Spalanie 1,8D - szok, szok, szok - może ktoś wie o co biega?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak wcześniej pisałem miałem groźbę generalki, ale dzięki Bogu okazało się, że wszystkiemu winne wtryski były
Miałem spalanie 10l/100km w trasie i na mieście... No troszkę wylewał i wylewa przez wlew, ale przecież nie aż tyle! Miał wielkiego muła, że każdy "kaszel" brał mnie do 80km/h... Kupa czarnego dymu była moim znakiem rozpoznawczym
W czerwcu wymienione filtry - powietrza i paliwa.
Koniec września (jakoś tak), czy początek października miałem regenerację wtrysków i ustawienie pompy paliwowej... szef zakładu (nota bene jeden z najlepszych zakładów w Poznaniu od diesla) kazał coś tam gratis zrobić fachmanowi, abym miał więcej mocy i lepsze przyspieszenie. Nie chciał powiedzieć co (tajemnica zakładu), ale zapewnił, ze spalanie góra wzrośnie o 0,5l/100km...
Kompresja - 28, 30, 28, 30 (u speca i u mego mechanika).
No i ok. Faktycznie coś się zmieniło. Kopa dostał takiego, że gdyby nie klekot to myślałbym że jadę benzynką...
Spalanie - 10l/100km w mieście przy spokojnej jeździe, 9l/100km przy ostrej; a w trasie 8l/100km spokojna jazda, 7l/100km ostra (autostrada 170km/h)...
Wszystko co było na forum - nie pasuje u mnie... Ale...
W piątek z pompy wody - zaczęło lecieć wiadrami - jutro mechanik otrzyma wóz...

Moje zapytania:
1. Jakie znaczenie w spalaniu mają świece żarowe j kable WN?
2. Jakie znaczenia ma przepływomierz?
3. Jaki wpływ ma termostat? (Od zeszłej zimy wentylator na chłodnicy się nie uruchomił aż do 7listopada - poziom płynu chłodzącego poniżej minimum)...
4. Dlaczego w ostrej jeździe mam mniejsze spalanie? (Akurat wtedy przez wlew wylewa większe ilości ropy)...

Ma ktoś jakieś pomysły???
  
 
Cytat:
2006-11-13 21:30:47, thomos_pn pisze:
Jak wcześniej pisałem miałem groźbę generalki, ale dzięki Bogu okazało się, że wszystkiemu winne wtryski były Miałem spalanie 10l/100km w trasie i na mieście... No troszkę wylewał i wylewa przez wlew, ale przecież nie aż tyle! Miał wielkiego muła, że każdy "kaszel" brał mnie do 80km/h... Kupa czarnego dymu była moim znakiem rozpoznawczym W czerwcu wymienione filtry - powietrza i paliwa. Koniec września (jakoś tak), czy początek października miałem regenerację wtrysków i ustawienie pompy paliwowej... szef zakładu (nota bene jeden z najlepszych zakładów w Poznaniu od diesla) kazał coś tam gratis zrobić fachmanowi, abym miał więcej mocy i lepsze przyspieszenie. Nie chciał powiedzieć co (tajemnica zakładu), ale zapewnił, ze spalanie góra wzrośnie o 0,5l/100km... Kompresja - 28, 30, 28, 30 (u speca i u mego mechanika). No i ok. Faktycznie coś się zmieniło. Kopa dostał takiego, że gdyby nie klekot to myślałbym że jadę benzynką... Spalanie - 10l/100km w mieście przy spokojnej jeździe, 9l/100km przy ostrej; a w trasie 8l/100km spokojna jazda, 7l/100km ostra (autostrada 170km/h)... Wszystko co było na forum - nie pasuje u mnie... Ale... W piątek z pompy wody - zaczęło lecieć wiadrami - jutro mechanik otrzyma wóz... Moje zapytania: 1. Jakie znaczenie w spalaniu mają świece żarowe j kable WN? 2. Jakie znaczenia ma przepływomierz? 3. Jaki wpływ ma termostat? (Od zeszłej zimy wentylator na chłodnicy się nie uruchomił aż do 7listopada - poziom płynu chłodzącego poniżej minimum)... 4. Dlaczego w ostrej jeździe mam mniejsze spalanie? (Akurat wtedy przez wlew wylewa większe ilości ropy)... Ma ktoś jakieś pomysły???



po 1 w dieslu nie ma kabli Wn
po2 gratki ze ciagnie 170 (ladna gorke miales po drodze)
po 3 spalani masz choooooooooolernie za duze

ps. ja za 100zl zrobilem w trasie 500 km (litr ropy za 3.79)
  
 
Cytat:
po 1 w dieslu nie ma kabli Wn
po2 gratki ze ciagnie 170 (ladna gorke miales po drodze)
po 3 spalani masz choooooooooolernie za duze


Po 1 - tak mi się wydawało...
Po 2 - z górką ciągnie 180 - i piszę to serio - takie mam wskazania licznikowe - nie wiem jak z przekłamaniem... ale 170km/h idzie
Po 3 - Wiem
  
 
???
  
