i wiecej... rozwiazanie znalazlam jedno! przy zimnym silniku podgrzewaja sie swiece zarowe przy cieplym juz nie! Kupilam wlacznik swiec zarowych i teraz przy kazdym przekreceniu kluczyka zapala mi sie kontrolka( za kazdym razem sa przez chwole grzane swiece ) i za kazdym razem nie mam problemu z zapaleniem silnika!!!!!!!!! nie wiem czy to zle nie wplywa na silnik ale bylo wymiene co tylko sie dalo i nic a wlacznik pomogl!! Taki wlacznik mozna kupic na allegro za 120 zl i problem z glowy!. To sa namiary na mego ""wybawce""
eMail: e-zakupy@o2.pl /// autosoft@autosoft.pl
GG : 324437
POZDRAWIAM JOASIA
  
 
z tym że ja nie mam diesla i co za tym idzie świec żarowych.......

A ostatnio nasiliły sie objawy przygasania na z reguły chłodnym silniku, po ok. 2-3 h postoju, i wówczas jak dodaje gazu to mi zaczyna sie dusic i kichac....... A czasami zgaśnie z 2 razy i za 3 razem z grubsza odpali....
A np. jak ide rano odpalac i silnik jest zimny, bo stoi całą noc na dworzu to odpala bez problemu....

Co to może byc?
  
 
z tym nieodpalaniem na cieplym silniku to moze byc jeszcze zabrudzona sama przepustnica, dobrze ja wymyj a wyeliminujesz kolejny czynnik. z tym nie ma duzo roboty

falowanie obrotow to moze byc krokowka ale jak sprawdzic nie majac nowej :0 musialbys od kogos przeszczepic na chilke
  
 
Dzisiaj tak trochę zaglądałem co i jak i jedna niepokojąca rzecz mi sie rzuciła w oczy, a mianowicie kopółka i palec.....
Delikatnie rzecz ujmując bolce kopółki są wypalone w połowie, a to co powinno odstawac na palcu, to pozostał moze 1 milimetr, 2 w porywach.....

Także może palec nie radzi sobie z rozdzieleniem iskry???

najtańszy komplet kosztuje 300 pln, jak to nie to, to w sumie szkoda wydawac kase......
  
 
Witam ponownie


Dzisiaj byłem na komputerze i wykazał 2 błędy
1) czujnik temperatury silnika
2) sonda Lambda, ale podobno sonda pracuje prawidłowo i poprzez to, ze czujnik temp. jest walnięty wyskakuje błąd sondy....
Błędów nie dało się wykasować...

Ten czujnik kosztuje 60 pln, aż się zdziwiłem że tak mało i na następny piątek jestem umówiony na wymianę.......

Pytanie tylko czy to na pewno to.... I czy sonda jest ok....
  
 
daj znać jak i co po wymiane czujnika
  
 
Witam ponownie!!!

Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury silnika - 50 pln i buma jest jak nowo narodzona - w ogóle nie przygasa, przepala wszystko jak powinna, speeda ma dużo większego, odpala jak pszczółka, komputer już nie wykazał żadnego błędu......
Ekonomizer również pokazuje mniejsze zużycie paliwa - także jak na razie wygląda wszystko optymistycznie.....

Dzięki za pomoc

Pozdrawiam