MotoNews.pl
  

Bezpieczniki od cewki zapłonowej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.
co może być nie tak?
od jakiegoś czasu co około 300 km pali mi bezpiecznik 20A od cewki zapłonowej, czego efektem jest zgaśniecie silnika.
czy to jakieś zwarcie a może cewka padła na oko jest ok.
proszę o podpowiedż bo w postach nic nie znalazłem na podobny temat.
  
 
Cytat:
2006-11-14 11:02:18, andrew513 pisze:
witam. co może być nie tak? od jakiegoś czasu co około 300 km pali mi bezpiecznik 20A od cewki zapłonowej, czego efektem jest zgaśniecie silnika. czy to jakieś zwarcie a może cewka padła na oko jest ok. proszę o podpowiedż bo w postach nic nie znalazłem na podobny temat.



a od kiedy to cewka ma bezpiecznik??
  
 
a który to nr bezpiecznika?
Może chodzi o bezpiecznik kompa lub sondy lambda? Ale te nie mają 20A...
  
 
do slawas 1 weż sobie instrukcje od essiego r. 97' na stronie 123 bezpiecznik nr 22 20A a nie naśmiewaj się jak nie masz pojęcia, bo ja pytam poważnych ludzi i proszę o pomoc a nie szukam naśmiewaczy.
  
 
do surec to nie jest ta książka którą ja mam.
ja mam instrukcje do essiego r. 97' strona 123 bezpiecznik nr 22.
  
 
tylko na cewke ten bezpiecznik jest czy jeszcze na cos innego?
moze to nie cewka.


jak mozna sprawdzic cewke czy dobra czyn nie?

pozdro
  
 
w instrukcji pisze ze tylko od cewki zapłonowej.
jak go wymienie to wszystko jest ok.
lecz po przejechaniu około 300 km spala się.
  
 
zalorz 25A ;p
  
 
tu nie chodzi a założenie większego bezpiecznika tylko wyeliminowanie usterki.
a orginalnie ma być 20A.
  
 
Cytat:
2006-11-14 18:09:23, andrew513 pisze:
do slawas 1 weż sobie instrukcje od essiego r. 97' na stronie 123 bezpiecznik nr 22 20A a nie naśmiewaj się jak nie masz pojęcia, bo ja pytam poważnych ludzi i proszę o pomoc a nie szukam naśmiewaczy.



a zauważyłeś w moim poście coś co mogłoby sugerować że się naśmiewam /jakiś uśmieszek czy coś/
zapytałem od kiedy cewka ma bezpiecznik -bo ja się z takim nigdy nie spotkałem


btw nie radzę ślepo wierzyć we wszystko co jest napisane w książce
  
 
Istotnie, w wesji ZETECa z kontrolą emisji EEC'96 jes przekonstruowany układ zapłonowy i występuje bezpiecznik 20A, jest to moduł komputera 104 pinowy.

Co do cewki, podawałem kiedyś parametry cewki RSowej, a monoblock w ZETECu jest bardzo podobny. Chodzi o symetrię i nie pływanie wskazań miernika.

Podejrzewam, że izolacja uzwojeń siada i dlatego przepala bezpiecznik.

Jest jeszcze jedna ewentualność - uszkodzony filtr przeciwzakłóceniowy.

Andrew513, trochę więcej spokoju proszę. Rozumiem, że usterka jest denerwująca, ale po to istnieje forum żeby w miarę mozliwości usterki takie usuwać. Irytowanie się na dzień dobry niczego nie załatwi.

Jeszcze jedno. Żeby się upewnić co do wersji, na wtyczce cewki powinny być przewody fioletowo-niebieski pośrodku i skrajne czarno-zielony i czarno-pomarańczowy. W każdym razie należałoby jeszcze sprawdzić całość tego fioletowo-niebieskiego, złącze C1963 na przednim lewym nadkolu i wtyczkę 3903a w skrzynce.