Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() kainek Sympatyk FEFK Dwa koła NL | 2006-11-07 16:28:29 a dlaczego mialby mniej spalic od tego ![]() |
shaft1 Ford Escort 1,4 97r ... Bydgoszcz Fordon | 2006-11-07 16:32:07 Tak slyszalem. Poza tym w cieplym powietrzu jest mniej tlenu wiec uklad wyrownuje to paliwem. Tak mi sie przynajmniej wydaje |
![]() markocieszyn Escort Kombi Cieszyn&Krk(tam sie ucze) | 2006-11-07 16:42:28 Zimne powietrze jest lepsze a jesli chodzi o wyrownywanie mniejszej ilosci tlenu w powietrzu poprzez zwiekszanie dawki pliwa to bajka ![]() ![]() |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-11-07 17:20:54 A dla mojego TD, teraz jest najlepszy okres. Zimno, sucho. Autko śmiga jak złoto. Intercooler wydajny jak nigdy. A przy -15C jest jeszcze lepiej. Różnica miedzy powietrzem gorącym +36C na dworze a zimnym jest bardzo łatwo zauważalna.
Co do benzyny bez turbo: lambda rzeczywiście jest od tego by pilnować stechiometrii. Ale to właśnie oznacza, że zimą autko będzie bardziej dynamiczne. Ponieważ w chłodne powietrze jest gęstsze, zawiera więc w tej samej objętości więcej cząstek tlenu potrzebnego do spalania. Wiec, aby mieszanina była odpowiednia do pełnego spalania, komp musi zapodać więcej paliwa, bo to jedyny sposób sterowania proporcjami! W silnikach na ubogą mieszankę (honda) ale pewnie i ford również, w pewnym optymalnym zakresie te proporcje wynoszą ok 22-25 części powietrza na 1 cześć paliwa. |
![]() Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2006-11-07 18:20:01 shaft1 już w pierwszym poście sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie ![]() |
![]() Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2006-11-07 21:50:18 Panowie jest jeszcze inna wazna sprawa jesli chodzi o spalanie zima. Przy zimnym silniku jest gorsze spalanie zeby silnik pracowal rowno trzeba dac wiecej paliwa - przy silnikach gaznikowych trzeba bylo wlaczac ssanie, silniki wtryskowe zazwyczaj maja ssanie automatyczne. dlatego im silnik szybciej sie rozgrzeje tym spali mniej paliwa. Sprobujcie sobie uruchomic zima silnik benzynowy bez zwiekszenia dawki paliwa. |
![]() toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2006-11-07 22:32:41
No niestety nie masz racji ![]() |
![]() Arturek Sympatyk FEFK ![]() Escort kombi Kraków | 2006-11-08 13:31:07
Wtrącę swoje trzy grosze - gdy miałem PF 125p to przy filtrze powietrza była wajcha którą się przełączało zależnie od pory roku. Zasysanie zimnego powietrza w lecie i ciepłego w zimie (z okolic kolektora wydechowego) - gdy miałe Oriona 1989 / silnik 1.4 ze ssaniem to na rurze doprowadzającej powietrze do filtra był układ samoczynnie przełaczający zasysane powietrze zimne / ciepłe Czyli jak to mówią "coś w tym jest" czyli w pobieraniu powietrza. Może chodzi o ogrzanie ciepłym powietrzem gaźnika (w starszych konstrukcjach). Paliwo na rozpylaczu gaźnika się oziębia (fizyka - rozprężanie) i przy mrozie może w skrajnym przypadku doprowadzić do zamarznięcia gaźnika. Wiele lat temu przy mrozie znajomy miał coś takiego (już nie pamiętam jakie uszkodzenie było tego przyczyną). pozdrawiam Arturek |
shaft1 Ford Escort 1,4 97r ... Bydgoszcz Fordon | 2006-11-08 19:38:07 Dzieki wszystkim za wyczerpujace odpowiedzi ![]() ![]() |
![]() Kamil_K Sympatyk FEFK Alfa 147 Rogów k/Koluszek | 2006-11-08 19:55:14 do spalania potrzebny jest tlen, a im powietrze jest zimniejsze tym wiecej tlenu zawiera, a im cieplejsze mniej, zawiera wtedy CO2, a on służy do gaszenia, niestety |
BUGZ VW Golf Variant GT S ... Leszno | 2006-11-08 20:10:32 wez pod uwage to ze temperatura powietrza obecnie waha sie okolo 0-10st C. Wiec nie licz na to ze przestawienie ruru gdziekolwiek spowoduje spadek zuzycia gazu... Oby Ci 12-14 l/100km nie pochlanial to bedzie bardzo dobrze ![]() ![]() |
![]() Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2006-11-08 20:27:30 moze sie ze mna nie zgodzicie koledzy ... ale moai zdaniem zima przynajmniej po nocy lepiej jest zaserwowac silnikowi jaknajcieplejsze powietrze ... a to chocby dla tego ze przy niskich temp olej w silniku ma wieksza gestosc przez to bardziej obciaza pompe oleju poza tym im gestrzy olej tym wiecej trzeba czasu zeby dotarl wszedzie gdzie ma dotrzec ... dlatego dla silnika moim zdaniem zdrowiej jest jesli jest mu cieplo ... kazdy z nas woli jak jest cieplo niz zimno no nie ? ... silnik tez czlowiek ![]() [ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2006-11-08 20:28:01 ] |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-11-08 20:46:33 No totez wlasnie do utrzymawania temperatury jest termostat w silniku. Aby silnik mial temperature optymalna. Jesli jest pod silnikem oslona to i skrzynia cos z ciepelka uszczknie ![]() |
RafalRor Katowice | 2006-11-08 23:40:56 Przy benzynie nadal jest coś takiego jak mechanizm przełączający automatycznie przy zimnym silniku na pobór powietrza z nad kolektora wydechowego,chodzi o to aby nie doszło do oblodzenia kanałów dolotowychitp.gdy silnik uzyskuje temperaturę powietrze zasysane jest zimne,w dieslu nie ma potrzeby gdyż przed rozruchem atmosfere podgrzewają świece żarowe,a po odpaleniu zaraz powstaje temperatura.w starszych konstrukcjach faktycznie była wajcha którą się przełączało ręcznie,z ówczesnych wózkach ten patent jest w tico |