LPG - baanalne pytanie!!! (kto pyta nie bladzi..)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przelacznik (ten w kabinie) od LPG ma przelozenia:
I
0
II

Ktore z nich to sama bezyna? "0"? Do czego jest przelozenie "I"?

jezdze na "II" - odpala na bezynie i przelancza sie na gaz - niedawno kupilem to auto, jest to moje pierwsze auto z LPG - poprzedni wlasciciel nie potrafil powiedziec do czego jest reszta polozen - mowi ze zawsze jezdzil na II

1991 1.4 z LPG
Poznan
  
 
0- to nic wypala sie to co bylo i wtedy pstrykasz na 1 lub 2 jak zaczyna gasnac
skoro jezdzisz na II i to gaz to I bedzie sama benzyna
Posiadam taki myk w Zuku
jak chcesz przelaczyc na benzyne przechodzisz na zero czekasz chwile az sie wypali gaz ktory jeszcze jest i nim zgasnie zmieniasz na 1
  
 
Cytat:
2006-11-16 13:44:49, koniuXR3i pisze:
0- to nic wypala sie to co bylo i wtedy pstrykasz na 1 lub 2 jak zaczyna gasnac skoro jezdzisz na II i to gaz to I bedzie sama benzyna Posiadam taki myk w Zuku jak chcesz przelaczyc na benzyne przechodzisz na zero czekasz chwile az sie wypali gaz ktory jeszcze jest i nim zgasnie zmieniasz na 1


Jest tak ale jedynie w przypadku najstarszych generacji LPG w silnikach z gażnikiem. A kolega ma II generację bo mu się automatycznie przełącza. Więc ma 3 pozycje: 1) sama benzyna 2) sam gaz 3) odpalanie na benzynie i automatycznie przełączanie na gaz
Ale jaką masz kolejność to nikt nie wie, bo to zależy jak jest podłączony przełącznik. U mnie jest tak: 1) auomat 2) sam gaz 3) sama benzyna
W silnikach z wtryskiem nie wypala się benzyny z gażnika! I nie ma takiej opcji!
  
 
Cytat:
2006-11-16 13:44:49, koniuXR3i pisze:
0- to nic wypala sie to co bylo i wtedy pstrykasz na 1 lub 2 jak zaczyna gasnac


pierwsze slysze o czyms takim
przy instalacjach 1 generacji masz 3 polozenia tak jak napisal maciejka . . 1.samo BP 2. BP->gaz 3.gaz
przy instalacjac 2 generacji nie ma mozliwosci odpalenia samochod na gazie . . Ja przynajmniej nie spotkalem sie z instalacja 2 generacji ktora mialaby takowa mozliwosc
  
 
Ale właśnie wpadłem na to jak sprawdzić które położenie jest do czego. Jak zacznie kończyć Ci się gaz (nie będzie chciał już wchodzić na obroty) to zobacz na której pozycji zaskoczy i będzie jechał dalej, ta pozycja to będzie na pewno benzyna Tylko zatankuj najpierw
  
 
Cytat:
2006-11-16 14:17:22, taxi pisze:
pierwsze slysze o czyms takim przy instalacjach 1 generacji masz 3 polozenia tak jak napisal maciejka . . 1.samo BP 2. BP->gaz 3.gaz przy instalacjac 2 generacji nie ma mozliwosci odpalenia samochod na gazie . . Ja przynajmniej nie spotkalem sie z instalacja 2 generacji ktora mialaby takowa mozliwosc


Z pozycją "0" do wypalania to są właśnie stare I generacji instalacje na gaźnik, musisz wypalić benzynę z gażnika, bo jak odrazu przełączysz to Ci może gaźnik rozerwać miałem taką instalcje w Sierze z gażnikiem. Ale pytanie kolegi z Poznania na 100% nie dotyczy tej generacji.
  
 
Cytat:
2006-11-16 14:17:22, taxi pisze:
pierwsze slysze o czyms takim przy instalacjach 1 generacji masz 3 polozenia tak jak napisal maciejka . . 1.samo BP 2. BP->gaz 3.gaz przy instalacjac 2 generacji nie ma mozliwosci odpalenia samochod na gazie . . Ja przynajmniej nie spotkalem sie z instalacja 2 generacji ktora mialaby takowa mozliwosc


Eh... pier....Hipolicie - mialem auto z inst I gen i jest cos takiego jak 0 gdzie wypalasz mieszanke zawarta w gazniku. czyli jest 0 czyli nic oraz 1 PB 2 gaz lub odwrotnie nie istotne. Znakomita wiekszosc instalacji II gen a nawet sekwencji ma opcje uruchomienia na gazie wiem bo odpalalem tak 7-ke ojca.
Pozdrawiam
Kamyk
  
 
Cytat:
2006-11-16 14:24:30, Kamykgdy pisze:
wiem bo odpalalem tak 7-ke ojca


no argument dales taki ze nie mozna go podwarzyc . .
ehh.. nie bede sie sprzeczal, skoro 7ka to nie ma to tamto . .
  
