Co zrobić, by układ hamulcowy działał jak nowy??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No wlasnie, ja chce w swoim esim, powymieniac, co sie da, by jakos to było z tymi hamulcami.
Auto sprowadziłem w lipcu tego roku i od poczatku cos nie tak z hamownikami.
Pedał hamulca wysoko, twardy, po odpaleniu i uruchomieniu sie pompy i serwa pedał opada w dół około 2 cm, (miałem przedtem essa 1.3 1992r i hamulce chodziły o niebo lepiej.)
Dodam, ze wymiwniłem tylko klocki hamulcowe.(tarcze jeszcze ok)
przy hamowaniu nie szarpie kieownica, nie zbacza z kursu.
Za słaba siła.
jakie czesci eszcze maja istotny wpływ na układ hamulcowy i jaki jest ich koszt?

dzieki za inf
  
 
Sprawdz płyn hamulcowy, jego ilość i jakość, sprawdz czy układ nie jest zapowietrzony, sprawdz działanie samego serva, a pozatym to tam wiele innych rzeczy nie może się popsuć
  
 
Płyn hamulcowy w normie, nie ubywa, duzo da jak go wymienie na nowy? ten jzu ma chyba z 4 lub 5 lat, bo z papierów z przeglądu tak wynika
Ajak sprawdzic servo?
  
 
Plyn powinno wymieniac sie co dwa lata, zaczol bym od tego
  
 
Ok, jutro wywalam płyn.
A co do tylnych hamulców to mam bębny (te większe) 1.8 16v 115 ps. co mozna tam w nich wymienic, bo reczny słaby, nawet po podcignięciu i jaki koszt
  
 
sprawdzil bym szczeki w jakim sa stanie, sprobowal naciagnac linke od recznego, sprawdzil bym jakosc bebnow czy nie sa aby juz cienkie, no i oczywiscie regulatory
  
 
sprawdz czy w bebnach masz zapieczone mechanizmy samoregulacji szczek, grubosc okladzin sciernych na szczekach, czy tloczki w cylinderkach wysuwaja sie rownomiernie, plynnie,,,czy skokowo (jesli tak to przesmarowac tloczki lub wymienic cylinderki), a jesli naciagniecie linki przy dobrym stanie szczek,,,,to trzeba podregulowac linke hamulca recznego...regulacje masz pod mieszkiem galki zmiany biegow od strony kierowcy i pod autem) p.s. tylko za mocno niee reguluj bo bedzie ci hamowac,,,,postaw auto na koziolkach czy jakims tam podnosniku i tak reguluj by kola sie krecily a niee hamowaly
sprawdz czy niee masz za bardzo sparciale hamulcowe przewody gumowe bo jesli tak to w wyniku porow guma pod cisnieniem sie "rozpycha, rozszerza" a wiec niee ma zbytniej sily na wypchniecie tloczkow w cylinderkach. aaaa i sprawdz stan "rowkow" w bebnach !! bo jesli jest gleboki rowek od okladzin ze szczek, to swiadczy ze szczeki niee wypchna sie do konca wiecej i stad slaba skutecznosc hamowania,,,slaba sila.

p.s. a czy podczas jazdy jak hamujesz za 1 razem to sila jest slaba a za kolejnym dobra? lub ta sama co za 1? bo jesli ta sama lto moze byc problem z pompa hamulcowa


[ wiadomość edytowana przez: COYOTE-25 dnia 2006-11-10 17:48:27 ]