Po podpięciu alramu syrena cały czas wyje!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Kupiłem Alarm Magicar 540 + czujniki i nie moge poradzic sobie z założeniem go Alarm

Mój problem polega na tym, ze nie umiem podpiąć pod sterowanie centralnym zamkiem, oraz podpięciem pod stacyjke i podpięciem czujników ruchu i otwierania klapy bagaznika z pilota.
Sciagalem schematy i na kazdym shcemacie sa podane inne kolory kabli. Nie jestem elektrykiem, wiec poradzcie co mam zrobic, jak co moge podesłac schematy na e-mail.

Który kabel do ktorego podpiąć?





Mam escorta MK VII rocznik 1996 1.8 16V wyprodukowany w Niemczech

Pomózcie, bo szkoda, zeby alarm lezał, a mam tylko jeden kluczyk

[ wiadomość edytowana przez: dj_jim dnia 2006-12-20 15:01:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: dj_jim dnia 2006-12-21 14:32:34 ]
  
 
Rozumiem, że super temat z mega fotorelacją z zakładania Magicar'a już czytałeś?
  
 
Cytat:
2006-11-07 19:54:40, Skolmi pisze:
Rozumiem, że super temat z mega fotorelacją z zakładania Magicar'a już czytałeś?



chodzi o ten opis
  
 
Tak czytałem juz wszystko i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytania. Wszystko jest o MK V lub VI a o MK VII nic

prosze o podpowiedz kabel po kablu jak podpiac, jakie maja byc kolory kabli w aucie?

z góry dzieki
  
 
A i gdzie sie najlepiej wpiąć do centralnego zamka, mam moduł z podwójnym ryglowaniem.

I co to sa (dzrzwi +) i ( dzrzwi -)
  
 
Cytat:
2006-11-07 20:10:36, dj_jim pisze:
A i gdzie sie najlepiej wpiąć do centralnego zamka, mam moduł z podwójnym ryglowaniem. I co to sa (dzrzwi +) i ( dzrzwi -)



W Escorcie masz centralny sterowany plusem więc tam gdzie masz (drzwi +) podajesz +, pod (drzwi -) nie podpinasz nic. Napewno jest to wyjaśnione w instrukcji. Nie wiem jak przy podwójnym ryglowaniu ale do centralnego wpiąć się można przy nogach kierowcy po prawej, za plastikową osłoną. Kolorów przewodów nie pamiętam. (żółty i zółty z białym paskiem ale mogę się mylić) Przewód żółty (+12V po stacjce) z tym nie ma problemu ściągasz dolną osłonę kolumny kierownicy i masz dostęp do styków stacyjki. Czujki ruchu podpinasz równolegle kolorami do wyjścia oznaczonego na schemacie dodatkowe czujniki. Zapewne dostałes czujnik wstrząsowy który wpinasz bezpośrednio do alarmu, niestety musisz przeciąć przewody i wpiąć się czujkami ruchu. Otwieranie klapy bagażnika podpinasz pod przewód szary, rozumie że masz oryginalne otwieranie klapy, trudno powiedzieć gdzie się wpiąć, bez podstawowej praktyki w temacie elektryki będzie ciężko. Proponuje poprosić kogoś obeznanego w temacie o pomoc, znajdzie bez problemu odpowiednie przewody.


[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2006-11-07 20:33:22 ]
  
 
na predce odpowiem ( jeśli totalnie nie wiesz jak to ugryść) daruj sobie - nieraz szkoda auta ....
serio - ew .w wolnej chwili coś sklece - ja tez miałem problem z kolorkami ( nie mam problemu z kolorkami pod wzgledem medycznym oczywiscie)
  
 
jak nie ma wszystko masz opisane pokolei w mojej instrukcji masz opisane mk7 czytaj dokładnie
  
 
Cytat:
2006-11-07 20:10:36, dj_jim pisze:
A i gdzie sie najlepiej wpiąć do centralnego zamka, mam moduł z podwójnym ryglowaniem. I co to sa (dzrzwi +) i ( dzrzwi -)




Musisz dokładnie poczytać !!!
Na forum jest dość sporo!!
-MasterCHeata
- Matys318
- jerico
Ja tam parę groszy dodałam ,
U mnie te kolory były dziwnie inne.
Dasz rade jak coś to pytaj na forum ,
lecz najpierw poczytaj!!

  
 
Oto kable, ktore mam idace do wiazki drzwi po stronie pasażera.



Coś tam z elektryka miałem do czynienia, nie to, ze potrafie tylko kabel przeciąć

Czyli jutro próbuje, niech sie dzieje co chce

Posprawdzam jeszcze jakie kable ida do siłownika, po zdjeciu tapicerki.
Czarny + biały do "-"
Rózowy + pomarańcz do "+"
A niebieski i zielony?

A i ostatnie pytanko, od centralki alarmu wychodzi krótki czarny kabelek a tego nie ma na schemacie żadnym czy jest on masa?
  
 
Aha i jeszcze, czy ten (drzwi +) mam podac z plusa sterowania zamkiem?

Jutro dam znac jak mi poszło, 3 mac kciuki.
  
 
Cytat:
2006-11-07 22:00:11, dj_jim pisze:
Aha i jeszcze, czy ten (drzwi +) mam podac z plusa sterowania zamkiem? Jutro dam znac jak mi poszło, 3 mac kciuki.



Podajesz + i to taki "stały" nie po stacyjce! To jest poprostu wybór sterowania, jak pisałem w escorcie sterujemy plusem wiec podpinasz +. Przewody (drzwi -) tyczą się samochodów z sterowaniem centralnego minusem.
Krótki czarny kabelek, o który pytasz to spełnia rolę anteny.

