MotoNews.pl
1 1,8 td kopci na niebiesko po rozgrzaniu (165689/45)
  

1,8 td kopci na niebiesko po rozgrzaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
moj dieselek kopci na niebiesko strasznie!!!! ze na czarno to sie nie martwie kazdy kopci, ale niebiesko to widze ze koparko ładowarki i ciezarowe zajezdzone tylko!!! czy to uszczelniacze czy juz wtryski poszły ?? prosze o rade doswiadczonych dieslowiczow..dzieki
  
 
Jak na niebiesko, to spala olej.
Najlepiej zmierz sprezanie, potem dolej po 50ml oleju do kazdego cylinra i zmierz ponownie - jak sie zwiekszy, to pierscienie, jak nie, to uszczelniacze.
  
 
Nie jest to wcale regula, ze to pierscienie albo uszczelniacze.

Mozliwe, ze masz mocno niedogrzany silnik (sprawdz termostat) Podczas jazdy powinienes miec temp. w okolicy litery O. Na jej lewym lub prawym brzegu. U mnie przy niedogrzanym silniku tez kopcil na niebiesko.
Zla temperatura oznacza, ze zle ustawiony jest poczatek wtrysku. Mozliwe, ze czujnik temperatury zle dziala, efekt bedzie ten sam.
A moze zapowietrza sie paliwo?



[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-11-14 11:40:14 ]
  
 
Nie no, to co opisalem, to taka prosta metoda sprawdzania bez rozbierania silnika.
Ale co do zimnego silnika i kopcenia na niebiesko to jakos nie jestem przekonany...
  
 
Jeśli tak bardzo kopci to ja bym obstawiał na zużytą turbosprężarkę.
Najproiściej sprawdzić na zimnym silniku, odkręcić wąż i złapac za wirnik, jeśli ma luzy to do wymiany.cała sprężarka (Koszt około 500-800zł regenerowana).
Jeśli jednak okaże się że oś turbiny nie ma luzów na zimnym silniku to pozostaje to co napisali poprzednicy, choć nie do końca się zgodzę z teorią że zimny silnik (niedogrzany) będzie brało olej. Jeśli dymi na niebiesko to na pewno nie powinno tak być.
  
 
Jesli mocno kopci na nibiesko to mozesz miec walnieta uszczelke pod glowica albo pekniety kanal wodny i spala ci plyn chlodniczy. Zobacz czy ci plyn nie ucieka i czy w zbiorniku nie masz oleju. Poza tym nie zgodze sie z toba ze kazdy diesel kopci na czarno. Sa diesle ktore nie kopca praktycznie wcale. Kwestja kondycji silnika i regulacji wtryskow. No chyba ze na gorce przy 50km/h wbijasz 5 bieg i gaz do gleby ... ale to juz inna historia.
  
 
Nie zwrocilem uwagi, ze to TD, wiec moze to rowniez byc wina T.

Co do spalania plynu chlodniczego - to wtedy kopcilby na bialo zdaje sie?
  
 
Cytat:
2006-11-14 13:50:13, Pre100n pisze:
Jesli mocno kopci na nibiesko to mozesz miec walnieta uszczelke pod glowica albo pekniety kanal wodny i spala ci plyn chlodniczy. Zobacz czy ci plyn nie ucieka i czy w zbiorniku nie masz oleju. Poza tym nie zgodze sie z toba ze kazdy diesel kopci na czarno. Sa diesle ktore nie kopca praktycznie wcale. Kwestja kondycji silnika i regulacji wtryskow. No chyba ze na gorce przy 50km/h wbijasz 5 bieg i gaz do gleby ... ale to juz inna historia.



Preston .. wydaje Ci się to nie jest kwestia regulacji ani kondycji silnika. Nowoczense sinliki w technice CommonRail tym bardziej kopcą podczas obciążenia. Weź np Focusa, Tomkx miał nówkę z salonu przebieg zerowy i kopcił, kilka razy był z tym w serwisie, nadarmo, kopcił na czarno. Poprostu taka jest konstrukcja silnika że dymka może puścić.

Cytat:
2006-11-14 14:06:32, bart322 pisze:
Nie zwrocilem uwagi, ze to TD, wiec moze to rowniez byc wina T. Co do spalania plynu chlodniczego - to wtedy kopcilby na bialo zdaje sie?



Zgadza się Bartku, dym byłby biały, a nawet nie byłby to dym tylko para wodna .
  
 
Wszystkie nowe TDI, TDCi itp z jakimi się spotkałem po dołożeniu do pieca zostawiają za sobą chmurkę.
  
 
Alez teperatura silnika TD ma jak najbardziej wplyw na jego dymienie na niebieskawo. Czujnik temperatury steruje momentem wtrysku (popularnie mowiac przyspiesza lub opoznia zaplon).
Bez prawidlowej temperatury oraz dobrej pracy czujnika mozna zapomniec o prawidlowych parametrach pracy silnika.
  
 
Zawsze myslalem, ze jak jest problem z podawaniem paliwa, to kopci na czarno.
Niebiesko - spala olej
Bialo - spala wode/plyn z chlodnicy.
No i generalnie w benzynowych silnikach tak jest...
  
 
Duże prawdopodobieństwo że turbinka się już rozszczelniła i pluje olejem do komory spalania. Ściągnij przewód doprowadzający powietrze i w razie konieczności kołnież turbiny i zobacz czy wirnik nie pływa w oleju, przy okazji jak radził kolega niżej luzy, stan łopatek. A uszczelniacze zaworów łokej??? Aaaa i kliknij do czego doszedłeś.
  
 
Kolego Raven ... co do wydawania mi sie ... niestety musze sie z toba nie zgodzic. Jesli silnik jest zajechany (wtryski i pierscienie) to nie ma bata kazdy bedzie kopcil stad moja uwaga o kopceniu przy zlej kondycji silnika. Co do spalania plynu ... kolor zalezy od plynu chlodniczego ... przyklad z wlasnego doswiadczenia - plyn zimowy oparty na glikolu w silniku 2,5 TD z fiata ducato dawal dym w kolorze zielono-niebieskim. A co do kopcenia wszystkich diesli to zdecydowanie proponuje zebyscie poczytali o silniku toyoty D4D z technologia D-CAT ... wtedy sie okaze ze nie kazdy diesel kopci.

[ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2006-11-14 19:36:23 ]
  
 
Odnośnie tego silniczka D4D D-CAT ma przejechane a ze siedemset km (autko bliskiego znajomego) hmmmm no zajechane bo kopci lepiej jak mój ES jak mu odpowiednio depnie
Pre100n - nie wież we wszystko co czytasz szczególnie w tekstach reklamowych pisanych na zelecenie
Kolego każde autko niezależnie czy dieselek czy benzynka jak depniesz w gaz musi zakopcić bardziej lub mniej. Można by to nazwać efektem bezwładności układu spalania albo coś w tym stylu. Silniczek dostaje nagle ilość paliwa zbyt dużą w stosunku do obrotów w danym cyklu "praca", dodatkowo przy stosunkowo niskiej prędkości obrotowej turbiny proporcjonalnie mniejszą dawkę powietrza w stosunku do ilości paliwa no i mamy dymek na wylocie wydechu. I co by tu nie kombinować praw fizyki specjalnie się nie oszuka. Można niwelować to zjawisko różnymi np. elektronicznymi systemami sterowania dawki wtryskiwanego paliwa ale niestety nie da się tego wyeliminować całkowicie.