MotoNews.pl
  

Temperatura przełączania benzyna -> gaz w sekwencji

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Jaką macie ustawioną temperaturę przełączania z benzyny na gaz w sekwencji? Chodzi o czynność wykonywaną automatycznie przez elektrozawór. Pytam bo jak miałem 20 st C to mi ciut za szybko przełączał (ok. 100-200 m jazdy np rano) kontrolka check się zapalała i musiałem jeździć nieco dłużej manualnie na benzynie.
W serwisie poprosiłem o podniesienie do 35 st , obawiałem się, że po prostu czujnik temp jest źle skalibrowany, no ale teraz to przełącza się po przejechaniu ok 1-2 km. Jak silnik jest rozgrzany to wiadomo, przełączy się po upływie 25 sek, ale teraz o tej porze roku (jeszcze jesień) to wystarczy, że postoi pół godziny i znowu trzeba zrobić spory kawałek mimo, że czuć iż silnik jest ciepły dość mocno
  
 
lato 25 , na zime ustawiam 36 bo przy mniejszej temp. silnik mi źle pracuje zaraz po przełączeniu na gaz, instalka prinsa
  
 
W LandiRenzo Omegas nie mozna ustawic na mniej niz 40'C.
Teraz po odpowiednio podpietym reduktorze, przelacza mi na gaz po okolo 2km przy temp. zewnetrznej srednio 3'C.
Jak jest auto rozgrzane, to przelacza po jakis 5s.
  
 
O! Siemka koliberk, dawno Ciebie nie było

A co do przeączania na rozgrzanym to nie można zejść krócej niż 25 sek, ale to mało istotne, bo zanim człek ruszy to i tak większość czasu upływa gramląc się w aucie, zapinając pasy itp stojąc z beną, a rusza się już na gazie

Czyli uważacie, że tak jak teraz mam to zostawić?

[ wiadomość edytowana przez: Hohlick dnia 2006-11-10 10:10:04 ]
  
 
Ja tam mam maly potencjometr, ktory ustawilem na min. Teraz, po rannym uruchomieniu, przelacza mi sie po ok.500m. W zimie po ok. 1km. Jak cieply to natychmiast po uruchomieniu.
  
 
Mam ustawione na 18 stopni mniej podobno nie wolno , w zimie przełącza sie po około 2km jazdy, jak ciepły to po kilku sekundach. instalacja elpigaz stella
  
 
tofik

no, ja tez mam elpigaz stella, gdzie masz mieszalnik gazu? bo ja mam tuż przy chłodnicy i być może to oszukiwało czujnik, bo otoczenie chłodnicy jest ciepłe, ale płyn jeszcze nie krąży.
  
 
Mam od tygodnia polską ESGI, w tej chwili ustawione mam na 35 stopni, na zimnym przełącza się po ok 800 - 900m, na ciepłym po 2-3 sek,
  
 
Hmm
no kurde to jest idealne, muszę jechać do warsztatu i poprosić o zmianę 25-27 st C
  
 
Pracuję w "Auto gas - serwis" nie jestem mechanikiem, ale od rana rozmawiałem z chłopakami w warsztacie i proponują na zimę ustawić nawet na 40 stopni, w razie jakiś problemów pisz spróbuje jakoś pomóc
  
 
Jak ostatnio jechałem, a temp na dworze była +2 st to przełączyło mi po 5 km, a już po 2 km czułem ciepłe powietrze z dmuchawy, czyli płyn ustrojowy myślę, był dostatecznie dobrze podgrzany. Przejażdżka samochodem skończyła się po 6 km jak dojechałem do celu, czyli prawie całą trasę na benzynie przejechałem, a jazda nie była ciągła, bo wiadomo skrzyżowania itp. Czyli w tym wypadku instalacja gazowa mija się z celem
  
 
masz rację w takim przypadku jazda na gazie to porażka, podjedź do warsztatu i wytłumacz co i jak, żeby to ustawili, pamiętaj żeby nie ustawić zbyt niskiej temp przełączania bo wtryskiwacze dostają po nosie.
mi dziś rano przełączył się po 500 metrach, a ciepły momentalnie
  
 
Cytat:
2006-11-15 09:21:11, Hohlick pisze:
Jak ostatnio jechałem, a temp na dworze była +2 st to przełączyło mi po 5 km, a już po 2 km czułem ciepłe powietrze z dmuchawy, czyli płyn ustrojowy myślę, był dostatecznie dobrze podgrzany. Przejażdżka samochodem skończyła się po 6 km jak dojechałem do celu, czyli prawie całą trasę na benzynie przejechałem, a jazda nie była ciągła, bo wiadomo skrzyżowania itp. Czyli w tym wypadku instalacja gazowa mija się z celem



Zimą, na odcinkach poniżej 5km, w terenie zabudowanym, poruszam się tylko na benz. - dalej przełączam manualnie.
Z tego co wiem 35 stopni zimą to minimum - osobiście mam 38
Racja, inst. gaz. w takich warunkach nie przydaje się wogóle, ale reduktor jest mniej narażony.
Pzdr
Arielka
  
 
Cytat:
2006-11-15 17:19:15, arielka pisze:
Zimą, na odcinkach poniżej 5km, w terenie zabudowanym, poruszam się tylko na benz. - dalej przełączam manualnie. Z tego co wiem 35 stopni zimą to minimum - osobiście mam 38 Racja, inst. gaz. w takich warunkach nie przydaje się wogóle, ale reduktor jest mniej narażony. Pzdr Arielka



ot fachowiec.

Jezeli reduktor jest odpowiednio podlaczony, to wystarczy tylko chwila
na ogrzanie silnika i reduktora.
Czyli reduktor powinien ogrzewac sie razem z silnikiem.
U mnie rano jak jest zimno czekam ok. 2 min na postoju zeby silnik zlapal minimalna temp. a wtedy komp gazu przelacza do 2km na gaz.
  
 
Cytat:
2006-11-15 21:53:11, KOLIBERk pisze:
ot fachowiec. Jezeli reduktor jest odpowiednio podlaczony, to wystarczy tylko chwila na ogrzanie silnika i reduktora. Czyli reduktor powinien ogrzewac sie razem z silnikiem. U mnie rano jak jest zimno czekam ok. 2 min na postoju zeby silnik zlapal minimalna temp. a wtedy komp gazu przelacza do 2km na gaz.


Chwila to pojęcie względne - dla Ciebie 2min + 2km, dla mnie to czas, jaki potrzebuję na pokonanie 5km (tylko czy to przypadkiem nie ta sama chwila
Technicznie zapewne znasz temat: dopóki ciecz się nie ogrzeje i nie zamieni w stan lotny, zalewa reduktor i uniemożliwia prawidłową pracę membran, co skutkuje szybkim jego zużyciem.
Pzdr
arielka
  
 
Cytat:
2006-11-16 09:47:49, arielka pisze:
tylko czy to przypadkiem nie ta sama chwila


Racja. Moja wczesniejsza wypowiedz miala byc prowokujaca