P.S. No więc nie jest źle jak coś samemu łapiesz z elektryki będzie dobrze. Kierunek obierasz dobry, sprawdź jakie kolory mają przewody przy siłowniku centralnego. Na pewno są cztery, przy odrobinie cierpliwości sciagniesz/rozsuniesz izolacje na poszczególnych przewodach i korzystając z żarówki 12V szukasz właściwego przewodu. Jeden przewód od żarówki do + i drugim jak trafisz to zamek zareaguje, jak nie to zaświeci żarówka (trafiłeś na minus). Znajdziesz oba plusy już jestes w domu
Wystarczy jeszcze sprawdzić, który otwiera/zamyka.

Powodzenia.
Jak coś to pytaj jestem często na forum, ale po 16:00.
  
 
ok , dzieki wielkie!!! na pewno bede musiał sie jeszcze cos dowiedziec. dzieki jeszcze raz!
  
 
podpiołem,ale boje się sprawdzić, czy chodzi, chce sie jeszcze raz upewnić:
Podpiąłem sterowanie centralym:
WG schematu:
rózowy i pomarańcz podpiąłem kolejno do białego i żóltego, bo na tych pojawia sie na przemian + (sterowany plusem)
zielony i niebieski podpiąłem pod "stały" plus z centralnego zamka.
dwa kable do - nie podpinałem, bo w fordzie jest sterowanie plusem.

Kierunki - znalazlem przewody i wpiąłe w złącze w skrzynce bezpieczników. (z tym mysle, ze bedzie dobrze)
Co do przekaźnika i podpięcia pod stacyjke to:
od przekaźnika nóżke 85 (pomarańcz) podpinam pod +12 po przekręceniu stacyjki), a (zółty) pod nózek 86


jesli sie myle. to mnie poprawcie, bo sie mi auto spali

Aha i jeszcze pod co sie wpiąć jesli alarm ma wyjscie na swiatło stop???? o co tu wogóle chodzi?

I podpięcie tylnej klapy pod pilota?jak, gdzie w które kable w instalacji w MKVII? (mam oryginalne otwieranie elektryczne tylnej klapy)
  
 
Chyba cos pomyliles ale moge sie mylic bo niewiele ze schematu wynika odnosnie sterowania plusem i sterowania minusem... bym musial zerknac do instrukcji, ale na moje oko powinno wygladac to tak:
rozowy i pomaranczowy zwierasz i podpinasz pod staly plus... (moze byc tam gdzie zasilanie alarmu)... zielony i niebieski wpinasz do sterowania zamkiem czyli w mk7 powinno by byc: bialy z fioletowym paskiem - otwieranie zamka. zolty z czarnym paskiem - zamykanie zamka... kable sa po lewej stronie nogi kierowcy...
  
 
Cytat:
2006-12-20 14:41:18, sielak pisze:
Chyba cos pomyliles ale moge sie mylic bo niewiele ze schematu wynika odnosnie sterowania plusem i sterowania minusem... bym musial zerknac do instrukcji, ale na moje oko powinno wygladac to tak: rozowy i pomaranczowy zwierasz i podpinasz pod staly plus... (moze byc tam gdzie zasilanie alarmu)... zielony i niebieski wpinasz do sterowania zamkiem czyli w mk7 powinno by byc: bialy z fioletowym paskiem - otwieranie zamka. zolty z czarnym paskiem - zamykanie zamka... kable sa po lewej stronie nogi kierowcy...




Co do kolorów kabli, to mam inaczej. (podwójne ryglowanie)
Qrcze, to ja juz niw wiem co o tym myslec, moze sie cos spalic, jak tak podepne na spróbe??
  
 
z tego, co czytałem, to raczej powinno byc dobrze, bo czarny i biały nie podłączemy, gdyż zamek jest sterowny pluasem, czyli sterownie jes za pomocą kabli różowy i pomarańcz, ida wiec do sterujacych. a stały plus do zeilony i niebieski. Boże jakie to zamotane, a instrukcji do alarmu nie miale, było tylko caos jak zaprogramowac
  
 
DZIAŁA ! ! ! czyli jednak dobrze myslałem
Tylko musze jeszcze syrene odpalic, bo zadnych odgłosów nie wydaje, i zrobic otwieranie kalpy bagaznika z pilota
Ktos wie, jak sie podpiąć pod drugi kanał???
  
 
Cytat:
2006-12-20 16:11:37, dj_jim pisze:
DZIAŁA ! ! ! czyli jednak dobrze myslałem Tylko musze jeszcze syrene odpalic, bo zadnych odgłosów nie wydaje, i zrobic otwieranie kalpy bagaznika z pilota Ktos wie, jak sie podpiąć pod drugi kanał???



Na szarym przwodzie pojawia się impuls po przyrzymaniu przycisku na pilocie przez ok. 3 sekundy. Nie pamietam tylko czy pojawia się "+" czy "-", napewno pisze w instrukcji. Jak już będziesz podpinał siłownik zamka to przez przekaźnik!
  
 
Cytat:
2006-12-20 17:48:38, jerico pisze:
Na szarym przwodzie pojawia się impuls po przyrzymaniu przycisku na pilocie przez ok. 3 sekundy. Nie pamietam tylko czy pojawia się "+" czy "-", napewno pisze w instrukcji. Jak już będziesz podpinał siłownik zamka to przez przekaźnik!




przez przekaźnik??? ja mam oryginalny siłownik wraz z instalacja i modułem do podwójnegro ryglowania oraz centralka.
Teraz mam problem, bo alram wyje cały czas, jak tylko podpiąłem syrene,i zarzuce kable na aku, a zgubiłem wyłącznik serwisowy. Jak uciszyc to ustrojstwo??? Drzwi otwiera elegancko i zamyka, kontrolka mruga, czy moze wycie syreny, oznacza, ze jest zle podłaczony alram???