 
Cytat:
2006-11-16 14:24:28, maciejka80 pisze:
Z pozycją "0" do wypalania to są właśnie stare I generacji instalacje na gaźnik, musisz wypalić benzynę z gażnika, bo jak odrazu przełączysz to Ci może gaźnik rozerwać miałem taką instalcje w Sierze z gażnikiem. Ale pytanie kolegi z Poznania na 100% nie dotyczy tej generacji.


kolega ma II generacje, wiem o tym . .
spotkalem sie 1 raz z czyms takim jak wlasnie wypalanie z gaznika, ale coz uczy sie cale zycie.
A co do odpalania na gazie to wiem ze firmy produkujace instalacje wprowadzily dlatego przelaczniki 2 pozycyjne aby uniknac uszkodzenia instalacji gazowych . . no ale skoro 7ki sie tak odpala to widac znow cos nowego mam do zapisania w swoim kajetciku . .
  
 
tia... miałem i I generację i mam II generację.
I generacja - 1 - benzyna, 0 - wypalanie, 2 - gaz
II generacja - 1 - benzyna, 0 - odpalanie na benzynie, wrzucenia 3000 obr i samoczynnie przechodzi na gaz ( u mnie tak jest w BRC ale Zawoli ma przejście na gaz po uzyskaniu temp. silnika min. 7st. celcjusza) 2 - gaz i można od razu odpalać ale nie polecane( ja w lecie odpalam tylko na gazie). Mam 1,4 mono 09.92 czyli MKVI. Pozdrówka
  
 
Cytat:
2006-11-16 14:26:53, taxi pisze:
no argument dales taki ze nie mozna go podwarzyc . . ehh.. nie bede sie sprzeczal, skoro 7ka to nie ma to tamto . .


Oj kolego o malej wierze i rozumku . W mojej wypowiedzi najwaznejsze bylo to ze nawet auta z instalacja sekwencyjna mozna tak odpalac. A Ty zwrociles uwage tylko na to ze to byla 7-ka. Widocznie dla Ciebie bylo to wazniejsze pod katem poruszanego tematu.
Pozdrawiam
Kamyk
P.S Cala operacja odpalenia tego auta na gazie miala miejsce tylko raz - jak wysiadla pompa od paliwa - oczywiscie taka praktyka nie jest polecana przez producentow instalacji ale w koncu nie na darmo nazywane jest to uruchomieniem awaryjnym.


[ wiadomość edytowana przez: Kamykgdy dnia 2006-11-16 15:45:11 ]
  
 
"I generacja - 1 - benzyna, 0 - wypalanie, 2 - gaz"

Tak własnie jest
  
 
ja dodam ,ze przezucaniue samoczynne od obrotów ( 3000 , czy inaczej - ale nie termiczne)
od tego jest potencjometr na pleckacg puszki z przełącznikiem
sprawdzałem - działa
- ja mam 2 tys
  
 
A u mnie jest termiczne.
gaz pojdzie dopiero wtedy i tylko wtedy gdy:
temperatura cieszy chlodzacej ma 40*C
silnik chodzi co najmniej 25 sekund
obroty przeskoczyly 2000

uruchamianie awaryjne tez mam. czyli jesli koniecznie chce wlaczyc silnik na gazie a powyzsze warunki nie sa spelnione.

pozdro bardzo spece od gazu
  
 
co do odpalania na gazie II generacji to oczywiśce jest możliwe i nawet mówi o tym instrukcja użytkowania instalacji, którą zakład montujący powinien dostarczyć użytkownikowi.
I tak jak kolega Kamykgdy napisał nazywa się to uruchomieniem awaryjnym. Ja mam tylko jeden przycisk streujący w II gener. i na gazie odpalenie polega na odpowiedniej sekwencji wciskania tego przycisku, ale nigdy nie pamietam jakiej, na wszelki wypadek woże instrukcje
  
 
Cytat:
2006-11-16 15:59:04, EquinoX pisze:
"I generacja - 1 - benzyna, 0 - wypalanie, 2 - gaz" Tak własnie jest



Not exactly, ale przy gaźnikowcu pasuje