 
Troche teorii o tuningu diesla

Zapraszam do lektury ... powiniennes wywnioskowac skad wzrost mocy i spalania
  
 
hmm

Z tego co mi się udało zauważyć - grzebano w okolicy kolektora wydechu - uszczelka jakaś wzięta czy co? Po ok 5 min wrócił gostek i coś zamontował

Nie wiem co to było

Dodali jedynie, ze mam wkład filtru powietrza wymienić na jakiś z cieńszymi "listkami" - najlepiej boscha...

RATUNKU!
  
 
przepływomierz ?? to chyba TD a nie D ??
  
 
A!

Dodam, że silnik ma mniej niż 100tys. (!!!SERIO!!!) przejechane, ale chłopacy co mi przywieźli to cudo z Niemiec - wymienili i pompę i wtryski - spece mówią, że mają na oko ok. 300tys., ale że troszkę jeszcze pojeżdżę...
  
 
Cytat:
2006-11-13 22:42:55, szmichal pisze:
przepływomierz ?? to chyba TD a nie D ??

a wogóle w dieslach jest?
  
 
no nie mam przepływomierza bo mam zwykłego - wypisałem co mi zostało z opisów na forum...

Czyli świece odpadają (pkt.1 - bo tylko na moment rozruchu) i kable WN, oraz przepływomierz pkt.2...

Został pkt.3 - termostat

Ktoś coś wie?

Jestem coraz bliżej

"The Truth is Out Here"
  
 
Cytat:
2006-11-13 22:40:54, thomos_pn pisze:
hmm Z tego co mi się udało zauważyć - grzebano w okolicy kolektora wydechu - uszczelka jakaś wzięta czy co? Po ok 5 min wrócił gostek i coś zamontował Nie wiem co to było Dodali jedynie, ze mam wkład filtru powietrza wymienić na jakiś z cieńszymi "listkami" - najlepiej boscha... RATUNKU!

pewnie ci zablokowałe zawór ERG czyli zawór recyrkulacji spalin.
  
 
Duży by to miało wpływ na spalanie? Aż tak duży?
Wspomnę, że przed wszystkimi problemami palił max. 6l/100km w mieście i 4,5-5l/100km w trasie
  
 
ja tez sie podłącze pod temat. Moj 1,8D nie ma nawet szansy ta taką prędkość. Ostatnie spalanie wzrosło do 8,5 miasto na BP Ultimate a mam nowe wtryski, filtry, układ sie nie zapowietrza. I kijowo zapala .... Nie mam podgrzewacza paliwa. I mocy nie ma. Kompresja 2,9 3,0 3,1 2,9. Czeka mnie wymiana oleju, ale czy stary olej moze byc przyczyną ?? Albo regulacja pompy sie kłania, ze tak duzo pali ?? W zwykłym D jest ERG ??

[ wiadomość edytowana przez: szmichal dnia 2006-11-13 22:57:55 ]
  
 
Cytat:
Kompresja 2,9 3,0 3,1 2,9



Ty nie masz szansy na 100km/h!
Silnik wymiana lub generalka!
  
 
Cytat:
2006-11-13 22:57:42, thomos_pn pisze:
Ty nie masz szansy na 100km/h! Silnik wymiana lub generalka!


to inne jednostki kolego !!
  
 
Czy mam erg czy egr nie wiem - mówię gdzie mniej więcej grzebał...

Szukam pomocy!


[ wiadomość edytowana przez: thomos_pn dnia 2006-11-13 23:00:46 ]
  
 
  
 
sprawdzilem u siebie i nie znalazłem EGR.
Ktos ma jakies pomysły co do duzego spalania (8,5 to chyba duzo jak na D )...
  
 
ano dużo mniej niż u mnie, ale nadal za dużo
  
 
???